PDA

Vis full versjon : Montere DAB-antenne i Volvo V40 fra 2002



Photobscura
10/07/15, 23:07
Hei!
Jeg er ny på forumet, og også helt fersk volvoeier! Det er faktisk min første bil, og kunnskapene er deretter.
Jeg har altså kjøpt bilstereo med DAB. Da vi først prøvde å ta av sidepanelet som sitter loddrett ned på siden av vinduet på høyresiden av bilen (fulgte tips fra en norsk instruksjonsvideo fra youtube ...), både med hendene, og senere et flatjern, satt det bom fast. Ikke sjangs å få det av uten makt, og da ga vi opp med tanke på at det er en uting å ødelegge interiøret det første vi gjør.
Bilen er som sagt en V40 fra 2002 (denne (http://www.finn.no/finn/car/used/object;jsessionid=0242ACAC95845E82F3956EEB1F4CEEBF ?WT.mc_id=ss_follow_shared_tip&finnkode=61058339), så lenge annonsen fortsatt ligger ute, i hvert fall). Selve stereoen var en kakebit å montere, noe som er greit mtp. at vi vel må ta den ut for å sette i ny antennekabel.

Så da er spørsmålet: Er det noe slags triks her? Eller har vi fikla med feil panel?
På forhånd takk! :)

Photobscura
15/07/15, 06:52
Hadde bilen på eierskiftekontroll, og mekaniker løsna panelet for oss uten vederlag. :-) Nå gjenstår det bare å montere selve antenna ...