PDA

Vis full versjon : Registerreim bytte 850 lt



Thomas og de
08/07/15, 16:08
Noen som har en link til bytte av registerreim med hydraulisk stramming, fant ikke ut hvordan den slakkes? fant beskrivelse til mekanisk, men d var ikke mye hjelp.:)
850 2.0lt 96 mod

ola normann
09/07/15, 09:50
Tror vi bare skrudde den av jeg... husker ikke helt, hvis vi ikke lirket av reimen. Men uansett når du skal presse strammeren sammen før montering så skal du bruke lang tid slik at du ikke ødelegger noen tettninger inne i strammeren, vi presset den sammen i en skrustikke og låste den sammenpresset med et bor eller lignende. Mener å huske at den plast dingsen på toppen/tuppen av strammeren måtte byttes.

Dette var forøvrig en 98 v70 b5252

turb00le
10/07/15, 08:55
Patenten til ola normann virker fint...
Når du skal komprimere den så merker du at det "butter", da må du vente litt og stramme stegvis til du får komprimert den såpass at du får inn ett lite borr e.l.

Ellers så er det en kurrant jobb. Jeg har hatt av registeret på 960n noen ganger, det er samme sak bare at motoren sitter i riktig retning.

850GLTsilver
11/07/15, 00:05
Patenten til ola normann virker fint...
Når du skal komprimere den så merker du at det "butter", da må du vente litt og stramme stegvis til du får komprimert den såpass at du får inn ett lite borr e.l.

Ellers så er det en kurrant jobb. Jeg har hatt av registeret på 960n noen ganger, det er samme sak bare at motoren sitter i riktig retning.



Og et lite bor her er Ca 1,5mm.

Det anbefales et bor da nær sagt alt annet er for mykt. Husk, dette skal trekkes ut etter at reima er montert. Dytt bare tengen inn i hullet i strammeren. Den spiralformede delen vil bare sette seg fast i strammeren.

Thomas og de
14/07/15, 22:42
Takker for råd:D gikk som en drøm uten spesial verktøy eller problemer. gamle reimen hadde stått der i 9 år, se d var på tide:cool: