PDA

Vis full versjon : Diagnose icarsoft



orfaman68
05/07/15, 22:15
Vurderer å kjøpe denne feilkodeleser som også håndterer service reset og EPB.

http://www.bildiagnosebutikken.no/feilkodeleser-volvo-saab-obd2-icarsoft-vol-ii.html

Er det noen her som har erfaring med noe liknende ?

Mange her har VIDA, men jeg gidder ikke å betale såpass mye for noe jeg kanskje bruker to til tre ganger hvert år.

Stig-Arne
05/07/15, 22:17
Betale såpass mye? VIDA får du til halve prisen av icarsoft, hvor også VIDA fungerer mye bedre på Volvo.

Så hadde jeg vært deg, så hadde jeg handlet meg en VIDA på ebay å brukt den!

orfaman68
05/07/15, 22:33
Hvordan ser jeg, at det ikke er billig Kina vare ? Har sjekket VIDA på ebay. På finn finnes flere som selger VIDA med pc. Og såvidt jeg vet virker ikke VIDA med Vista :(

Morgis
05/07/15, 23:00
Får du en med flerfargede lysdioder, så er det en boks med teleca hovedkort. Bra saker. Alt kommer fra kina dog

orfaman68
06/07/15, 06:22
Takk for hjelpen. Men som jeg skrev: Er det riktig at Vida ikke fungerer med Windows vista ?

Stig-Arne
06/07/15, 08:13
Har aldri testet det mot Vista, men ser ikke noen grunn til at det ikke skal fungere. Fungerer fint på XP da. Viktigste er jo versjonen av Vista du kjører.

Morgis
06/07/15, 14:33
fungerer fint i win7 og win 8 også, men du må ha win-PRO da den har et par ekstra funksjoner som trengs..
Fungerer ikke sammen med skype og internet explorer 10.
Anbefaler en ren datamaskin kun for Dice. Evnt kjør virtuelt OS ved siden av

orfaman68
06/07/15, 16:50
Var det jeg tenkte på med ekstra pc. Det blir nok litt for mye styr for mine behov. .. I tillegg er jeg ingen data geni. Tror det holder for meg med en enklere diagnosegreie ;)

orfaman68
08/10/15, 19:45
Har i slutten av july kjøpt icarsoft. Brukt den flere ganger og kan bare si at den fungerer over alle forventninger :) Den viser tydelig med tekst hva som er feilen, den resetter service og kan sette håndbrems i service-moduss.
Den kan seff ikke erstatte VIDA ! Men til å finne feil og slette denne etterhvert kan jeg anbefale det :)

GBXC
08/10/15, 21:14
Har i slutten av july kjøpt icarsoft. Brukt den flere ganger og kan bare si at den fungerer over alle forventninger :) Den viser tydelig med tekst hva som er feilen, den resetter service og kan sette håndbrems i service-moduss.
Den kan seff ikke erstatte VIDA ! Men til å finne feil og slette denne etterhvert kan jeg anbefale det :)

Kjøpte du modellen du linket til? Og er godt fornøyd med den?

ztriker
08/10/15, 21:35
hei

har også kjøpt denne selv :

http://www.bildiagnosebutikken.no/feilkodeleser-volvo-saab-obd2-icarsoft-vol-ii.html

har vært veldig fornøyd med denne så langt.

har brukt den til å stille tilbake feil osv. på en 2002 modell volvo v70 og en 2008 modell v70

Holern
08/10/15, 21:43
Jeg kan lese/resette feilkoder med min PPC fra BSR.
Får ikke frem noen detaljerte feilkoder, men funker greit til å resette :rolleyes:

orfaman68
08/10/15, 21:50
Kjøpte du modellen du linket til? Og er godt fornøyd med den?

Jepp, kjøpte denne modell. Den fungerer for Volvo og Saab fra 2000. Den får også opp mindre feil som feks kupebelysning eller baklukeåpner.
Den holder langt for meg :)

holter
08/10/15, 22:15
En slik burde være noe som fulgte med alle volvoer , ikke noe en måtte kjøpe etter en oppdager alle feilene på bilen :) Men fungerer vel helt greit en slik og den tjener en ganske fort inn fremfor og betale store summer for en enkel diagnose eller sletting av feilkoder . Så bare og kjøpe .

GBXC
09/10/15, 11:04
Er ingen datageni, men ser behovet for å ha et slikt verktøy på en moderne bil. Kan man bruke et slikt verktøy og være helt trygg på at ingen skade vil kunne oppstå på bilen?
Regner med at OBD kontakt og øvrige komponenter er beskyttet med sikringer osv.

holter
09/10/15, 13:05
Det er ingen fare for at du skader bilen med og bruke et obd diagnoseverktøy -men skal selvsagt sette inn kontakten på en pen måte så en ikke skader selve kontakten .du kan heller ikke programere deg bort med et enklere diagnoseverktøy så det kan du trygt kjøpe og bruke .

orfaman68
10/10/15, 19:45
Kan godt skjønner at andre kjøper seg VIDA, som er mye mer avansert pluss større database med massevis av tegninger, hjelp, delenumre osv.
Men med tanke på hvor mange gange jeg hittil har brukt min, da vet jeg at den gjorde seg betalt.
Har seff kvittering og garanti, og kan virkelig ikke si noe negativ.
Men det spørs hvilken behov man personlig har.
Men jeg kan si meg mer enn enig i at det burde følge med diagnoseutstyr når man kjøper bil...
Spesiell når man har en bil som har gått 350.000km som min ;)
Alltid noe småting som må gjøres ;)

Lexaron
19/10/15, 13:19
Hvilken OBD kabel anbefales for VIDA?

turb00le
19/10/15, 14:27
Hvilken OBD kabel anbefales for VIDA?

VIDA DICE.
Er vel igrunn det eneste som fungerer...