PDA

Vis full versjon : Stereoanlegg i døra



EvenP
03/07/15, 15:21
Hei. Har fått en helt jævlig lyd i høyttaleren som sitter i venstre framdør. Vil derfor skru den ut å bytte den fortest mulig. Noen som vet hvordan man gjør det UTEN å ødelegge noe?. Er døra på en volvo v70 2.0lt 1998 mod

Sent fra min D6503 via Tapatalk

850GLTsilver
04/07/15, 00:07
Hei. Har fått en helt jævlig lyd i høyttaleren som sitter i venstre framdør. Vil derfor skru den ut å bytte den fortest mulig. Noen som vet hvordan man gjør det UTEN å ødelegge noe?. Er døra på en volvo v70 2.0lt 1998 mod

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Vipp av dekselet ved hjelp av et flatt plastverktøy. (Lager ikke riper)

eksempel: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Karosseri/Demonteringsjern-av-plast-2000022426/

Så åpenbarer det seg fire skruer rundt høyttaleren.

Enkelt som bare det.

EvenP
04/07/15, 06:48
Takker. Er det stress å få på igjen gitteret?

Sent fra min D6503 via Tapatalk

Daruu
04/07/15, 09:20
Er bare klipset på, så skal være greit å få på igjen det

Nilsebu
06/07/15, 00:20
Vil anbefale å bytte begge framhøytalerene mens du først holder på. Størrelse på høytalerene er 16,5cm i diameter. Så er det bare til å skjære de gamle ut av braketten de sitter i, og sett inn de nye.

Hver gang jeg har holdt på baki der, så har jeg tatt av hele dørtrekket, gjort på noen få min.
Under døråpneren på innsiden: Vipp vekk plastikklokket, skru ut torxen. Ta vekk plastikken rundt håndtaket. Ta vekk kåpen som står på innsiden av sidespeilene (dras rett ut).

Etter dette så står resten av dørpanelet festet med klips, ta tak i kartlommen, og rykk skikkelig til, så følger det med :)

EvenP
29/09/15, 11:32
Beklager seint svar. Åker, skal prøve det så fort jeg kan og så gi tilbakemelding :)

Sent fra min D6503 via Tapatalk