PDA

Vis full versjon : Volvo v50 2.0d 06.mod går ikke over 1100rpm.



al3x
30/06/15, 13:15
Har en 06 V50 2.0d som ikke vil gå over 1100rpm. Tok service på bilen, kjørte den ca 5 mil uten problemer og alt fungerte slik det skulle. Dagen etter når jeg skulle bruke bilen var den meget tungstartet, fjusker, virker ikke som den går på alle 4, og går ikke over 1100rpm. Virker som den går i ett slags nødmodus.

Prøvde å koble ut dyrene en etter en. Når jeg koblet ut dyse nr 3 var d ingen forskjell i gangen på motoren, mens på alle andre stopper motoren.
Kan mistenke defekt dyse på syl nr 3, men synes ikke det virker helt logisk siden bilen fungerte helt fint når jeg parkerte den og har vanskelig for å tro at den skal gå til over natten uten bruk?

Noen som har vært borti lignende før? Kan det være luft i dieselsystemet som gjør det? Husker fra min på Ford verksted at disse motorene er meget følsom på luft, men har aldri sett noe slikt før.

:)

al3x
30/06/15, 14:25
Får foresten ingen feilmeldinger i displayet heller

knutas
06/07/15, 11:17
Hei,
Jeg har en 2004 V50 2.0d som som hadde tilsvarende problem. Plutselig en dag så ville den ikke mer enn 1100 rpm og var ekstra tungstartet (dårlig startmotor i tillegg). Jeg har også hatt mye luftbobler i dieselslangene.
Fikk taua den til Volvo, og etter litt feilsøking så bytta han den ene dysa, (en dyse er blitt bytte før av tidligere eier med samme symptom) - og den funka fint igjen. Samtidig bytta de dieselfilter og smørte opp alle dieselkoblinger fra tanken og helt fram. Ingen flere luftbobler nå.

Erlend
12/07/15, 20:27
virker som om v50n med 2.0d har dårlig startmotor :P de er veldig vare for luft ja, de sto og knota noe sykt da jeg fikk luft i dieselen under sist service :P betalte ikke noe for det da heldigvis :)