PDA

Vis full versjon : Enda et spørsmål ang orginal sub. V70 2006



Danvik
28/06/15, 18:00
Hei, var i dag og skulle hente en orginal sub til bagasjerom.
Monterte sub, koblet til kabel men den er død. Dvs ingen lyd i sub. Har søkt og lest på nettet. Me er like klok. Noen mener, at jeg trenger oppdatering av software fra og med 2005 modellen? Noen mener man ikke trenger det og noen er usikker.
Har nest største anlegget med PA-300 forsterkeren og blåe klistremerker på høytalerne.
Kan noen bekrefte, eller avkrefte hva som er riktig?
Noen mener også at det er en forskjell på ledningsnett mellom 04/05? Hva er da forskjellen? Sub kom ifra 2001 V70 og jeg har en 2006.

Blir mere forvirret en klok av å lese de forskjellige postene rundt dette :-)

mstrandbo
28/06/15, 20:15
Kan avklare noen ting. Du trenger ikke software for å få liv i subben.
Ja, det er forskjell på ledningsnettet før og etter 05. Men det har ingenting å si for subben.

Selv har jeg ettermontert sub fra 01 i min 05. Det var plug and play. Måtte montere ledningsnett jeg da.

Sent from my SM-G900F using Tapatalk

Danvik
28/06/15, 21:06
Ok, da regner jeg med sub var død. Så bra jeg ikke tok sjansen på å kjøpe den :-)
Får vel lete videre etter orginal sub

Danvik
29/06/15, 19:21
Noen i Hurum,Asker,bærum Drammens området, som har en slik sub i bil? Tenkte på å teste om det er lyd før jeg stikker til sverige å henter en der.
Kjedelig med bomtur, vist noe er galt i bilen.

aarnes
30/06/15, 21:33
Jeg kan bekrefte at det er forskjell på ledningsmatta til 01-04 og 05-07 - men den er svært liten - det er en dobbel kabelsko for strømtilførsel på den ene, og to single på den andre.
Det er den store forskjellen - altså kabelsko som skal gå inn i REM.

Danvik
01/07/15, 23:29
Da har jeg fått testet, en sub til og det er fremdeles ikke reaksjon. Dvs vifta på forsterkeren, snurrer litt, akkurat når kontakten settes inn. Men så er det like dødt.
Er orginalt ledningsnett til sub i bilen. Var godt skjult og surret inn i tape. Så den har aldri vært tatt løs tidligere.
Er litt rådløs ang hva problemet kan være. Sjekket sikringer og de er ok. Noen som har en ide?

mstrandbo
01/07/15, 23:48
Sjekket at faderen på spilleren ikke står mot front? Eneste jeg kommer på nå...

sekse
01/07/15, 23:54
Da har jeg fått testet, en sub til og det er fremdeles ikke reaksjon. Dvs vifta på forsterkeren, snurrer litt, akkurat når kontakten settes inn. Men så er det like dødt.
Er orginalt ledningsnett til sub i bilen. Var godt skjult og surret inn i tape. Så den har aldri vært tatt løs tidligere.
Er litt rådløs ang hva problemet kan være. Sjekket sikringer og de er ok. Noen som har en ide?

Har du målt at det kommer strøm fram til spilleren? Høres ut som dårlig kontakt eller noe. Altså i ledningsnettet.

Danvik
02/07/15, 00:02
Har grom audio montert, vet ikke om den kan kødde til noe. Skal få målt strøm i mørgen

sekse
02/07/15, 01:19
Har grom audio montert, vet ikke om den kan kødde til noe. Skal få målt strøm i mørgen

Dersom denne eller virker fint skal det ikke påvirke noe.

Jeg har nettopp montert sub i min og har grom fra før. Funket med en gang.

cortinaterje
02/07/15, 06:17
Er det montert sikring til sub'en da?

Når jeg ettermonterte en brukt sub i min 02 V70 var ledningsnettet klart, men mener jeg måtte sette i sikring av riktig størrelse på riktig plass. ....eller husker jeg feil?

mstrandbo
02/07/15, 12:48
I min som ikke hadde klart ledningsnett så var det ikke nødvendig å sette inn sikring.

Øyvind G
14/07/15, 13:22
Hvis du mangler strøm til sub så ville jeg ihvertfall sjekket om sikringen er der og at den er hel. På min bil er det sikring nr 13 i boksen som er rett foran venstre baklampe. Det finnes en oversikt i instruksjonsboken som du kan se hvilken sikring du skal sjekke.