Vis full versjon : Lyssensor v70
Hei. Er det noen som vet om det er lys sensor i dashbord belysningen slik at den justerer styrken selv alt etter om det mørkt eller lyst ute? Samt dimming på speil i taket. Er snakk om en v70 2001
er 3 sensorer såvidt jeg har forstått.
den ene er på dashbordet (solsensor) til aircondition anlegget.
den andre er i speilet til speilavblending.
den tredje er i klimapanelet ved girspaken for markeder med automatisk kjørelys.
antar instrumentbelysningen ville fulgt sistnevnte.
Okei. Ja det kan virke slik da belysninga dimmer seg selv og øker styrken slik det selv vil. Vurderte først kontaktfeil men så nevnte noen automatisk dimming.
Jeg har en norsk bil, og har bare dimming i radio i tunneler ol. Ikke noe anna som blir dimma.
Min er hentet fra tyskerland så vet ikke om det er noe forskjell.
ofte annen software i tyskland. du har kanskje automatisk av/på av kjørelys i lysbryterpos-0 ?
Min dimmes aut i DIM. Tysk bil.
På min US-modell dimmes alt i dashboard basert på sensoren i klimapanel.
Har man (byttet fra glødepærer til) LED i dashboard vil dimmingen bli mindre merkbar.
Min bryter står bestandig i loddrett posisjon..så vrir jeg over på park og "lode" lysan på...trur ikke brytern har stått i posisjon 0 siden jeg fikk biln.
Min dimmer radio med solsensoren i alarmduppen på toppen av dashen. Satte en finger over alle plasser jeg vet det er noen form for sensor (speil, dash, klima)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.