PDA

Vis full versjon : Baklykter lyser ikke opp

TurboThomas
24/06/15, 17:10
Hei, har en 740 90 mod som har et par baklykter som ikke lyser opp på alle signal. Blinklys funker på begge, Ryggelys funker kun på det ene og det ytterste bremselyset funker på begge. Er også bare det ene lyset som lyser de to øverste lysene (det som lyser heletiden). Har gått over med multimeter, og det kommer ikke strøm på noen av de stedene der lyset ikke er lyst opp. Ergo så er alle pærer inntakte. Noen som har noen peiling på dette?

TurboThomas
16/08/15, 10:49
Noen? er greit å ha i orden når jeg skal på eu :P

Geitung
17/08/15, 13:26
Er det en sedan eller stasjonsvogn? Jeg stryrte noe voldsomt med lyktene bak på 945'n min før jeg fikk alt til å være holdbart

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk

vangsfreaken
17/08/15, 15:04
Har du eventuelt sjekket om kontaktene er rene? Om de ikke har vært rørt på 25 år kan de være ganske ubrukelige uten å faktisk være ødelagte... Spray litt wd40 i alt av kontakter for eksempel å prøv å skrap litt på det for å se om du får kontakt :) er sjeldent at strøm inn faktisk forsvinner helt... Fordi jeg regner med du har målt på ledningene inn, å ikke printplata? (mener å huske det er printplater bak på 740 sedan?)

Er det en sedan eller stasjonsvogn? Jeg stryrte noe voldsomt med lyktene bak på 945'n min før jeg fikk alt til å være holdbart

Sent fra min GT-I9506 via Tapatalk
740 sedan.

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

TurboThomas
17/08/15, 16:12
Jeg målte på printplata ja. Har hørt noe om at det er sikringer til lyktene men de så hele ut. Er ganske rart at kjørelyset fungerer kun på ene siden, bremselyset på ene, blinklys på begge og ikke ryggelys på noen av dem :P Hadde problem med at lyktene ikke ble jordet etter jeg bytta de, men kan det ha gjort noe skade?
Alt foran virker fint.
Har ikke bilen tilgjengelig akk nå. Får ikke sjekket før til helga.
er 740 sedan ja

TurboThomas
10/09/15, 08:29
Prøvd litt mer no. Får ca 0.5v fra kontakten fra kjørelysene på ene siden så det tyder på dårlig kontakt. Noen som har forslag til hvor jeg skal sjekke på kablen å evt hvor den kommer fra inni bilen?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

TurboThomas
23/09/15, 18:17
Det er ikke er réle eller noe sånt? Arg, har lyst å få det til nå! :-P

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk