PDA

Vis full versjon : Behandling av slitt ratt

turb00le
23/06/15, 07:25
Hei

Har ett skinnratt som er litt slitt.
Den blanke hinna er borte på deler av rattet og det kjenns "ru" ut på disse områdene.
Fargen er det ikke noe feil med, det er svart.

Noen som har tips for å få det blankere/glattere igjen så ikke det blir utslitt med en gang?

Jeg har rensa det med noe mothers leathercleaner og sausa det inn med mothers leatherconditioner, også testa med biltema lærbalsam.
Det suger som bare rakkern både av balsam og conditioner, men er det veien å gå?

Er ikke ute etter noe showfinish, bare å få det til å holde seg i grei stand ved bruk.

Sagen
15/07/15, 09:13
Det er nok bare å fortsette jobben.. Gammelt skinn suger som fy..

Lasse R
15/07/15, 09:23
Jeg har samme problem så si ifra når du finner en løsning som fungerer! =) Hvis ikke sender jeg det på trekking, ikke så ille dyrt det heller

turb00le
15/07/15, 19:43
Det er nok bare å fortsette jobben.. Gammelt skinn suger som fy..

Så hvis jeg fortsetter å marinere det i balsam og olje så vil det bli bra igjen?

Merka at det suger som ett uvær ja, trakk seg jo inn selv om jeg klina på ett ganske så heftig lag.

Sagen
05/10/15, 06:08
Det blir nok aldri helt hundre igjen, men bedre. Jeg vasker som regel mitt med passe lunka vann, for så å smøre inn igjen. Brukte Swisswax leather milk, og sauset inn litt ekstra på det tørreste området på toppen av rattet. Blir som nevnt aldri 100, men en god del bedre. Tipper det er sola som er årsaken til uttørkinga, da rattet ellers, og der jeg holder mest faktisk er ganske OK.