PDA

Vis full versjon : Xenonlys er gult på den ene frontlykt V70 2007



tor-diesel
21/06/15, 20:49
Hei.Oppdaget her om dagen at venstre frontlykt lyser med et gulaktig lys på nærlys.Den høyre lyser normalt.Bilen har orginalt xenonlys.Er d bare og bytte pære og hvor kjøper man dette til en fornuftig pris med bra kvalitet?:confused:

Jimmen
21/06/15, 21:19
Pæra synger nok på siste verset.
Kjøp begge pærene når du skal bytte, og pærer med grei kvalitet til en bra penge får du på Ebay, handle Bosch eller Philips. :)

FroBe
21/06/15, 21:59
Jula har original Philips D2R (reflektor) og D2S (linselykt) til kr 699:
https://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/kjoretoybelysning/xenonparer/xenonpare-423876/

morrun
22/06/15, 00:24
På bilen min ble pæra rosa tett før den røk. Naboen døpte bilen omgående om til Barbie-bilen. Han er sikkert bare misunnelig.

tor-diesel
23/06/15, 10:34
Hei.Takker for svar.Noen som vet om man må flytte på luftfilterboks for å bytte pære på venstre side,og eventuelt om dette holder.Hvis ikke må man vel ut med lykta og da må man vel løsne frontfanger også.

Jakke
23/06/15, 11:46
Mener å huske det er bra trangt på passasjersida også. Men luftfilterboksen er vel bare å dra rett opp for å få løs. Små hender hjelper.

Tror ikke det er behov for å ta ut lykta iallefall, måtte ikke det på min bil iallefall. Men har små hender da.

tor-diesel
25/06/15, 18:08
Da var begge pærer innkjøpt og byttet.Lyser nå likt på begge sider :).Takk for innspill i denne tråden:)Ser også at begge lykteglass begyner å bli grå.Noen som kan anbefale et middel som hjelper på dette uten å slipe bort uv beskyttelsen i plastglasset?:confused:

Tom K
26/06/15, 08:38
jeg brukte Autosol og en våt klut først for så å polere med båtpolish, lyktene ble som nye.