PDA

Vis full versjon : Billig delebil?!!



Svirre
30/06/10, 01:28
Jeg har fått tilbud om å kjøpe en delebil (940 sedan) til 5000kr. Den er svensk, men masse bra deler. Bl.a:
Diff. aksling med 3:54, alt av el-utstyr (takluke, seter, speil +++++) Beige skinninteriør uten skrukker eller rifter. Brukbare felger (bedre enn de vinterfelgene jeg har) og masse anna utstyr.

Bilen generelt er strøken utvendig, bortsett fra en liten rustflekk på koffertlokket bak :p Var en turbo IC motor som satt i den, og jeg mener å huske at han babla om at det satt M90 girkasse i den å. Gått ca 180km.

Jeg syns dette lyden svært billig, og selv om jeg ikke får igjen vrakpanten på den, så kan den fremdeles kappes opp og leveres som skrapjern det jeg ikke skal ha :D

Christian
30/06/10, 01:33
Hvis det er en 95+ er det FK og M90 i den, ja.
Da er det billig. :)
Hvis det er fb er det fortsatt billig.

Svirre
30/06/10, 01:36
Hvis det er en 95+ er det FK og M90 i den, ja.
Da er det billig. :)
Hvis det er fb er det fortsatt billig.

Glemte å nevne at motoren er tatt ut :p

Regner med at IC sitter igjen, da jeg kan få (har) bruk for mange av disse delene.

MattisB
30/06/10, 16:26
Er vel forskjell på baksetene på sedan og vogn?

boman
30/06/10, 16:27
Er vel forskjell på baksetene på sedan og vogn?

Ja. Herregårdsvogna har delte nedfellbare seter.

volvoRsport
30/06/10, 16:37
Hvis det er en 95+ er det FK og M90 i den, ja.

Siden han nevner beige skinninteriør, så er den nok eldre enn 95.

Testdriver
30/06/10, 16:42
Må bilen kappes opp før levering? :confused:
Kan man ikke bare plukke de delene man skal bruke/selge og så levere hel bil på hugger?

kermitt
30/06/10, 16:44
du får ikke vrakpanten på en svensk bil, derfor kapper man de opp å leverer dem som brom ;) da får du stål prisen.

Testdriver
30/06/10, 16:50
du får ikke vrakpanten på en svensk bil, derfor kapper man de opp å leverer dem som brom ;) da får du stål prisen.
Er klar over at man ikke får vrakpanten da :) Men man kan vell også selvfølgelig levere hel bil?

Men det lureste er jo å kappe som du sier hvis man vil ha litt ekstra penger, det er jo klart :)

kermitt
30/06/10, 16:54
jeg har levert hele biler på stålskrot som jeg ikke får vrakpant på, men du får redusert pris pga mye plastikk, stoff og sånt. dette trekker de i fra etter at de har trukket fra vekta på innredninga.

Svirre
30/06/10, 18:04
Er klar over at man ikke får vrakpanten da :) Men man kan vell også selvfølgelig levere hel bil?

Men det lureste er jo å kappe som du sier hvis man vil ha litt ekstra penger, det er jo klart :)

Om jeg levere den hel så vil det gå som innlevering av bil; da ingen penger. Men om jeg kutter den opp så får jeg i hvertfall igjen litt for den.

Svirre
30/06/10, 18:05
Er vel forskjell på baksetene på sedan og vogn?

Japp. Det er det som er det kjedelige, men sikkert andre som kan ha intresse for de?! ;)

Dessuten M90 kasse, med sperre og 3:54 bakstilling så er mye spart allerede der, samt alt det elektriske :)

kermitt
30/06/10, 18:34
karroseri deler er aldri dumt å ha i bakhånd heller, skal ikke mye saltet til før de er helt opp spist.

Testdriver
30/06/10, 21:49
Om jeg levere den hel så vil det gå som innlevering av bil; da ingen penger. Men om jeg kutter den opp så får jeg i hvertfall igjen litt for den.
Den er grei!
Grunnen til at jeg spurte litt om dette var at jeg vurderer å gjøre det samme som deg, og har nå fått svarene jeg vil ha :)

Svirre
01/07/10, 15:43
Den er grei!
Grunnen til at jeg spurte litt om dette var at jeg vurderer å gjøre det samme som deg, og har nå fått svarene jeg vil ha :)

*Thumps up* :)

Svirre
01/07/10, 15:46
karroseri deler er aldri dumt å ha i bakhånd heller, skal ikke mye saltet til før de er helt opp spist.

Japp. Og vurderer bilen virkelig selv om jeg ikke direkte har råd. Men siden den er rustfri (tilnærmet) og har samme fargekode er det nesten bare å slå til føler jeg.

Det andre clueet er at jeg også vil benytte meg av det tilbudet Spaceworld har på en bassanlegg til 4 laken :p Venta lenge på anlegg nå :p

Testdriver
01/07/10, 16:21
Japp. Og vurderer bilen virkelig selv om jeg ikke direkte har råd. Men siden den er rustfri (tilnærmet) og har samme fargekode er det nesten bare å slå til føler jeg.

Det andre clueet er at jeg også vil benytte meg av det tilbudet Spaceworld har på en bassanlegg til 4 laken :p Venta lenge på anlegg nå :p
Samme fargekode også, det er jo veldig bra. Jeg hadde nok kjøpt den bilen hadde jeg vært deg :)
Er jo veldig greit å ha liggende karosseri deler også som kermitt sier

Svirre
01/07/10, 18:25
Samme fargekode også, det er jo veldig bra. Jeg hadde nok kjøpt den bilen hadde jeg vært deg :)
Er jo veldig greit å ha liggende karosseri deler også som kermitt sier

mhm. Også kan jeg jo bare bytte panser da min har en del rust der ;P