PDA

Vis full versjon : Abs styreenhet 99 v70



Norhagen
19/06/15, 13:10
Holder på med en 99 V70
Sliter med Abs problem
Verkstedet får ikke kontakt med bilen for og hente ut feilkoder
på abs. Får kontakt med Motorstyring og alt annet men ikke ABS
Har prøvd og lodde Abs styreenheten men lampen vil ikke forsvinne
Noen tips?

Alternativt noen som har Styreenhet med nr 9472650 som virkerok

Bård
19/06/15, 14:16
Sleit med at lampa ikke ville slukke på bilen min i vinter etter bytte av abs-styreenhet. Viste seg at den var en eller to abs-kranser som kødda til, blei også bytta begge følerne bak(kom kun som par) og en foran. Lampa forsvant etter dette

Sent fra min GT-I9305 via Tapatalk

Professor Dremel
19/06/15, 22:04
Det er ofte feil på styringsenhetene til ABS på disse bilene. Nye styringsenheter er dyrt. Jeg kjøpte overhalt (nylodda) enhet på Ebay for ca. kr. 600,- frakt inkl. Har fungert feilfritt i et år nå. Vær obs på at det er forskjellige enheter på biler med og uten TRACS. Det er for øvrig vanlig at man ikke får ut koder som sier hva som er feil når det gjelder ABS. Kransene kan jo inspiseres om det er feil på. Om ABS virker kan jo gjerne testes på underlag med redusert friksjon; Grusvei ........

Svirre
19/06/15, 22:15
Den beste måten på å finne ut om hvor problemet er, er å kjøre en tur med VIDA tilkoblet. Da ser du hvor problemet ligger. 90% sjans for at du kan si om det er sensoren eller abs-kransen som er ferdig da. Gjorde det på bilen jeg har, fungerte fjell! Men hvis du har åpnet styreboksen i bilen din og loddet og det ikke ble bra, ble det gjort skikkelig?

undef
29/06/15, 21:37
Har samme problem, bytta styreenhet.

Skal finne ut hvilken sensor, men hvordan?

Svirre
30/06/15, 06:12
Du bruker VIDA til å sjekke det. Om du har kompatibel bil til å kunne bruke VIDA, så er dette det ultimate verktøyet (om du har tilgang på det utenfor verksteder). Da kan du kjapt se hvordan abs-følerene oppfører seg under bare noen hundre meters kjøring. Er det en sensor som avviker totalt hele tiden, så er den defekt, men får du et "hakk" i grafen som viser hastigheter, så har du mest sannsynligvis en sprukket abs-ring :)