PDA

Vis full versjon : defekt vvt ventil(solinoid)



k bang
18/06/15, 19:24
Jeg har hatt min v70 2l turbo 2001.på verkstedet og tatt diagnose.feilen som kommer opp er vvt ventil.
dette vil koste 5500kr på volvo verksted.men de sier det ikke er sikkert att det er feilen.
når jeg starter bile om morgenen kjører helt normalt og tempraturn på motoren står på normal,kjører en 30min tid så detter bilen i enslags dvalemodus,dette skjer når en kjører ikø kjøring.holder jeg bilen over 40km så går den som den skal.
noen som har erfaring fra skadet vvt ventil,(måler kammen og er oljetrykkstyrt)og hvordan motoren reagerer med def.vvt ventil.
eller har forslag til evt.feil?

k bang
18/06/15, 19:41
ingen som vet hvordan en solinoid vvt vent som er defekt virker inn på motoren.

Vatnehol
18/06/15, 20:26
var borti dette med en t5, den som bare har på eksos kammen, bare noen mil etter den ble kjøpt kom det motorlampe, og man kunne tydelig høre brumming fra luft filter, og null ladetrykk. bilen gikk veldig dårlig, om man slettet feilkodene så kom den igjen ila 30 sek på tomgang.
denne streiker vanligvis når det har blitt slurvet med oljebytt.
den er veldig enkel å bytte selv, av med ladeluft rør over motor og av med dekselet over coilene og reg reima, da ser du solnoiden, den nye fra volvo må man lodde på.

k bang
18/06/15, 23:33
takk for svar! har fått pris fra volvo versted,på5500.2stk solinoid a kr 1800pr stk.ikke noe motor lampe som lyser alt er normalt.
blir sånn etter 20 min kjøring slår aldrig feil.gir gass såkommer det tenningsbank og så skyter den fart går greit helt til jeg bremser ned i 30km da begynner det og bromme når jeg trår til.
jeg lurer bare på om det kan vere gasspjeld el. lamdasone.som er feil.
fikk ikke garanti fra verkstedet att feilen var vvt ventil.