PDA

Vis full versjon : Bytte varmeapparat register AC 940



Mr. RAH
18/06/15, 09:32
Hei

Har en volvo 940 1998 med AC, ser på innsiden på frontruten at det er akkurat som ett belegg rett over der luften fra varmeappartet kommer. Så regner med registeret er slutt....(hadde en audi A6 som hadde samme belegget og der lakk registeret). Det har også en eller an gang vært brukt radiator tett på denne bilen, knaser når man trykker på slangene til motor, så jeg regner med det er gjort for å tette register.


Er det noe form for weep hole på varmeapparatet som man kan se om det lekker kjølevæske fra register å ut? Her er jo slange koblinger på utsiden av torpedovegg så teppet er jo tørt. Har aldri skrudd på varmeapparat med AC.

Er dette mye jobb å bytte? eller rettere sagt er det som å bytte på 240 - der man må demontere dashbord osv..... Må vel kanskje kjøpe meg en Haynes bok på denne bilen.

Kanskje noen har en How to på dette?

flarssen
19/06/15, 10:01
Det er visst litt av en jobb. Har gått med angst for at det skulle skje med min, helt siden jeg kjøpte den for seks år siden :D
Har du lekkasje, burde det vel lukte frostvæske av lufta som kommer ut?
Anyhow, her er en howto på utenlansk: https://www.volvoclub.org.uk/faq/HeaterCoreReplacement.htm

Mr. RAH
20/06/15, 05:00
Tenkte meg det var litt jobb ja....

Var sikkert en grunn for at det er wonderbaum i bilen. Kjenner at den er begynt å lukte som audien jeg hadde inni....så det lekker nok litt, sikkert ikke store lekasjen.

Jaja, får vel bare kjøpe ny radiator der også da og koke seg litt kaffi....skal bytte radiatoren til motor samt kjøleslanger og ekspansjonstank siden det er fylt med radiatortett hele systemet. I ekspansjonstank må lokket av for å se nivå.

Får håpe på fint vær når jeg kommer hjem fra ferie så jeg kan få fikset dette og alt annet som må byttes, har visst kjøpt meg litt jobb ser jeg.