PDA

Vis full versjon : Feilmeldinger fra bremsesystemet



AstoriAn
29/06/10, 19:35
Hei,

Har en V70 XC 2000 som har gått 250k.

Jeg opplever problemet som er beskrevet i disse forumtrådene;
http://www.v70xc.com/forums/showthread.php?t=13590
http://www.volvoxc.com/forums/showthread.php?t=8457&highlight=abs+victor

Ved tilsynelatende tilfeldige tidspunkt så kommer meldingen "ABS Bremsor Service erfordras", og ABS og antiskrens varsellampene tennes . Disse går ikke bort før bilen blir startet på nytt. Har hatt den inne til sjekk, der en sensor ble byttet - uten hell. Har også kjent at ABSen har slått litt inn ved svak bremsing, og deretter at lampene og meldingen har dukket opp.

Det har også forverret seg siste halvåret, da jeg har begynt å få meldingen "Bromsfeil stanna omiddelbart". Denne er inne i alt fra et øyeblikk til et par minutter før den forsvinner igjen.

Skiver og klosser er nettopp skiftet ut, men feilmeldingene er like aktive.

Ifølge forumtrådene jeg refererer til over, så er dette et kjent problem med disse bilene. Mange har sendt inn ABS kontrollenheten til kyndige som har rebygget de for en billig penge, og aldri mer opplevd problem.

Jeg har også en mistanke om at ABS enheten ikke er tett lenger, siden feilmeldingene er veldig ivrige ved våt veibane/regn. Hadde heller ingen feilmeldinger i hele vinter.

Noen har har/har hatt samme problem? Tips til løsning? Det er kostbart å skifte ut ABS enheten, spesielt når man ikke er helt sikkert på om det er den som er problemet. Finnes det personer i norge som tar på seg å fikse opp disse enhetene?

paravolv
16/12/10, 02:06
jeg hadde samme feil , og abs sensor ble byttet uten hell. Byttet abs modulen og alt ble bra. Den koster ca 5800,-

eddy
02/02/11, 13:18
Hei, jeg har samme probl på min 01- V70, 5800 er det hos volvo ? eller hvor kjøpte du delen.?

andoks20
08/02/11, 23:11
Hei, jeg har samme problem på min, s70 -97. Når det er vått, og spesielt ved våt snø, fungerer ABS kanskje 20-30% av tiden jeg bruker bilen. Når det er minusgrader eller plussgrader uten regn, har jeg ABS opp imot 90-95% av tiden. Tyder veldig på at det er lekasje i ABS-uniten.

Sjakalen
09/02/11, 07:37
Trodde prisen på ABS modulen var det dobbelte jeg. Hmm. Er vel snart der selv med min pga feilmelding men den gjelder foreløpig kun anti sladd.