PDA

Vis full versjon : V70 stoppet Får ikke frem diesel



bjyng
11/06/15, 11:44
Bilen stoppet plutselig da sambo var ute å kjørte en liten tur. Fikk redningsbil til å frakte den hjem, og han prøvde å gi den litt startgass for å se om den gikk på det. Det gjorde den. Har nå byttet dieselfilter som var helt svart og prøvd å kinne for å se om det var årsaken. Fødepumpa surkler en god del når tenningen slås på, men den vil ikke starte. Etter en stund åpnet jeg tappeskruen på filteret for å se om det var komt diesel i koppen, men det kom ingenting ut. Kan det være fødepumpen som ikke virker ordentlig? Noen som har forslag til hva jeg bør sjekke eller prøve?

jerognal
11/06/15, 15:54
Tar lang tid å fylle opp filter om du kinner. Fyll diesel rett i filteret og sett det inn. Da kommer den ganske så fort om alt virker ellers.

konso
11/06/15, 17:23
Har bilen gått langt?? Kan være at matepumpa i tanken er utslitt og ikke leverer den mengden som trengs lengre.

bjyng
11/06/15, 17:25
Var inne på den tanken men trudde nok det fylte seg raskt ...skal prøve det først

konso
11/06/15, 17:40
Om du bytter filter så ta tenninga 4-5 ganger. Pumpa stopper etter kort tid når du slår på. Du kan jo koble fra slangen på filteret og sette slangen i en kopp og se hvor mye som kommer. En frisk pumpe leverer endel.

bjyng
11/06/15, 19:57
Bilen har gått snart 500.000km i mitt eie, så at noe er slitt er ikke usannsynlig. Jeg skal prøve det dere har skrevet så snart jeg får mulighet.

gunnargt
11/06/15, 23:12
Er det diesel på tanken da. Hender måleren henger seg i den ene tankdelen så den viser litt under halv tank men er faktisk tom? Prøv å fyll på så har du hvertfall utelukket det.
Hender også pumpen ikke pumper over diesel fra venstre tankdel, motor stopper da selv om måleren viser at det er mer igjen. Den tømmer da høyre side av tanken og får ikke brukt det som er igjen venstre.

bjyng
12/06/15, 08:38
Det du skriver her gunnargt, kan forklare problemet jeg har med min andre V70. Den stopper når nåla viser ca halv tank og starter kun om den står parkert med fronten høyere enn bakparten. Ikke umulig det samme kan være problemet her. Tror jeg skal starte med å sjekke tank og fødepumpe sånn som dere tipser om. Dette koster ikke noe bare jeg får tid til å gjøre det. Jobber hele helga men skal oppdatere tråden så snart jeg får undersøkt. Tar gjerne imot flere tips underveis også.