PDA

Vis full versjon : Instrumentpanelet slukker og ulyd fra motor/gear



Frodeko
10/06/15, 19:12
Trenger hjelp med min 04.mod V70 2.0 bensin automat.

Kjørte en lengre tur på E6 og var i ferd med og ta av fra motorveien.
Da jeg slipper opp gassen i avkjøringsfeltet hører jeg et ordentlig hardt slag/dunk fra motor eller gear,
samtidig som instrumentpanelet viser motorfeil med gul lampe.
Etter noen sekunder slukker alle instrumentene men motoren fortsetter og gå.
Stopper motoren og starter på nytt, det samme gjentar seg etter noen minutter kjøring
Et ordentlig hardt slag/dunk og feilmelding samt instrumenter dør ut.
Jeg kan skru av og på igjen tenningen i fart og instrumentene kommer tilbake uten klokke men med
melding om motorfeil og gul lampe.

Er det noen som har opplevd det samme og kan fortelle meg hva jeg må gjøre.
Mvh Frodeko.

aarnes
10/06/15, 21:44
Jeg har opplevd noe lignende, da var det jordingskabelen til batteriet som var løs.
Kan jo være greit å sjekke det.
Utover det anbefaller jeg å starte med å lese av feilkoder med volvo-utstyr (VIDA/DICE)

Frodeko
11/06/15, 00:05
Jeg har opplevd noe lignende, da var det jordingskabelen til batteriet som var løs.
Kan jo være greit å sjekke det.
Utover det anbefaller jeg å starte med å lese av feilkoder med volvo-utstyr (VIDA/DICE)

Har tenkt på det med dårlig kontakt og jording men kan ikke skjønne at en bensinmotor kan gå uten strøm.
Blir nok nødt til og bestille en verksted time for og lese av feilkoder, har ingen kjenskap med VIDA.

aarnes
11/06/15, 06:34
Har tenkt på det med dårlig kontakt og jording men kan ikke skjønne at en bensinmotor kan gå uten strøm.
Blir nok nødt til og bestille en verksted time for og lese av feilkoder, har ingen kjenskap med VIDA.

Evt. så er du velkommen til Oslo for en diagnose hos meg - jeg har VIDA & DICE.

Frodeko
11/06/15, 09:43
Evt. så er du velkommen til Oslo for en diagnose hos meg - jeg har VIDA & DICE.

Takker for tilbudet men våger ikke kjøre så langt uten og hvite.
Jeg bor i Fredrikstad