PDA

Vis full versjon : Dempere til v70



hassekanon
10/06/15, 12:01
Jeg tenker å bytte dempere på min 2007 v70 for å få litt bedre demping. Bilen har gått 180k.

Bilen har forstillinga med bærearmer i stål. Hvor kan jeg få ta i originale (eller tilsvarende) dempere hele veien rundt for en billigere penge enn hos Volvo?

Vil kjøreopplevelsen bli ny og fin med bare nye dempere, eller bør fjører også byttes?

turb00le
10/06/15, 12:05
Nå snakker jeg basert på egne meninger:
Originale dempere er gjerne noe Monroe greier som jeg har ett betent forhold til.
Noen gode sachs eller bilstein dempere vil gjøre mye med kjøreopplevelsen. Far min skifta til sachs advantage på en v70n og mente på at den ble veldig mye bedre å kjøre.
Litt av båtfølelsen forsvant.

Kan med fordel sette på senkefjører, men da vil jo bilen bli en del stivere også. Så hvis komfort er prio 1 ville jeg kanskje ikke gjort det.

Det blir hele tiden en liten avveining i forhold til hva du setter mest pris på: Kjøreegenskaper eller komfort.

hassekanon
10/06/15, 12:26
Senking blir ikke aktuelt. Jeg ønsker kjørekomfort, men kvitter meg gjerne med båtfølelsen. Synes originale dempere/fjører kombinert med polyforinger rundt om ga en fin og tight styring uten at det ble for stivt på den forrige v70'n.

Er det samme dempere foran til begge typer forstillinger til v70 (aluminium og stål bærearmer)?

Testflyver
11/06/15, 23:11
Senking blir ikke aktuelt. Jeg ønsker kjørekomfort, men kvitter meg gjerne med båtfølelsen. Synes originale dempere/fjører kombinert med polyforinger rundt om ga en fin og tight styring uten at det ble for stivt på den forrige v70'n.

Er det samme dempere foran til begge typer forstillinger til v70 (aluminium og stål bærearmer)?

Gå for Bilstein B4. Du finner sett med fire dempede på ebay for drøyt 3000,- + toll. Disse er ca 10% stivere enn Volvo org T5 dempere. Mest og best for pengene!

hassekanon
12/06/15, 21:09
Gå for Bilstein B4. Du finner sett med fire dempede på ebay for drøyt 3000,- + toll. Disse er ca 10% stivere enn Volvo org T5 dempere. Mest og best for pengene!

Takk for tipset!

Noen som vet om en vanlig garasjejekk jekker bilen høyt nok til å kunne trekke ut de bakre demperne uten at de tar i gulvet?

lilleulv
12/06/15, 22:23
Ja det skal gå. Har selg gjort det med en vanlig 2t jekk..