PDA

Vis full versjon : Bilstein



Lundberg Performance
29/06/10, 19:08
Skal handle bilstein om ikke lenge.
Hvilke bilstein dempere er det dere bruker?

Sprint?
Clubsport?
Racing?
Rally?

Hva har folket prøvd? og hva synes dere?

Mvh
Lundberg P.

Havard89
30/06/10, 01:11
Hadde sprint og lesjøfors fjører på en 740 eg hadde, var veldi godt fornøgd med dei demperane skjølv om fjørene var mjuke. Sprint har ette mi mening go konfort om du kjøyre rolig og blir passe stive ved aktiv kjøyring (progresive).

TeamBørnOut
30/06/10, 01:17
sprint og racing er korte å fine. men kanskje litt stive for noen .
Dama ville ha lav bil. men ikke så veldig stive dempere. så vi gikk for 240 racing dempere på bilen hennes. 240n har lavere dempere + at den er mye lettere. da vil demperen føles litt mykere på en 7/900 serie :)

mcnugget
30/06/10, 01:49
Kjøpt clubsport til min no, blei anbefalt av pedersens-racing å kjøpe dei, med tanke på at det er en bruksbil som mest sannsynlig skal på bane i ny og ne :) Er som havard89 seier, progressive, så blir litt mer allround uansett med bilstein.. Trur eg blir fornøgd med clubsport iallefall, visst det eg har høyrt stemmer.. :) Funka til banebruk og skal ikkje vere så aller verst til vanlig bruk.. ;)

Lundberg Performance
30/06/10, 13:22
Skal ha lesjø fjører også.
ser ut til at det blir sprint da, racing koster jo en del mer.. vet ikke om man får igjen for dette.. er jo en bruksbil det er snakk om.. orginal dempere gjør jo bilen til en båt og kjøre..

hgnubel
30/06/10, 13:43
Hvis jeg har forstått Bilstein riktig så er Sprint samme som Sport, bare kortere. Clubsport er korte som Sprint, og stivere/hardere?

Skal ha nye dempere selv og går litt i surr med alle forskjellige typene. Har ikke veldig lyst til å kjøpe feil og skru på og av mange ganger heller :p

TeamBørnOut
30/06/10, 14:37
det er riktig som du sier ja :)

Lundberg Performance
30/06/10, 22:02
det er riktig som du sier ja :)

for man spenn på fjerene me disse som er 35mm kortere da? fikk ikke det me lesjø og orginal dempere på den forrige 740'n jeg hadde...

mcnugget
30/06/10, 22:06
Sprint er 35 mm kortere så det får du ja.. :)

Edit: Det visste du jo, men ja, de er korte nok til å gi spenn til fjørene.. :)

ChrML
30/06/10, 22:36
Kan bekrefte det. Fint spenn i mine Lesjøfors fjører med Bilstein dempere når bilen henger i lufta. Men den begynner å bli litt løs hvis du kapper av en runde. Kapper du av to så er den vel helt løs.

Daruu
30/06/10, 23:16
Sport(sprint) er mere enn stiv nok til "vanlig" bruk.
Har ikke prøvd clubsport, men tror det hadde blitt for stivt for meg.

Joakim-G_R
01/07/10, 01:14
SandemRacing har Sprint på 940'n sin. Fungerer bra det.

Har ClubSport på "kosebilen" min (240) og de var ganske harde. Liker de godt. Rogern har racing på 240'n sin, og de er hvassere enn CS igjen. Men da begynner fjørene å bli slappe, så burde ha andre fjører enn Lesjöfors.

Har kjøpt Sport til 245'en min, så gleder meg til å teste ut disse..

Lundberg Performance
01/07/10, 08:38
Kan bekrefte det. Fint spenn i mine Lesjøfors fjører med Bilstein dempere når bilen henger i lufta. Men den begynner å bli litt løs hvis du kapper av en runde. Kapper du av to så er den vel helt løs.

er kun når jeg er inn for godkjenning det skal være spenn, når jeg kommer hjem igjen skal det 2 runder av :p

gasgasboy
01/07/10, 15:19
En venn av meg hadde Bilstein Rally på 240 VOC bil sin, med sekefjører. Sykeste dempern jeg har prøvd ( har ikke prøvd så mange :p ) Men med orginal vinterhjul på stålfelg så kunne vi holde 80 over fartsdumper uten at det var noe ubehagelig, bare rulla over, også la den seg igjen med en gang :) Men vil ikke annbefale disse demperene til veibruk, da de fleste bruker 35-45 profil. Også er de jo svindyre :D

Hvis jeg skal ha bilstein, hvilke burde jeg gå for ? 35 profil, og vil ha den så lav og stiv som mulig :)
Burde jeg gått for Bilstein Clubsport ? Har tenkt å ta 240 demperen bak, men kan jeg bruke 240 demper forand også, eller vil ikke den passe ? :)

Joakim-G_R
01/07/10, 20:15
Bilstein rally koster det samme som Clubsport mener jeg Racing er dyrere.

Men Rally er satt opp for grus og asfalt. CS er satt opp for asfaltrace (ClubSport, merkelig nok..)

Det er folk som bruker 240 demper forran også på 7/9 serie, men IKKE kortere dempere! Da blir det fryktelig kort. Må bruke spacer nederst i fjærbeinet, under dempern.

Beste løsningen er nok sprint eller CS, og noen stivere fjærer enn Lesjöfors. Lesjöfors og CS spiller ikke akkurat veldig godt sammen.

mcnugget
01/07/10, 23:38
Bilstein rally koster det samme som Clubsport mener jeg Racing er dyrere.

Men Rally er satt opp for grus og asfalt. CS er satt opp for asfaltrace (ClubSport, merkelig nok..)

Det er folk som bruker 240 demper forran også på 7/9 serie, men IKKE kortere dempere! Da blir det fryktelig kort. Må bruke spacer nederst i fjærbeinet, under dempern.

Beste løsningen er nok sprint eller CS, og noen stivere fjærer enn Lesjöfors. Lesjöfors og CS spiller ikke akkurat veldig godt sammen.

Eg kjøpte jo Bilstein CS og lesjø til min.. Tenkte at siden lesjø er så billig er det berre å prøve.. Men blir det drit med disse ilag meina du?

Joakim-G_R
01/07/10, 23:42
Drit og drit, det fungerer jo. Hadde det på 240'n min. Men de er for slappe i forhold til demperne, så de harmonierer lite sammen.

mcnugget
02/07/10, 00:25
skjønna... Tips til noko som passer ilag med cs da? :)

TeamBørnOut
02/07/10, 02:44
får vell ikke akkurat ferdige "bra" fjører som er lovlige til 940. kun myke senkefjører...
Men nå som satans veivesen er så gira på å ta senka biler så er det kanskje lurt å kjøpe noen godkjente fjører å godkjenne bilen med dette først. folk mister lappen i indre østfold om dagen fordi de har kappa litt fjører...

mcnugget
02/07/10, 08:40
Veit det er enkelte som kjører med bilstein og h&r, og er fornøgd med dette ;) skal vere litt stivere.. :) Nokon her som har prøvd? :D

Lundberg Performance
02/07/10, 08:57
Veit det er enkelte som kjører med bilstein og h&r, og er fornøgd med dette ;) skal vere litt stivere.. :) Nokon her som har prøvd? :D

H&R har vel ikke fjører til 740? har aldri sett det vertfall..

mcnugget
03/07/10, 16:38
Veit ikkje, har berre hørt at det ofte er en god kombinasjon på mange BMW og mangen med 850 kjøre vel med dette..

Refinement!
03/07/10, 22:41
Det er folk som bruker 240 demper forran også på 7/9 serie, men IKKE kortere dempere! Da blir det fryktelig kort. Må bruke spacer nederst i fjærbeinet, under dempern.


Du har tydeligvis ikke prøvd denne løsningen selv...

Hadde 240 Clubsport dempere, som er kortere enn originale 240-dempere, foran og bak på en 940 jeg hadde. Spaceren satt selvfølgelig OVER demperen. Sammen med Lesjøfors kappet to vindinger foran og bak var det akkurat passe fjørspenn.

Forøvrig, etter min mening, totalt ubrukelig på annet enn slett asfalt