Vis full versjon : Styrestrøm til relé i motorrom, XC70
Skal legge opp tåkelys som DRL og trenger da en styrestrøm til dette. Tanken er å ta styrestøm fra noe som skrur seg på med tenninga.
Noen som har et forslag til hva som egner seg best? Lokasjonen er i motorrommet.
Jeg trenger også styrestrøm fra hovedlysa (aktive xenonlys i detta tilfellet). Vil helst unngå å kutte meg inn på feeden til lysa, så andre tips er til stor hjelp.
Er nok ikke lurt å legge styrestrøm fra tenninga da. Politiet blir nok ivrig med blokka når du kommer med noe som ser veldig ut som nær og tåkelys på.
Automatiske kjørelys er pr. idag ikke aktivert, så det er ikke noe problem. Bryter i posisjon 0 = lys av. Det er derfor jeg trenger styrestrøm fra tenning for å aktivere tåkelysa.
Diesel i detta tilfellet, og ja, det burde vel funke. Neste spørsmål er jo da om den er lett tilgjengelig?
releet ser ut til å være plassert i el-boks ved rattstamme
http://forum.vccn.no/img-dump/2015/06/268.jpg
Njaa, jeg hadde håpet å finne noe direkte i motorrommet for å slippe flere kabelgjennomføringer. Jeg får kanskje bare dra opp lommelykta og lyse litt rundt nedi der, så kanskje jeg finner noen ledninger som ikke ligger i kabelstrømper som kan brukes. Må bare kryssjekke med et koblingsskjema før jeg går bananas. =p
det er garantert en "tilbehørs trekkerør/muffe" gjennom torpedo på V70N
Ja er en gjennomføring under bremsekraftforsterkeren ca. Trangt som fy..
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
Istedenfor å mekke noe selv så kan du oppgradere bilen med en CFE og få automatisk DRL i tillegg til mange andre ekstrafunksjoner:
http://www.volvotech.eu/cfe
Hvis du har en 2001-2004 modell må du bestille med en ekstra kabel, har du 2005-2007 er det bare å plugge CFE i OBD-porten etter å ha programmert den på PC med hvilke funksjoner du vil aktivisere.
(NB! CFE bruker nye EU-versjon av DRL uten aktivisering av baklys/parklys, selv foretrekker jeg at baklysene er tent slik at man slipper å huske å tenne dem i tunneler).
Har allerede vært i kontakt med Volvotech for å sjekke opp dette. De jobber med saken, men pr. nå har de ikke denne funksjonen på plass. Forøvrig er jeg enig i det med baklysa, realt tullball å kjøre rundt uten lys bak, spesielt her i landet vårt med mye dårlig vær.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.