PDA

Vis full versjon : S80 Automat



Stig
05/06/15, 20:00
Hei, vurderer kjøp av S80. Men, lurer på dette med automat og trekking av vogn. Blir ca 1300kg vogn, ikke så mye trekking men dog. Er det noe kjøler på dem, eller bør det ettermonteres? Og hvor står den isåfall? 2000 modell, 170 hk. 190000 km.

larsverm
06/06/15, 02:34
Det sies vel at det er noe som eventuelt må ettermonteres. Ellers skal det uansett hjelpe bra på oljen hvis man ved tung trekkbelastning unngår unødvendig "sluring" i automatkassen ved å bruke spaken til å holde det lavere giret litt lengre.

Stig
06/06/15, 18:18
Ja, det har jeg tenkt på. Kjører man i 50 f. eks i 3 gir, så låser den jo i lockup. Ingen andre synspunkter på dette? Bare å kjøre pent eller?

larsverm
06/06/15, 19:16
Er det ukjent om bilen har fått byttet olje på automatkassen i senere tid, om i det hele tatt, kan det være lurt å få gjort. Ta en pause etter en spesielt krevende etappe med vogn. Og gir mest mulig manuelt. Kjører du ikke særlig mye med vogn, vil jeg tro at du er på den sikre siden hvis du følger disse prinsippene. Men vi bør fortsatt høre om det er noen andre her som mener noe. :p

Rcar
10/06/15, 14:16
Har integrert kjøler i radiator.

Ekstra (original) automat oljekjøler/slanger fåes kjøpt og anbefales.
Enkelt å montere selv er det også.
Frisk olje på kassa - gjerne med Forte additiv.

Vh Rcar

-Jørn-
10/10/15, 22:35
Noen som har delenr på denne orginale oljekjøler satsen,eventuelt har mer info?? Jeg er veldig intressert i den, Tenker da på til XC70 03-07