Vis full versjon : Olje i luftrør D5
Lurer på hvor vanlig det er med olje i luftrørene som går fra turbo til intercooler og opp i toppen? Eventuelt hvor mye som er vanlig. Oljen kommer fra turbo men da det ikke er noe pakning på disse turboene er det vell vanlig at det kommer litt?
Husk at veivhusslangen er koblet til på sugeside av turbo, og veivhusgassene/oljen går derfor igjennom hele turbosystemet. Kan være det du opplever som olje i systemet.
ola normann
02/06/15, 21:03
Husk at veivhusslangen er koblet til på sugeside av turbo, og veivhusgassene/oljen går derfor igjennom hele turbosystemet. Kan være det du opplever som olje i systemet.
litt ot men, hvorfor er det slik egentlig? kunne ikke veivhusventilasjonen gått ut i det fri?
Veivhusventilasjon og EGR systemet er det som skaper dritten!
Miljø miljø miljø er årsaken til at veivhusventilasjonen er lukket.
litt ot men, hvorfor er det slik egentlig? kunne ikke veivhusventilasjonen gått ut i det fri?
Reglene om at veivhus ikke var lovlig å slippe ut i friskluft kom vel på 60-tallet om jeg husker rett.
Veivhuset må også være koblet mot sugesiden for å unngå mottrykk i oljesystemet, som vil skape mye oljelekkasje.
ola normann
03/06/15, 20:13
Aha, så en slange ut i det fri etter oljefellen vil ikke fungere?
Bør vel fungere, regner med MadAss mener at du ikke kan ha den på trykk siden, da begynner ting å bli spennende.
Har bare en slange fra oljefella oppi ei colaflaske på 240n min.
Opeln min fra '64 hadde bare en slenge rett ned mot bakken.
Bør vel fungere, regner med MadAss mener at du ikke kan ha den på trykk siden, da begynner ting å bli spennende.
Har bare en slange fra oljefella oppi ei colaflaske på 240n min.
Opeln min fra '64 hadde bare en slenge rett ned mot bakken.
Stemmer det
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.