PDA

Vis full versjon : Olje i luftrør D5



HotWeel
02/06/15, 19:44
Lurer på hvor vanlig det er med olje i luftrørene som går fra turbo til intercooler og opp i toppen? Eventuelt hvor mye som er vanlig. Oljen kommer fra turbo men da det ikke er noe pakning på disse turboene er det vell vanlig at det kommer litt?

MadAss
02/06/15, 19:56
Husk at veivhusslangen er koblet til på sugeside av turbo, og veivhusgassene/oljen går derfor igjennom hele turbosystemet. Kan være det du opplever som olje i systemet.

ola normann
02/06/15, 21:03
Husk at veivhusslangen er koblet til på sugeside av turbo, og veivhusgassene/oljen går derfor igjennom hele turbosystemet. Kan være det du opplever som olje i systemet.

litt ot men, hvorfor er det slik egentlig? kunne ikke veivhusventilasjonen gått ut i det fri?

Stig-Arne
02/06/15, 22:06
Veivhusventilasjon og EGR systemet er det som skaper dritten!

Miljø miljø miljø er årsaken til at veivhusventilasjonen er lukket.

MadAss
03/06/15, 19:08
litt ot men, hvorfor er det slik egentlig? kunne ikke veivhusventilasjonen gått ut i det fri?
Reglene om at veivhus ikke var lovlig å slippe ut i friskluft kom vel på 60-tallet om jeg husker rett.
Veivhuset må også være koblet mot sugesiden for å unngå mottrykk i oljesystemet, som vil skape mye oljelekkasje.

ola normann
03/06/15, 20:13
Aha, så en slange ut i det fri etter oljefellen vil ikke fungere?

Nilsson
04/06/15, 11:17
Bør vel fungere, regner med MadAss mener at du ikke kan ha den på trykk siden, da begynner ting å bli spennende.
Har bare en slange fra oljefella oppi ei colaflaske på 240n min.
Opeln min fra '64 hadde bare en slenge rett ned mot bakken.

MadAss
04/06/15, 16:18
Bør vel fungere, regner med MadAss mener at du ikke kan ha den på trykk siden, da begynner ting å bli spennende.
Har bare en slange fra oljefella oppi ei colaflaske på 240n min.
Opeln min fra '64 hadde bare en slenge rett ned mot bakken.
Stemmer det