PDA

Vis full versjon : noen son har erfaring m senkefjører v50



turbo-volvo
26/05/15, 12:09
Halo.
Har en Volvo v50 10 model som jeg ønsker å få noen cm lavere.
Driver å lurer på å kjøpe senkefjører som senker ca 3cm. Men da lurer jeg på hvordan det vil gå med de originale dempera. Vill dem da blir fort slitt å ødelagt?
Hadde ikke tenkt å koste på noe coilovere med justeringer da det ikke er nødvendig.
Hvilket merke burde jeg kjøpe? Vurderer ta technix.

Takker for svar.

-Tommy
26/05/15, 16:43
Originale senkefjører er vel 2cm, og ikke 3. Er nok litt mer slitasje på demperne, men tviler på at det har voldsomt mye å si.

Hvis du går for coilovers ville jeg ikke gått for TA-Technix, de har et voldsomt dårlig patent på bakdemperen som gjør at den får mulighet til å skli sidelengs over bolten. Jeg hadde det tidligere på C30'en, gikk gjennom 2 bakdempere og 1 framdemper på under ett år og 10 000km. Kjører rundt på supersport nå og er superfornøyd.

turbo-volvo
26/05/15, 22:08
Originale senkefjører er vel 2cm, og ikke 3. Er nok litt mer slitasje på demperne, men tviler på at det har voldsomt mye å si.

Hvis du går for coilovers ville jeg ikke gått for TA-Technix, de har et voldsomt dårlig patent på bakdemperen som gjør at den får mulighet til å skli sidelengs over bolten. Jeg hadde det tidligere på C30'en, gikk gjennom 2 bakdempere og 1 framdemper på under ett år og 10 000km. Kjører rundt på supersport nå og er superfornøyd.

Tenkte å montere ta-technix senkefjører å dem senker 3cm . er d ett OK valg eller burde jeg velge andre senkefjører?
Har selv veldig dårlig erfaring med coilovers fra ta-technix men senkefjører burde vell være OK?

Evenve
31/05/15, 15:06
H&R er et bedre valg, vil jeg si. Koster ikke all verden heller. Senker 35mm