PDA

Vis full versjon : Trenger hjelp til 245 93'



Michelle
26/05/15, 09:52
Har problemer med min 245 1993' B230F
Har styrt med en del feilsøking på bilen.

Det jeg har byttet er lmm, lamda, tennplugger, tennpluggkabler, rotor, fordeler, bensin pumpe i tank, bensinpumpe under bilen, bensin filter, bensin relet og luft filter. Alt nytt bortsett fra lmm.

Pumpene sviver, sjekket sikkringer, og ingen feilkoder.
Jeg får starta bilen men den sviver ikke som den skal.

Når jeg holdt på med bensin pumpene så har syldinderene fyllt seg opp med bensin, og det er kommet bensin på luftsiden.
På grunn av bensinregulatoren ikke ville åpne. Men bensinregulatoren har jeg nå fått til å åpne.

Når jeg starter bilen så vil den ikke svive på tomgang, og ikke hvis du belaster motoren med for mye eller for lite turtall. Den dauer rett og slett av.
Kan få den til å svive litt med riktig turtall, men kan ikke kjøre bilen.

Noen som vet hva som kan være galt eller har vært borti detta før? Hadde vært utrolig fint med hjelpende svar. :)

Runar
26/05/15, 11:21
Hadde noe lignende på min 245 93 mod, da var det lmm som var dårlig. Har du lest av feilkoder?

Sent from my A0001 using Tapatalk

kimove
26/05/15, 11:27
Har du brukt bosch kvalitetsdeler når du har byttet eller har du kjøpt de på biltema?

Har du lys i lambdalampa ?

Michelle
26/05/15, 14:43
Det er ingen feilkoder som kommer opp i det hele tatt.
De fleste delene er fra biltema og lmm er fra en 244 som ble fungerte og senere ble brukt som delebil.
Jeg tror lambdalampa lyser om jeg husker feil. Men trodde ikke lambdan hadde så mye å si på å få bilen til å svive riktig på tomgang.
Og biltema deler skal jo som oftest fungere. Alt av tenningsdeler er kjøpt på biltema / volvo.

kimove
26/05/15, 14:58
Har dårlige erfaringer med alt annet en original/bosch på de innsprøytningene der :-P har du lys i lambdalampa har du feilkode, den betyr feil på motorelektronikken.

larsverm
26/05/15, 17:22
Der hadde du jo allerede fått byttet mye. Men hvis LMMen ikke er ny, kan det være verdt å ta en ekstra sjekk, selv om den kommer fra en bil som virket. Jeg hadde mye lignende på min 93 245 en periode for noen år siden, og da mener jeg det viste seg at bytte av LMM ble kjernepunktet i reparasjonen. Kvalitetsdel fra Bosch, som nevnt lenger opp. :p

Michelle
26/05/15, 23:13
Har dårlige erfaringer med alt annet en original/bosch på de innsprøytningene der :-P har du lys i lambdalampa har du feilkode, den betyr feil på motorelektronikken.

Har lys i lamdalampa, men har faktisk ingen feilkoder :/ Ingenting som kommer opp når jeg prøver å lese av. :/

Michelle
26/05/15, 23:18
Der hadde du jo allerede fått byttet mye. Men hvis LMMen ikke er ny, kan det være verdt å ta en ekstra sjekk, selv om den kommer fra en bil som virket. Jeg hadde mye lignende på min 93 245 en periode for noen år siden, og da mener jeg det viste seg at bytte av LMM ble kjernepunktet i reparasjonen. Kvalitetsdel fra Bosch, som nevnt lenger opp. :p

Synes bare det er dyrt å kjøpe lmm til over 2000kr for å teste om det er det som hovedsaklig er problemet og ikke kunne få bytta det igjen.. :p
Men kan jo eventuelt plukke av den som står på 940'n (når jeg får den tilbake fra verkstedet) å prøve. Regner med dem er like.

HansOla
26/05/15, 23:30
De er like ja:-) kjenner igjen symptomene fra 940'n når lmm var dårlig der.

larsverm
27/05/15, 07:27
Det var LMMen som ble det dyreste, ja - men etterpå gikk bilen "som ei klokke" igjen. Nå kan jo vi dessverre ennå ikke vite om det er det det står på i ditt tilfelle. :p

kimove
27/05/15, 20:39
Har lys i lamdalampa, men har faktisk ingen feilkoder :/ Ingenting som kommer opp når jeg prøver å lese av. :/

Ikke engang 1-1-1? Du har prøvd å målt på både punkt 2 og 6 ja? :-P

larsverm
27/05/15, 21:11
111 er koden for ingen feil, ja?

kimove
27/05/15, 22:10
111 er koden for ingen feil, ja?

Jepp :)

larsverm
28/05/15, 22:15
Ja, da er jo det vesentlig for å se om feilkodene i det hele tatt har blitt avlest. :p