PDA

Vis full versjon : Ettermontering av soltak



Mikal B
25/05/15, 19:35
Hei!
Fått fatt i komplett soltak til 940'n min, og lurte på om det er noen som vet om det er noen som driver med ettermontering av dette? Det er et stort savn på en sånn bil, og håper det er noen som kan hjelpe! =) Har prøvd å få fatt i Soltakmontasje utenfor Bergen, men regner med det er nedlagt bedrift, da det er ingen som svarer.

På forhånd takk!

MVH: Mikal B

Svirre
25/05/15, 20:01
Vel, du trenger å skjære hull i taket med rimelig stor presisjon, og i tillegg tror jeg du må la festene selv siden de ikke er pga. soltakløs takplate. Du trenger også å sette inn drensrør, bytte taktrekk og evt. legge opp til det elektriske om du skal ha elektrisk takluke.

Jeg ville personlig heller ha bytta bil skal jeg være deg. Det er en del jobb, men er du god med metall, så gjør det jobben for deg mye enklere. Det er heller ingenting som er umulig, det umulige tar bare litt lenger tid ;)

Mikal B
25/05/15, 23:30
En del jobb er det nok ja; derfor jeg lurte på om det er noen som driver med dette rundtomkring i landet, for å gå løs på dette selv, er ikke jeg nok kvalifisert til :p Det elektriske, legge drensrør og bytte taktrekk er ikke noe problem å fikse selv, men det å kutte i karosseri, er noe jeg ikke tar sjansen på å gjøre :p
Bytte bil er nok heller ikke et tema for min del, da det er mye planer i luften som tar sin tid å utføre, i tillegg til at det er et utrolig fint og velholdt eksemplar av en 940 :)

Dan Bay-Johansen
26/05/15, 00:02
Det koster nok mer enn det smaker, er nok lettere å bytte hele taket... Uansett blir det veldig dyrt vil jeg tro.


Direkte fra blåmyra!

E.Winjum
20/06/15, 14:06
Slettmyr bytta tak på 855'n sin, du kan jo ta en titt på hvordan han gjorde det :)

Les herifra:
http://forum.vccn.no/showthread.php?5897-Slettmyr-Volvo-855-T5-R-design!/page22

Svirre
20/06/15, 14:10
*Slettet*