PDA

Vis full versjon : sveise i gulv med bærekonstruksjon under, hvordan unngå at det tar fyr?



Volvo144
29/06/10, 08:55
Holder på å skal sveise i gulvet på 144en min...

Det er en bærevange under med sånn rustmiddel i, og jeg er redd for at dette skal ta fyr når jeg sveiser og jeg har da ikke mulighet til å slukke brann inni bjelken... Hvordan unngår jeg dette? Vil jo ikke fylle opp med vann inni her...

Samme med under baksetet, der er det også et hull som jeg skal sveise som er rett over der røret til ventilasjonsanlegget ligger... her er det heller ikke muligheter for å slukke eventuelle branner...

Hva skal jeg gjøre for å unngå at det tar fyr?

Olav'en
29/06/10, 16:02
Pilgrims sveis og heftig bruk av trykkluft for å kjøle ned

Volvo144
29/06/10, 22:26
pilgrims sveis?

Olav'en
29/06/10, 23:45
Sveise ca 5cm, også begynner du ca 5cm etter du avslutta første sveisen og sveiser mot første igjen.

A.Finstad
30/06/10, 02:01
skal jo uansett alltid punkte karroseri plater så det er nokk ikke så sykt farlig og bruk trykkluft for å kjøle ned sveisen hvis du er redd for brann og at platene slår seg.

TeamBørnOut
30/06/10, 02:43
ja trykkluft er fint på slike ting. skal man sveise tak er det veldig viktig å bruke det ( eller lignende ting)

A.Finstad
30/06/10, 03:09
samme hvis man skifter hjulbue på en 242 eller en bil med lange flater i det hele tatt egentlig :p

Volvo144
30/06/10, 09:02
Pilgrimssveis er ikke noe jeg får til tror jeg...

Da blir det for mye eller for lite eller platene slår seg eller jeg brenner hull...

Har mer vellykket resultat med punkting, så er jeg heldig hvis jeg ikke brenner for mange hull..hehe

Men dette er i gulvet så skal bare bli tett og blir malt over så poenget for meg er at ikke bilen brenner opp i operasjonen...

Olav'en
30/06/10, 15:32
Justere inn sveiseaparatet riktig da så slipper du å brenne hull ;)

kermitt
30/06/10, 16:22
ta ei plate av lignende tykkelse og kvalitet som du sveiser litt på og stiller inn apparatet. teit å ikke ta seg bryet med det egentlig.