PDA

Vis full versjon : Four-c feil



utklev
22/05/15, 08:34
Hei, jeg har en 05 XC70 summum med Four-c er det noen som har, eller kan tipse meg om hvor det går an og søke etter ny styreenhet til systemet?

Svirre
22/05/15, 11:09
Lest av feilkoder? Det er første bud. Og jeg regner med at hvis du må bytte en styreenhet så må du gjøre det med noen som har VIDA og mulighet til å kjøpe programmeringspakker, og da er vi på et verksted.

utklev
22/05/15, 11:51
Lest av feilkoder? Det er første bud. Og jeg regner med at hvis du må bytte en styreenhet så må du gjøre det med noen som har VIDA og mulighet til å kjøpe programmeringspakker, og da er vi på et verksted.

Det er lest ut feil på et verksted men vet ikke feilkoden.

jeg har hatt så mye tull med four c at jeg blir gal snart! var brudd på kabel til senson høyre forran, byttet sensor og sensor, den påstår fortsatt det er feil der, hadde den på verkstedet for noe annet egentlig nå på Mandag, ba de også sjekke etter feil på demper, da fikk de bare opp feil på en sensor bak og ikke forran :-( derfor han mente at styreenheten var gåen tror jeg

Svirre
22/05/15, 11:53
Vanskelig å si. Det er dyre enheter, men samtidig så kan det bli krøll på disse også.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

utklev
22/05/15, 12:06
Vanskelig å si. Det er dyre enheter, men samtidig så kan det bli krøll på disse også.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

veldig rart, bilen tror jeg ( første xc70 jeg har kjørt) oppfører seg normalt selvom det er feil på systemet, men kjedelig med feil på bilen :-(

Svirre
22/05/15, 12:50
Helt annen styring på de gamle bilene og elektronikken var mer akseptabel når det kom til feil. Fordeler og ulemper ved det også.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

4x4vinge
22/05/15, 12:53
Ta ut styreenheten kan være komet inn fuktighet i den. Har hørt om en som fikk inn frostvæske fra varmeapparatet

GMV
23/05/15, 11:54
Er det xenon på den? Virker den automatiske nivåreguleringa på lysene? Kan hende det hjelper med en kalibrering av systemet. Har 4C på min og, men det har aldri lagd krøll.

sekse
23/05/15, 13:42
Stagene mellom bærearm og nivåsensor bak er en klassiker. De ruster, står fast og gir feil signal.