PDA

Vis full versjon : 1997 volvo v70 drukner i bensin



Hypnotisk
20/05/15, 20:25
Hei!
Nå har jeg problemer med min volvo v70 1997 193hk AWD (igjen)

Skal først begynne med hva som er gjort..
Byttet til nesten ny 19t turbo (kommer vel originalt i v70R 263hk ? ) da den gamle var dårlig.
Fikk aldri prøvd bilen med den gamle turboen. Men den begynner å putre og gå dårlig ved pådrag helt til den nådde 4000 omdreinger, da fungerte den.
Det ble også satt inn nye bosch plugger (laser platina)
Min teori er at den må chippes for å kunne gå sikkelig da ECU ikke vet at det er en annen turbo der ?

Har hatt et vanvittig forbruk ved blandet kjøring i forhold til min forrige v70, 2.2 liter på mila! (langkjøring 0.8 )

Byttet ECU da den gamle ble ødlagt. Ble ikke satt inn ECU med samme Bosch nr, men den kom fra akkurat samme type motor. Gikk like bra/dårlig som før med "ny" ECU

Turbo ble byttet i slutten av januar (da jeg begynte å bruke bilen) og ECU ble byttet i mars.

Men når jeg skulle hjem fra butikken så gikk den dårlig på tomgang, og ved kjøring kom jeg ikke over 2000 omdreinger! Det var akkurat samma symtomer som ved pådrag, bare mye værre!. Der kjørte jeg normalt, men turtallet ville ikke over 2000.. og etterhvert så stoppet den.
Når jeg kom hjem tok jeg opp pluggene og de var ganske våte. Jeg sandblåste pluggene og bilen fungerte helt normalt når jeg prøvde den en tur etterpå. Men morgenen etter så stoppet den igjen.
Jeg valgte da og kjøpe nye plugger (bosch) og monterte disse (sjekket også fordelerlokk om det skulle være olje/vann/korisjon der)
Etter dette har den gått bedre, og det er mulig å kjøre den. Men det er fortsatt noe galt..
Om morgenen når den er kald er det så vidt det går ann og kjøre bilen og jeg skal være veldig forsiktig med å røre gassen for at den ikke bare skal putre
Jeg tror bilen får for mye bensin, og at pluggene blir ødlagt over tid. Jeg trodde dette var fordi den ikke har blitt chippet enda, men nå som den har blitt værre kan det ikke være det?
Er det elektronisk chocke på denne? kan denne bli ødlagt og gi alt for mye bensin hele tia?


Beklager for at jeg ikke formulerte meg så bra, men takker hvis noen prøver å hjelpe meg! :D