PDA

Vis full versjon : 2002 mod v70 d5



S.O.B
20/05/15, 09:34
Hei:) har akkurat invistert meg i ein 02 mod v70d5 og har 2 problem eg lurer på.

Når eg trykker inn bremsepedalen og held han inne, så kjem det ein suselyd, også når eg slepper pedalen, noken som har ei formeining om ka det kan vere? Fryktar bremsekraftforsterkeren, men tenkte eg skulle høyre her om noken hadde opplevt det same.

Det andre problemet er at bilen vugger/rister en del med pådrag. Motorfeste? Bærebruforinger?

Svirre
20/05/15, 16:22
Gratulerer med bil :)

Sjekk vakumslangen for om det kan være noe der. Kommer dette av stort trykk, eller bare et lett trykk på bremselyset er tent?

Når du nevner vugger/vibrerer, så er det nok en foring som er sliten ja. Sjekk den øvre foringa til motorfeste (oppe mot torpedoveggen på sjåførsiden). I tillegg har du et momentstag som sitter i underkant på girkassa. Den kan også bli slakk.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

S.O.B
21/05/15, 07:16
Gratulerer med bil :)

Sjekk vakumslangen for om det kan være noe der. Kommer dette av stort trykk, eller bare et lett trykk på bremselyset er tent?

Når du nevner vugger/vibrerer, så er det nok en foring som er sliten ja. Sjekk den øvre foringa til motorfeste (oppe mot torpedoveggen på sjåførsiden). I tillegg har du et momentstag som sitter i underkant på girkassa. Den kan også bli slakk.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Takk for det ja:) nei det kommer pga trykk går eg ut ifra, men det kjem også ein suselyd når eg slepper opp bremsepedalen, som en slags "sshh" lyd.. Samme lyden som kjem når eg held inne bremsa. Handbremsa fungerer dårlig også, kan det ha en sammenheng? Eller er det egne bremsesko inne i trommelen på disse?

Svirre
21/05/15, 08:25
Er separate håndbrekk på disse bilene.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

th3-1nonly
21/05/15, 13:34
Ville sjekket vakumslanger ja, jeg mener å ha lest at Ventilene i turboen på disse D5'ene er vakumstyrt og reagerer ved brems, det er mulig det er rundt der lyden din kommer fra. Eller bare generelt vakumanlegg, ut på eventyr! Ristingen ved pådrag derimot kan være fôringer som Svirre sier, men er du maks uheldig så kan det være dysene. Hvordan er forbruket sånn ellers ?

Stig-Arne
21/05/15, 16:10
Det med susingen er vel ett kjent fenomen fra bremsekraftforsterkeren som har en lekkasje det.

Uansett, denne tråden er i feil forum ;)

S.O.B
22/05/15, 15:48
Suselyden kommer påenmåte innifra bilen, bare når jeg holder inne, og jeg slipper pedalen. og ristingen merker jeg bare ved pådrag i 1og2 gir, så mistenker casterforinger!

Svirre
22/05/15, 15:54
Det med susingen er vel ett kjent fenomen fra bremsekraftforsterkeren som har en lekkasje det.

Uansett, denne tråden er i feil forum ;)
Så det nå. Flyttet til riktig underforum ;)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

bimbim
22/05/15, 17:58
Hadde samme suse lyd på min 2001mod når man slapp bremsepedalen. Ble borte når man kakket litt i pedalen når man kjørte. Det er en tettering som ligger mellom hovedsylinderen å selve pedalen. Jeg skiftet hele bremsekraftforsterkern å da ble det borte. Fantes repkit før men di er vist ute av salg da holdbarheten var ymse. En ny koster ca 5000 pluss jobb på verksted så kommer det seg på rudt 11.000 før bytte. Eg fant på huggern og skiftet selv. Jobb som tok ca 2t å ikke vanskelig i d hele tatt.

Torsen67
22/05/15, 23:09
Det er todelt vacuumpumpe på denne. Den ene delen går kunt il bremsekraftforsterkeren og den andre på resten av vacuumsystemet. Men motoren kan vibrere mye hvis det er lekkasje på sistenevnte. Gå over slangene.
Øvre og nedre Momentstag er en kjenner. Bare å bytte først som sist. Lett å bytte og hjelper garantert.