PDA

Vis full versjon : Motorservice Erfodras.



holter
15/05/15, 13:45
Hei .Er det noen i lørenskog -akershus- oslo området med vida / dice som kunne tenke seg og ta en test på en 06 v70.2.4 diesel? Har samme feilen som jeg kan lese om i mange tråder på forumet , og mest sansynlig luftmengdemåler som er feilen -siden både dieselfilter -luftfilter er byttet for få km siden - og tror heller ingen luft slanger lekker . Bilen har gått 180 t km.Dette er ikke noe som trenger og gjøres i dag -og bilen går fint så lenge jeg ikke overstiger 3000 i turtall.Får meld om motorservice og gul varsel lampe.

tigergutt89
15/05/15, 19:49
Snakk med Aarnes han har vida og er flink. Han holder te i Oslo:)

aarnes
15/05/15, 19:56
send meg en PM :)

holter
15/05/15, 20:59
Pm -sent til aarnes -tror jeg da- ikke så kjent med meld på forumet :) Fått tilbud om hjelp så da avslutter jeg saken så lenge . Takk til aarnes :)

eriksu2
17/05/15, 12:50
Hei har akkurat samme problem på min, luftmengdemåleren ble byttet uten at det ble noe bedre, etter å ha lest litt på forum ble løsningen til meg å kjøre med hardt turtall over tid for å "blåse" rein bilen dette funka for meg etter ei go stundt med hard kjøring


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
17/05/15, 13:44
Hei.Jeg ser på forumet at dette er en feil mange har på både v70 -xc 70 -og xc90 sikkert andre volvo også . Har kjøpt vida nå og kjørte en test i går og eneste feilen jeg får opp er lmm -men får nok sette meg litt mer inn i bruken av vida først og har tilbud om hjelp fra en på forumet som er mer dreven på det med testing Har brukt motorens / dyserens 2-3 ganger i året , men kan helt sikkert fortsatt være mye slagg -sot i systemet , så fult mulig at det ville hjelpe - går og blåse ut litt med en tur på E6 og låse kassa i 3 gir :) Får starte med en bedre diagnose i morgen -så kanskje jeg lærer litt mer om vida samtidig :) men takk for tipset .

eriksu2
17/05/15, 20:36
Min er manuel, så denne nødmodusen kommer å går litt, ifjor sommer hadde jeg nesten gitt opp å få bort feil meldingen mn plutselig utpå høsten etter å kjørt hardt hele sommeren(turtall) kom den plutselig bort, så ble det vinter å mye kort kjøring å tomgangskjøring så nå er den tilbake igjen, veldi irriterende


Sent from my iPhone using Tapatalk

holter
17/05/15, 22:11
På min så blir meld ikke borte , den går i nødmodus så fort jeg gir for mye gass , blir også mye småkjøring -kan gå flere hundre mil uten og være over 60 km hastighet ,så soter nok til mye min også. Med alt fra motorfester -til sprekk i en luftslange -elektronik o.s.v så er nok eneste løsningen en diagnose - skal skrive her når feilen er funnet og reparert , men trenger ikke være samme feil på din bil . Kan være en rep fra 100 kr til 10 tusen , men er ikke bare volvo som har dette problemet . Så ender nok med en diagnose din bil også bare du blir nok lei feilen :)

lilleulv
18/05/15, 10:52
Ingen fordel og kjøre diesel når man kjører mye kø kjøring og sjelden er over 60.. svigers var litt plaget med en v70 de kjøpte. Full gjennomgang med diesel forte og på med en 1600kg henger og kjørte den aktivt ca 30-40mil. Etter det har den vert frisk.. men den røykla alt de først 3mila ☺

HotWeel
18/05/15, 11:56
Har hatt samme problemet jeg også. Bytta det ene motorfeste da det var lekk, men ble ikke bedre. Da intercooleren sprengte sjekka jeg turboen og den va kokset slik at wastegate ikke åpnet seg skikkelig. Før jeg fikset dette surget bilen som bare fy ved pådrag

holter
18/05/15, 14:57
Kjørt en ny diagnose på bilen i dag og får meld om at lmm har for høy verdi eller feil verdi. Etter en tur på meca verksted i dag var rådet og ta ut sensoren til lmm og vaske den i såpevann og se om det hjelper. Gikk selvsagt ikke og få opp skruene til sensoren til lmm for der er det l 26 hultorx skruer , noe som ikke finnes i torx sett , men kunne slipt en l 27 til den passet , men etter måling med multimeter så var verdiene 2,6 og 0,1 v- på pinne 3 og 5 økte heller ikke ved gasspådrag skulle vært 1 og 1,6 og økt med mer gass ... så da er lmm mest sansynlig defekt , bestilt ny på nett og prisen var 1150 kr - det er da bosch - hjelper ikke det så blir det meca neste og lært noe nytt uten at det kostet en formue.

holter
26/05/15, 22:22
Da var luft mengde måler byttet på bilen i dag - var eneste feilen som kom opp med vida ... men ble ikke noe bedre av det egentlig . Da ble det en flaske 983 fra tunap og en kjøretur på godt over 20 mil - så var bilen frisk og fikk tilbake kraften i motoren . Det enkle er ofte det beste og da vet jeg ivertfall at billigmidler av div slag jeg har brukt ikke virker :) Leste tipset på forumet her men kan sikkert skrives flere ganger siden mange har og har hatt samme problemet. Takker for gode råd og tips fra andre her inne .

HotWeel
27/05/15, 20:07
Hmm hvor får man kjøpt 983 tunap da? :)
Dette må prøves

holter
27/05/15, 20:38
Jeg kjøpte på meca , men om det ikke er det der du bor så selger http://www.billigebildeler.no/ det på nett , tror jeg har lest at billia har også . Min bil fikk nytt liv og gir nå ingen feilmeldinger samme hvor hardt jeg gasser :)