Vis full versjon : Trege hengsler 760/960
kjøpte meg et sett hengsler som er kjempetrege.. Mulighet for å få de til å gå normalt igjen? Legge de iolje eller noe?
volvo245gl
10/05/15, 14:22
Gjorde følgende med noen 240 hengsler med samme problem:
La de i en isboks sprayet de med 5-56 og wd-40 tømte en av hver av de små boksene oppi lot hengslene ligge oppi der i 2-3 dager. (beveget de så mye det lot seg gjøre en gang i blant)
Tømte deretter ut den oljen, og fylte på med sagkjedeolje. Lot de ligge der en stund (glemte de for å være ærlig), var vel en ukes tid.
Etter det fungerte de fint. Skylte de ren med rødsprit, før de ble badet i lagerfett og montert. De virker enda!
Må vel prøve dette da:) de var treige når vi åpna panseret og tok dem av, men klarer ikke rikke dem for hang... Så må vel prøve dette trikset:)
Diesel-bad er også effektivt når det kommer til rengjøring. Ser for meg at det er litt billigere enn noen flasker med WD40.
Kan prøve diesel da jeg har mye tilgang på det:)
Kan prøve diesel da jeg har mye tilgang på det:)
Bruker stort sett det. WD40 er (i mine øyne) et midlertidig smøreprodukt. Fungerer bra til amatørmessig husholdningsforbruk, men trives best med han Kent :)
Bare la de ligge i diesel noen dager da eller?
Først dusje på med litt rustløsner/sånn sak, og prøvd å bevege litt på de beveglige delene, før du legger den i diesel .
Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.