PDA

Vis full versjon : 940, bytte ratt til omp. airbag ikke airbag forskjell?



Skårholen
06/05/15, 21:13
Hallo har kjøpt et ratt som jeg skal ha i 940en min, rattet og navet er visstnok brukt i 940 før. Men jeg får det ikke til å passe/ entre skikkelig. Så jeg tenkte at det kanskje for forskjell på navene på airbag og ikke airbag. Kan noen bekrefte dette?

Roye
07/05/15, 11:51
Ja, det er forskjell. Airbag-nav har et ganske stort hull til airbag-ledningen. Har du ikke airbag-nav må du klippe bort ledningen men da mister du muligheten til å sette dit airbag senere og få bilen eu-ok ved neste eu-kontroll, hvis du ikke fjerner airbag-pæra i intrumentpanelet og at kontrolløren ikke sjekker feil i diagnoser som har blitt pålagt med det nye eu-kontrollregelementet.
Med andre ord kjøp airbag-nav til biler med airbag og bytt til org. ratt ved neste eu-kontroll.

Jeg kjøpte Luisi airbag-nav (sikkert det samme som Momo sitt) til ca 700kr.

ChrissTurbo745
26/08/15, 15:25
kor man kan få tak i et sånn nav ??





Ja, det er forskjell. Airbag-nav har et ganske stort hull til airbag-ledningen. Har du ikke airbag-nav må du klippe bort ledningen men da mister du muligheten til å sette dit airbag senere og få bilen eu-ok ved neste eu-kontroll, hvis du ikke fjerner airbag-pæra i intrumentpanelet og at kontrolløren ikke sjekker feil i diagnoser som har blitt pålagt med det nye eu-kontrollregelementet.
Med andre ord kjøp airbag-nav til biler med airbag og bytt til org. ratt ved neste eu-kontroll.

Jeg kjøpte Luisi airbag-nav (sikkert det samme som Momo sitt) til ca 700kr.