PDA

Vis full versjon : E-merket eksos.



Charlotte93
05/05/15, 22:04
Hei dere!
Lurer på om det er noen som helst her som har fått godkjent 3" eksos for 940 som er yngre enn 94 modell?
ble stoppa for et år siden, måtte bytte eksos og vise den uten 3". i dag var jeg på BT for å godkjenne senkesett, og selvsagt ble det igjen mangel på 3" eksos. kjett å bytte hver gang en blir stoppa... fikk beskjed om at det måtte være E-merket om det skulle være godkjent.. men er det noen som vet hvor man kan få tak i e-merket eksos? finnes det i 3" eller 2.5" ?

Svirre
06/05/15, 00:19
E-merker er første gang jeg har hørt. Tüv godkjent er derimot.noe lignende (mulig det er det de skal fram til). JT anlegg skal av hva jeg har lest og hørt, være mulig å godkjenne. Men om du må degradere til 2,5", så vil ikke det påvirke effekten på bilen din så sant anlegget har god gjennomstrømning.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

turb00le
07/05/15, 07:49
Så lenge det er ett erstatningsanlegg trenger det ikke å være e merket.
Beklagelig nok så er det litt for mange hos biltilsynet som ikke skjønner forskjell på ett erstatningsanlegg og ett uoriginalt som er såpass ulikt at det ikke kan klasses som erstatningsanlegg.

Tror heller ikke at det er så mange anlegg som faktiskt er e merket med unntak av volvo original.

Jeg har ett papir på JT anlegg med to dempere som sier at det er innafor kravene som cat-back (original downpipe)
Jeg har vist en 940 hos bt og lagt fram papiret før uten at de hang seg noe opp i det, men strengt talt er det bare ett papir skrevet i Word uten noen logo, godkjenningsnr e.l. selv om det kommer fra JT.
Problemet er at det er laget for gamle anlegg der enderøret var sveist i lyddemperen, den lyddemperen har ett annet delenr og stemmer ikke overens med papirene jeg har.
Så det kan jo ikke være samme anlegget (i hvertfall hvis en skal tro på enkelte hos biltilsynet).