PDA

Vis full versjon : Hjelp. Lambda lyser bilen dør



salamons
05/05/15, 19:34
Hei.

Har en 240stv 92 mod b230f.
Den dør av og til når jeg kjører eller den står på tomgang og lambda lampen begynner å lyse.
Har byttet Lambda, Luftmassemåler, fordeler lokk, plugger luftfilter, og byttet sikringer/renset holdere. Men det skjer enda.
Får opp feilkode 1-4-4. Kan det være releet?

Noen som har noen tips eller triks eller vet hva det kan være?

Setter pris på alle svar og alternativer :)

volvo245gl
06/05/15, 12:04
Hei.

Har en 240stv 92 mod b230f.
Den dør av og til når jeg kjører eller den står på tomgang og lambda lampen begynner å lyse.
Har byttet Lambda, Luftmassemåler, fordeler lokk, plugger luftfilter, og byttet sikringer/renset holdere. Men det skjer enda.
Får opp feilkode 1-4-4. Kan det være releet?

Noen som har noen tips eller triks eller vet hva det kan være?

Setter pris på alle svar og alternativer :)

Hatt samme problemet selv 2 ganger. Ene gangen var det bensinpumpereleet og andre gangen var det svinghjulsensoren.
Relativet billige deler å bytte i forhold til LMM og lambda

salamons
06/05/15, 16:10
Takk. Da får jeg prøve det. hvor får man tak i svinghjulsensor ? Har det et annet navn?

volvo245gl
06/05/15, 17:19
Takk. Da får jeg prøve det. hvor får man tak i svinghjulsensor ? Har det et annet navn?

Orginal Bosch:
http://www.skruvat.no/Impulsgiver-veivaksel-P309697.aspx

salamons
06/05/15, 21:47
Topp :D

salamons
06/05/15, 22:01
Topp :D Får prøve dette som siste alternativ. Begynner å bli litt lei av å stoppe langs veien.
Burde kanskje også byte lambda og lmm tilbake til originalene. Kjøpte bare sånn biltema dritt.

volvo245gl
07/05/15, 12:53
Topp :D Får prøve dette som siste alternativ. Begynner å bli litt lei av å stoppe langs veien.
Burde kanskje også byte lambda og lmm tilbake til originalene. Kjøpte bare sånn biltema dritt.

Prøv bensinpumpereleet først. Står ved hjernene på passasjersiden, under hanskerommet.
http://forum.vccn.no/showthread.php?53541-Guide-Reperasjon-av-bensinpumperele-200-700-900&highlight=bensinpumperele

salamons
07/05/15, 21:00
Kjøpte nytt. Men skal se på det gamle om det er feilen. Håper på å kan kjøre bilen uten å være nervøs for stopp :)
Takk igjen for tips :)

volvo245gl
08/05/15, 12:59
Kjøpte nytt. Men skal se på det gamle om det er feilen. Håper på å kan kjøre bilen uten å være nervøs for stopp :)
Takk igjen for tips :)

Bare hyggeligt. Hvis ikke prøv svinghjulsensoren. Gir lignende feil den og.