Vis full versjon : E.Winjum's 95' 945 D24TIC Polar.
färg på bilen grafit grå met.
glaslucka
d24 tdic
m90
Kommer ej ihåg om det var ac
jag har sett bilen kanon fin
22800 mil
ej körd i Sverige kom från belgien för en månad sen .
Har du bilder av den? Og pris?
Du kan jo sende det på sms :)
skicka mej sms ska jag svara med bild.
Pris tar vi på sms också
Men jag har ej ditt tele nr kvar
Veldig synd... Og mer synd å ikke finne ut av det før nå..
Du kan jo sjekke prisen, men over 20.000-25.000,- blir for dyrt :p
Blir nok 10 lappar for mye ja :p
In The White
16/04/18, 09:37
TrÃ¥kigt att det var sÃ¥ mycket rost!😂
Sorgligt nog är det få som får bilen rostskyddsbehandlad regelbundet, då får rosten riktigt grepp tyvärr.
Nu hade det inte hjälpt om du fått den behandlad, det skulle förra ägaren gjort.
TrÃ¥kigt att det var sÃ¥ mycket rost!í ½í¸‚
Sorgligt nog är det få som får bilen rostskyddsbehandlad regelbundet, då får rosten riktigt grepp tyvärr.
Nu hade det inte hjälpt om du fått den behandlad, det skulle förra ägaren gjort.
Veldig synd er det... Jeg tror ikke denne har blitt tatt så godt vare på som jeg fikk inntrykk av at den har blitt..
Så nå leiter jeg i Sverige etter original Dtic jeg kan flytte alle delene over til :)
In The White
16/04/18, 19:14
Veldig synd er det... Jeg tror ikke denne har blitt tatt så godt vare på som jeg fikk inntrykk av at den har blitt..
Så nå leiter jeg i Sverige etter original Dtic jeg kan flytte alle delene over til :)
Lycka till med sökandet, hoppas du hittar en fin! :)
Takk for det!
Ja jeg håper det dukker opp ett fint ett etterhvert :)
Om noen veit om, eller kommer over billig rustfritt karosseri eller komplett bil i Norge eller Sverige så legg gjerne igjen en link her :)
Må det være en org diesel utgave? For bensin er jo langt mer vanlig og lettere og finne. Jeg sjekket https://www.mobile.de/ og fant bare 4 stk diesel 940 der så er ikke mange av de.
Det må dessverre være diesel ja, jeg gidder ikke å bygge om drivstoff system og ledningsnett. Veit det gjør det vanskeligere, men jeg har ikke dårlig tid.
Jeg vil aller helst ha vogn da jeg kan få godkjent karosseri bytte og slipper import avgiftene, men i aller værste fall så kan jeg gå for sedan. Koster ca 30.000,- i avgifter vis jeg velger sedan.
In The White
16/04/18, 20:46
Jag ska hålla ögonen öppna om jag ser någon till salu här i Sverige, då hojtar jag till!
Ja det skjønner jeg. Vet ikke hvor langt du er villig til og kjøre men fant denne https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258984478&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant2.makeId=25100&makeModelVariant2.modelId=22&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=next&searchId=d2bfe598-bc94-6296-e1f2-4fb3d60d7956 lav km takluke pen farge osv men 200 mils kjøring en vei er drøyt da men det positive er jo da at den har gått i varmt klima og sikkert lite rust.
Det må dessverre være diesel ja, jeg gidder ikke å bygge om drivstoff system og ledningsnett. Veit det gjør det vanskeligere, men jeg har ikke dårlig tid.
Jeg vil aller helst ha vogn da jeg kan få godkjent karosseri bytte og slipper import avgiftene, men i aller værste fall så kan jeg gå for sedan. Koster ca 30.000,- i avgifter vis jeg velger sedan.
FÃ¥r ikke godkjent karosseribytte pga rust.
Jag ska hålla ögonen öppna om jag ser någon till salu här i Sverige, då hojtar jag till!
Supert! Har på autosøk på Blocket appen :)
Ja det skjønner jeg. Vet ikke hvor langt du er villig til og kjøre men fant denne https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=258984478&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=DIESEL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=20&makeModelVariant2.makeId=25100&makeModelVariant2.modelId=22&pageNumber=1&scopeId=C&fnai=next&searchId=d2bfe598-bc94-6296-e1f2-4fb3d60d7956 lav km takluke pen farge osv men 200 mils kjøring en vei er drøyt da men det positive er jo da at den har gått i varmt klima og sikkert lite rust.
Tyskland blir litt langt, haha :p Om bilen skulle møte mine kriterier så er det jo litt interessant, men jeg ser for meg at det blir en svensk bil :)
Det jeg håper å kunne komme over er en bil med noen av disse kriteriene:
- Takluke
- Svart interiør
- El.vinduer
- Sølv, grå, silver sand metallic, tropic green metallic, generelt en farge som kler fargen på motor :confused:
- Lav km
Supert! Har på autosøk på Blocket appen :)
Tyskland blir litt langt, haha :p Om bilen skulle møte mine kriterier så er det jo litt interessant, men jeg ser for meg at det blir en svensk bil :)
Det jeg håper å kunne komme over er en bil med noen av disse kriteriene:
- Takluke
- Svart interiør
- El.vinduer
- Sølv, grå, silver sand metallic, tropic green metallic, generelt en farge som kler fargen på motor :confused:
- Lav km
Den jeg linket til står i kroatia er jo ikke verre en og bare ta en helge tur og fly ned og se på bilen også kjøre hjem med den om den er noe men det er vell litt ekstremt? El vinduer interiør osv kan jo ettermonteres.
FÃ¥r ikke godkjent karosseribytte pga rust.
Hmm, da har jeg vel lest feil da.
Uansett er sjansen større for å finne ett bra karosseri i Sverige enn i Norge, da folk skal ha gull og grønne skoger for 940 her i landet :)
Den jeg linket til står i kroatia er jo ikke verre en og bare ta en helge tur og fly ned og se på bilen også kjøre hjem med den om den er noe men det er vell litt ekstremt? El vinduer interiør osv kan jo ettermonteres.
Oi, jeg skumleste bare på den og så prisen var i Euro så tenkte den var i Tyskland. Kroatia blir enda mer for langt, jeg har ikke mulighet til å ta en svipptur dit for å se på bil :/
Oi, jeg skumleste bare på den og så prisen var i Euro så tenkte den var i Tyskland. Kroatia blir enda mer for langt, jeg har ikke mulighet til å ta en svipptur dit for å se på bil :/
Ja er langt unna den så er nok bedre og finne en i Sverige.:)
Hmm, da har jeg vel lest feil da.
Uansett er sjansen større for å finne ett bra karosseri i Sverige enn i Norge, da folk skal ha gull og grønne skoger for 940 her i landet :)
Nå er det jo 12 år siden jeg prøvde det da, men den gangen fikk man det kun godkjent dersom bilen var kræsja og det lå en anmelding på saken. Det kan jo hende ting har endra seg.
Nå er det jo 12 år siden jeg prøvde det da, men den gangen fikk man det kun godkjent dersom bilen var kræsja og det lå en anmelding på saken. Det kan jo hende ting har endra seg.
Skader ikke å ringe/sende dem en mail og høre ihvertfall :)
Tenkte eg kunne informera om denna også:
Han kompisen min som har 940 TD har ein delebil óg, bortimot bare rullande skall igjen med noen få delar montert.
Men på denna er det også rust, det han har sagt er: hjulbuer framme(området ved luftfilterboks), kanaler (ytre, ingen anelse om indre), reservehjulsbrønn.
Eg kan nok ordna bilder til deg om du ikkje er altfor skremt av det som er nevnt? :p Pris er isåfall vrakpanten. [emoji4]
Er ikke interessant med ett slikt objekt dessverre :P
Kjipt å si detta, men i det siste har jeg kjent på motivasjonen og interessen.. Den føler jeg er ganske borte nå :/ Jeg kjenner at dette blir alt for dyrt for meg.. Så jeg går med tanker om å plukke ut noe av delene som jeg vil ta vare på og selge unna resten. Må gå noen runder med meg sjøl nå..
In The White
21/04/18, 15:50
Ja i bland för man bara ta en paus från allting ett tag.
Ja, har lyst til å prøve noe annet enn volvo nå egentlig. Har hatt det i 8 år nå så hadde vært moro å prøvd noe annet litt og evt kjøpe en Volvo igjen seinere :)
Da har jeg tatt den tunge avgjørelsen og jeg har virkelig ikke noen form for motivasjon eller interesse til å drive med det prosjektet her lenger.. Det har kostet for mye penger allerede og det kommer til å koste enda mer skal jeg bytte karosseri...
Jeg har lagt ut bilen tilsalgs på Facebook foreløpig.
Selges slik den står nå for 60.000,- eller kan selges i deler. Ta kontakt på PM eller Facebook for mer informasjon.
Da har jeg tatt den tunge avgjørelsen og jeg har virkelig ikke noen form for motivasjon eller interesse til å drive med det prosjektet her lenger.. Det har kostet for mye penger allerede og det kommer til å koste enda mer skal jeg bytte karosseri...
Jeg har lagt ut bilen tilsalgs på Facebook foreløpig.
Selges slik den står nå for 60.000,- eller kan selges i deler. Ta kontakt på PM eller Facebook for mer informasjon.
Hej emil . Tycker det är tråkigt beslut att ge upp nu .
Tycker du ska ta en funderare .Ta ett nytt tag.
Är verkligen din bil så dålig .Att det ej går att laga den .
Med vänlig hälsning kenta
vangsfreaken
22/04/18, 20:12
Om motivasjon er helt på bånn hadde jeg prøvd å lappe det sammen godt nok til å få på skilter jeg, også heller vurdert karosseribytte til høsten når du er nyforelska i d24tic sommerbil :)
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk
Om motivasjon er helt på bånn hadde jeg prøvd å lappe det sammen godt nok til å få på skilter jeg, også heller vurdert karosseribytte til høsten når du er nyforelska i d24tic sommerbil :)
Det hadde jeg og gjort det kan også fungere litt lengre enn en sommer så bilen kan brukes.:)
Det håller jag med dej på :)
Dette kommer du bare til å angre på. Jeg har sagt til meg selv, og til min samboer, at uansett situasjon jeg havner i. Jeg selger ALDRI prosjektet mitt![emoji1]
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja jeg kommer til å angre på detta, men jeg har møtt veggen med det prosjektet her nå. Jeg prøvde å skru litt i hælja, men det ga meg mer irritasjon enn glede. Etter jeg oppdaget rusta så stoppa det helt opp. Dette har allerede blitt altfor dyrt for meg, og enda dyrere blir det om jeg så skulle betalt noen for å sveise rusta eller bytte karosseri. Nå har jeg hatt motgang så det holder med begge 940 prosjektene mine og nå vil jeg prøve noe annet som går bra.
Det er lett for alle å si at jeg bare kan lappe den sammen og ditten og datten, men det er ikke det for meg. Spesielt når man har møtt veggen. Jeg tror nok ikke det blir å selge i deler, men heller komme fram til en ok pris for hele bilen til noen som klarer å fikse den og kan nyte den.
Synd du ikke har muligheten til å lukke porten og la den stå i 6 mnd. Og vente på at arbeidslysten og optimismen kommer tilbake.
Sent fra min SM-G935F via Tapatalk
Er det noe jeg virkelig hater så er det å klundre med rustsveising, spesielt der det må lages til nye plater sjøl. Det blir aldri bra. Hadde det bare vært kanalen så skulle jeg tatt det sjøl.. Men når det må sveises så helsikkes mye så er det totalt uinteressant. Hadde der bare vært motivasjonen og optimismen som er borte så kunne jeg nok ha venta, men når jeg er totalt uinteressert i å røre en skrue til så er det noe annet :/
volvobrage
23/04/18, 13:15
Ser at du har bestemt deg allerede. Men det kunne lønt seg og hørt med noken som driver med sånt kor mykje dei skal ha for jobben:)
Får vel kjøpt både inner og ytter kanal nytt så då skifter ein store områder omgangen med relativt lite sveising.
Hvis du sender meg noen bilder, så kan jeg sjekke om det er noe vi kan gjøre for en nice-price på jobben, eller om en av opprettera tar det på kveldstid.
Ser at du har bestemt deg allerede. Men det kunne lønt seg og hørt med noken som driver med sånt kor mykje dei skal ha for jobben:)
Får vel kjøpt både inner og ytter kanal nytt så då skifter ein store områder omgangen med relativt lite sveising.
Det kommer helt ann på prisen, får jeg en jævlig god pris så skal jeg vurdere det. Men det blir nok isåfall kun for å få solgt den lettere. Jeg får den ikke slik jeg vil nå uansett... Jeg er ikke fornøyd med finishen i motorrommet og den trenger å lakkeres opp, og det er noe jeg ikke er keen på å gjøre noe med nå :( Mulig jeg kan la den stå, men den blir ikke prioritert på en veldig god stund.
Hvis du sender meg noen bilder, så kan jeg sjekke om det er noe vi kan gjøre for en nice-price på jobben, eller om en av opprettera tar det på kveldstid.
Jeg sender noen bilder når jeg kommer hjem, har bilder av det meste på pc'en.
Du kan få plåt av en bil jag har gratis helt rost fri sedan
Du kan få plåt av en bil jag har gratis helt rost fri sedan
Takk for tilbudet :) Jeg sier ifra om jeg skulle trenge, venter på svar fra Buster83 på pm :)
Hoppas du får svar . Vsst kan du bli tungt ibland .
Men jag tror du ångrar dej om du ger upp .Men så är det med rost man blir upptäcker det .Då tycker man det ser hemskt ut .
Jag ska kolla med en jag känner .Annars har du sikkan på forum .
Men jag tror han har mycket göra
Hej undrar hur det går med detta projekt ?
Oppdatert meg litt her nå, og må si det er veldig synd det her, både med rusta og motivasjonen. Men har ingen problemer med å forstå deg heller Emil. Kjedelig å møte veggen sånn og ja, da er det kanskje like greit å la det gå selv om man kanskje angrer i ettertid.
Jeg har trua på at du kommer til å finne noe nytt å henge fingra i, er jo masse annet moro man kan lage bil av så [emoji847]
Hei,
Muligens kan en se litt lysere på denne saken. Det er selvfølgelig synt at et tungt, ambisiøst og arbeidskrevende prosjekt ikke er gjennomført, men livet er ikke slutt med det. En vakker dag står huset fint og ferdig og som du vil ha den, og plutselig ser du at du har tid og krefter til å sette i gang et nytt prosjekt, med din familie, som støtte bak ryggen:)
Takk for tilbudet :) Jeg sier ifra om jeg skulle trenge, venter på svar fra Buster83 på pm :)
Hej emil hur går det för dej .Har du fått inspration ? eller sålt den ?
Hej emil .Har det hänt nåt mer med bilen .Eller har du lagt det på is ?
Hei,
Har lagt prosjektet på is for øyeblikket. Har noen planer, men de planene trenger jeg ikke lufte her enda :)
Hei,
Har lagt prosjektet på is for øyeblikket. Har noen planer, men de planene trenger jeg ikke lufte her enda :)
Hej
Okej du .
Då får jag vänta då se vad du hittar på :)
Hej emil såg du hade lagt ut på annons till salu .
en man kommer ibland till ett väg skäl
Hoppas du börjar med nån ny bil .När lusten kommer tillbaka ,
Lenge siden oppdatering her, men bilen er solgt, og forhåpentligvis har ny eier mer motivasjon enn meg :) Tipper denne vil komme på veien igjen til sommeren.
Jeg har handlet ny bil, men dessverre ble det ikke noe Volvo denne gang :eek:
vangsfreaken
17/01/19, 23:23
Lenge siden oppdatering her, men bilen er solgt, og forhåpentligvis har ny eier mer motivasjon enn meg :) Tipper denne vil komme på veien igjen til sommeren.
Jeg har handlet ny bil, men dessverre ble det ikke noe Volvo denne gang :eek:
nye bilen er spesiell og populær nok til å få en tråd her, jeg vil se mer :)
hvor i landet havna vogna forresten?
nye bilen er spesiell og populær nok til å få en tråd her, jeg vil se mer :)
hvor i landet havna vogna forresten?
Er ikke noe sted her på forumet som det passer å legge ut om den nye bilen :eek:
Den havnet uti Odal'en ett sted :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.