PDA

Vis full versjon : Airbag, ekstrautsyr på V70N?



sindus
29/04/15, 08:43
Har noen spørsmål ang. Airbag på min Volvo V70.

Bilen er en 2003 modell, 2.4s som eg har eigd i sirka 2 år nå. Den er importert fra Sverige (vert brukt som administrasjonsbil hos Volvo) i 2005.
Det eg da lurer på er kvifor ikkje bilen min blei levert med passasjer- airbag forann? Var de ekstrautstyr? Eller fordi den har gått i Sverige hos Volvo? Syntes at det er pussig at det ikkje er montert når resten av bilen både har kollisjonsgardiner, osv. Eller er det rett og slett en annen grunn.

Er dette mulig å ettermontere hos Volvo?

FroBe
29/04/15, 09:48
Jeg har forstått at i Sverige så har airbag på passasjersiden vært ekstrautstyr:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=19&t=53314

Jeg vil anta at man ikke kan ettermontere dette, det forutsetter antagelig at Volvo er villig til å legge inn ny software for det.

ola normann
29/04/15, 09:48
Jeg mener og ha hørt at svenskene ofte velger bort airbag på passasjersiden, jeg antar at det er på grunn av muligheten for å ha med seg barn foran (ikke alle som stoler på at deaktivering med nøkkel).

sindus
29/04/15, 10:20
Takker for svar fra begge. Tror ikkje eg kommer til å ettermontere. Leste på linken til jagrullar at airbag på passasjersiden ikkje er "nødvendig" p.ga utformingen på panelet foran. :)

Morgis
29/04/15, 12:32
er det hanskerom istedet da?

volvoRsport
29/04/15, 12:47
er det hanskerom istedet da?

Hanskerom er det på både de med og uten airbag.