PDA

Vis full versjon : borre opp/om felger.



gjermundf
29/04/15, 01:00
heisann :)
har noen felger liggende med boltsirkel 5x120, men på bilen er det 5x108.(volvo v50).
noen som vet hvem eller hvor man kan få borra opp ny boltsirkel?. helst i olso området..
går selfølgelig med adapter men da blir det 20mm ekstra og få plass til..:P
takk for svar!!

Lasse R
29/04/15, 06:47
http://www.felgteknikk.no/#!ombygging/c1a8l

Ta kontakt med disse.. Tror disse også henter felger i Oslo området!

Verdt ett forsøk!

gjermundf
29/04/15, 21:54
Ah hsr sjekka de men er så sinnsykt dyrt:/

Dan Bay-Johansen
30/04/15, 00:38
De fleste mekaniske verksted bør også kunne gjøre dette, om det blir billigere er en annen sak [emoji14]

Er jo ikke engang sikkert felgene KAN bores om?!

Loggy
30/04/15, 00:45
3500 er da ikke sinnsykt dyrt?

gjermundf
30/04/15, 01:37
Kanskje litt å ta i :p syns bare det var i overkant mye men såklart, er jo sikkert en del jobb!

Loggy
30/04/15, 03:07
Jeg har vært i kontakt med de angående noen VAG felger jeg har tenkt å kjøpe, å det virket skikkelig seriøst.

Nå blir felgkjøp utsett pga usatur, men neste år blir det nok omborring hos Østfold felgteknikk

Som du sier, alternativet blir fort spacere, å det bygger jo ut litt

Roye
07/05/15, 12:59
Og gode spacere koster fort 1200-1500kr per par og da er man oppi 3000kr+ med frakt også...

Terje1
21/05/15, 06:54
Ah hsr sjekka de men er så sinnsykt dyrt:/


Har borra om en del felger igjennom årene og kan vel si det slik at det der ikke er dyrt.
Fjerning av lakk,rensliping,sveising,borring av bolthull,forsenking av selve hullet,forsenking av 60 grader kon og til slutt avretting imot bremseskive er masse jobb.

Har vært mange som har spurt meg om å gjøre slikt men folk har ikke forståelse for hvor mye jobb det er,og vil da heller ikke betale noe.
Varierer selvfølgelig hvor mye jobb i forhold til utforming av felgen.
Må nevne at jeg ikke har noe fancy programmerbart utstyr i bruk når jeg gjør dette.

Man kan også konvertere ifra mutter med kon til mutter med flens,ved å gjøre det kan man borre om boltsirkel(innen fornuftens grenser) uten å måtte sveise på gods.