PDA

Vis full versjon : J.A.S : Volvo 242 16vt



Sider : [1] 2 3

J.A.S
28/06/10, 17:27
Bilen (Sølvi) er en 242 fra 1978 som jeg kjøpte i 2006, bilen ble stående i 1år grunnet militærtjeneste, etter det har bilen blitt pusset opp å er nå mer eller mindre en lekebil!.. Legger ut bilder av bilen før og etter oppussing..

motorspec:
b23et blokk med h-profil råder fra motornord, modifiserte stempler for å funke med 16v, ajden pulssplit grenrør, garrett gt3076r turbo, 3,5" downpipe, 3" eksos, athena coperring pakning, OBR 16v topp, glt kammer, 204ft insug, 3"spjeld, megasquirt 1, audi tfsi coiler.

Effekt:
400whp 550nm - 1,2 bar.

Gir:
Bmw ZF girkasse, hjemmelaget shortshift spak, 2 skivet tilton clutch, hydrauliks clutch med slavsylinder fra saab, m47 mellomaksel og oppheng fra 940.

Bakaksel:
1031 med truetrack diff

Bremser:
Ventilerte skiver forran med green stuff klosser ellers originalt.

For/Bakstilling:
-Sam steffanson coilovere forran med bilstein racing dempere
-Coilovere bak fra myranes
-glt stabstag
-superpro foringer framstilling
-superpro foringer i bærebruer bak
-justerbare momentstag med unibols
-justerbart pannhardstag med unibols
-lange hjulbolter bak med 20mm spacers

innredning:
-2 stk sabelt bøtter, sparco ratt og rattspacer, halvbur fra JH Linnerud

utvendig:
silvermetalic fra nissan med gt stripes, ny typen fangere, nyere speil, sorte lister, usa blinkers framme, hvite blinkers bak.

felger:
7,5*17" BSW felger
8*16" revolution


Bilder fra 2006

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2585.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2586.jpg

og ja det ble en del rustsveising
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2587.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2588.jpg

Og hvordan bilen ser ut den dag idag
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2589.jpg

kommer fler bilder innen kort tid!

Kodja
28/06/10, 18:06
steike det er stor forandring på en bil fra rød å sliten til sølv og strøken! :) godt jobba!

J.A.S
28/06/10, 18:07
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2602.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2603.jpghttp://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2604.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2605.jpg
Bruker ombygd iveco intercooler som radiator:)

J.A.S
28/06/10, 18:18
steike det er stor forandring på en bil fra rød å sliten til sølv og strøken! :) godt jobba!

takk:) kommer til å legge ut litt forskjellige verkstedbilder også:)

Planen var å bremse bilen før treffet 18.juli hos Stensbøl, men så ble det utsatt til 9. August pga ferie planer.. Skulle absolut gjort det før treffet men virker som det er trangt om plassene på denne tiden:(.. kommer til å kjøre likevel med safe map og lavere trykk bare får å få kjørt:D

245 gl
28/06/10, 20:46
Ser bra ut...du hadde en blå 242 før denne også, var ikke så pissetrengt den heller for å si det sånn :P

J.A.S
28/06/10, 23:30
Ser bra ut...du hadde en blå 242 før denne også, var ikke så pissetrengt den heller for å si det sånn :P

takk.. hadde en blå 242 før ja:)

J.A.S
28/06/10, 23:44
Litt byggebilder!

Her er ZF kassa klar til å monteres, med nye ap-racing lameller og slavsylinder fra saab. Bygde om mellomaksel traversen for å bruke 940 mellomaksel, girkasse traversen har jeg også sveist fester til zf kassa på.
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2625.jpg

Dreide foringer til bakstillinga
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2626.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2627.jpg

overhaldt bakaksel med aussi locker
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/06/2628.jpg


Skal ringe Myranes i morgen å spørre om han har coilovere bak ennå, har dem ikke på webshopen.... :confused:

Moseby Racing
29/06/10, 12:23
denne bilen er kjempe grom!!!men det er faen meg bilen til kompisen din også få han til og legge den ut her,ser på den vær gang je er i utlandet!hehe bare og ringe stefan på myranes han er kjempe trivelig.du burde også kjøpe med de custom lagde øvre boltene han har laget til demperene også for de orginale knekker!:)

J.A.S
29/06/10, 16:32
denne bilen er kjempe grom!!!men det er faen meg bilen til kompisen din også få han til og legge den ut her,ser på den vær gang je er i utlandet!hehe bare og ringe stefan på myranes han er kjempe trivelig.du burde også kjøpe med de custom lagde øvre boltene han har laget til demperene også for de orginale knekker!:)

Ja den er grom den, bare synd han vurderer å selge den.....

Oida burde vert litt lengre egentli da, er jo ganske lav bilen din nå;)

Forøvrig blir det benking før 18. likevel!! hos Krister i Drammen, samme sted som Haugen benket mener jeg... :D Blir spennende!! skal lage nytt wg feste, catch tank til vevhusventilasjon å litt div service nå bare!.. Så er det bare å holde tumlene for at redskapen høller :)..

Moseby Racing
29/06/10, 16:40
skulle egntlig vært litt lengere ja men skal det ikke være lavt da?!hehe;)
han kan jo ikke selge den?!:eek: den er jo over tøff med bur og full pakke..lykke til på bremsing samme sted som haugen da. blir moro og se hva effekten lander på.:)

J.A.S
29/06/10, 16:57
skulle egntlig vært litt lengere ja men skal det ikke være lavt da?!hehe;)
han kan jo ikke selge den?!:eek: den er jo over tøff med bur og full pakke..lykke til på bremsing samme sted som haugen da. blir moro og se hva effekten lander på.:)

Jo det skal jo det ;) Nei prøver jo å si det til han også, men han har mistet en god del av innteressen så da... Han hadde så å si kjøpt en 2,8NA motor til den men ble overbydd så blei ikkeno av..

Ja blir moro, effekten får bli det den blir men hadde vert ett pluss om det bikka 300hk:p hovedsaken er å få den til å gå rent vaffal, får nå går den feit å lav tenning, ikke bra det heller:)

Luigi
29/06/10, 17:15
utrolig flott bil du har der! kledde den stripa langs bilen :)

Moseby Racing
29/06/10, 22:38
Greit og få ting i orden så man slipper motorras pga feil tenning og bensin blanding!:)du har tilfeldig vis ikke et vdo meter til gammle typen dash liggende til meg?!hehe:p

J.A.S
29/06/10, 22:48
Greit og få ting i orden så man slipper motorras pga feil tenning og bensin blanding!:)du har tilfeldig vis ikke et vdo meter til gammle typen dash liggende til meg?!hehe:p

SANT!.. blei glad når jeg hørte han fikk tid før 18.:)
speedometer?.. neei har akk solgt ett faktisk.. hehe..

Moseby Racing
30/06/10, 09:18
hmm det var noe dritt trenger et sånt et.har ikke noe spido meter men er kansje like greit at jeg ikke har det!hehe:)

J.A.S
30/06/10, 10:28
hmm det var noe dritt trenger et sånt et.har ikke noe spido meter men er kansje like greit at jeg ikke har det!hehe:)

har ikke det jeg heller... kjører med gps om en skal på lang tur:p... planen er å få elspido i gamle instrumentet da men har ikke blitt prioritert ennå.. :D

Olav'en
30/06/10, 15:45
Deilig bil :)
Kor fekk du tak i gamletypen usa blinkers?

lasse940
30/06/10, 19:23
pen bil, kan ikke si jeg har sett den her i område. kan ikke huske å ha sett den her i område! eller det var kanskje deg jeg så på esson på skotterud, jeg kjørte en grønn styla 945 med dobble potter og 850 panser hadde med meg sønnene mine?
Hverfall veldig fin bil du har, blir spennende å følge med videre, stå på, mulig vi sees på veiene her, er i ferd med turbobytte ca ferdig neste uke engang så da blir det testing, bor forresten på tobøl :)

J.A.S
01/07/10, 12:41
Deilig bil :)
Kor fekk du tak i gamletypen usa blinkers?

Takk:D
Blinkersa kjøpte jeg faktisk nye på volvo i Arvika :)

J.A.S
01/07/10, 13:02
pen bil, kan ikke si jeg har sett den her i område. kan ikke huske å ha sett den her i område! eller det var kanskje deg jeg så på esson på skotterud, jeg kjørte en grønn styla 945 med dobble potter og 850 panser hadde med meg sønnene mine?
Hverfall veldig fin bil du har, blir spennende å følge med videre, stå på, mulig vi sees på veiene her, er i ferd med turbobytte ca ferdig neste uke engang så da blir det testing, bor forresten på tobøl :)

Se her ja, flere fra distriktet:)
hmm kan ikke huske jeg har sett grønn styla 945, men neste gang skal jeg hilse!
Har du noen prosjekttråd om bilen din eller?.. Vi sees sikkert!, og om du skal på treffet 18.juli må du slenge deg på følge:)

Olav'en
01/07/10, 17:35
Takk:D
Blinkersa kjøpte jeg faktisk nye på volvo i Arvika :)

Husker du ca pris?

lasse940
01/07/10, 19:18
Se her ja, flere fra distriktet:)
hmm kan ikke huske jeg har sett grønn styla 945, men neste gang skal jeg hilse!
Har du noen prosjekttråd om bilen din eller?.. Vi sees sikkert!, og om du skal på treffet 18.juli må du slenge deg på følge:)

Tror jeg skal bli ferdig med bilen til 18.juli så da skal jeg og gutta på treffet :) så da slenger jeg meg på følge veit du;)
Ja har prosjekt tråd om bilen, går trått frem, ikke mye tid til overs for mekking med en 3 åring i huset :)
her er linken til min bil: http://forum.vccn.no/showthread.php?t=3222
Sees sikkert på veien !!

J.A.S
01/07/10, 23:58
Husker du ca pris?

hmm.. sånn ca 600 kansje..

viktors
02/07/10, 00:02
Slik skal en 242 se ut! Gromt ;)

J.A.S
02/07/10, 00:07
mener jeg og :D

har laga meg ny catch tank til åndinga, nytt wg feste, å bytta olje å filter. så er klar for bremsing nå:).. gleder meg litterann!!..

J.A.S
14/07/10, 23:27
da har jeg vert å bremsa bilen, måtte gi oss pga. ustabilt bensintrykk på slutten, blir for dårlig med orginal tank pumpe...
Men beste draget ble vel på 283hk-408nm på hjula :) er ganske fornøyd med det, med tanke på at det nesten bare er orginal deler som blir brukt:)..

blir å montere fuelcell før treffet på søndag:D

Mr. Crepsley
14/07/10, 23:34
Var da fine tall det der! Gratulerer.

Moseby Racing
15/07/10, 08:10
Grattis med fine tall!blir moro og få prøvd bilen på skogen til helga!?burde lage litt blå røyk denne her nå!:D

J.A.S
15/07/10, 08:21
takktakk:D ja får prøve å lage litt røyk vel:p blir morro å prøve iallfall:)

gaupe
15/07/10, 08:44
da har jeg vert å bremsa bilen, måtte gi oss pga. ustabilt bensintrykk på slutten, blir for dårlig med orginal tank pumpe...
Men beste draget ble vel på 283hk-408nm på hjula :) er ganske fornøyd med det, med tanke på at det nesten bare er orginal deler som blir brukt:)..

blir å montere fuelcell før treffet på søndag:D

Er jo pene tal det der, ikkje minst med tanke på at du har 940-greinrøret :)

Karl
15/07/10, 13:36
Har ikke sett tråden din før nå men jeg husker bilen fra Volvoforum. Syns den er veldig fin. Liker at det er litt GT-look på den:)

J.A.S
15/07/10, 15:55
gaupe: Ja med tanke på mye org. deler og hvor lite jeg har kosta på motoren + at det er første motor jeg har bygd selv så er jeg veldig fornøyd:)..

Karl:Takker:) Ja syns gt-striper kler bilen:)

Per Turbo
15/07/10, 16:00
Vakkert bygg av en bil! Den gleder jeg meg til å se på Rudskogen :)

Og pene tall ja, absolutt noe å være fornøyd med. Grattis!

viktors
15/07/10, 21:28
Gratulerer! Er vel moro at ditt første motorbygg blir så vellykket vil jeg tro? :)

J.A.S
16/07/10, 20:38
Ja, det frister fælt å byne på nytt motorbygge til vintern:p.. Om ikke nytt motorbygg blir det nokk nye betar på denna motorn:)

Har satt i fuelcell å prøvekjørt litt nå, nå er bensintrykket stabilt, er en helt annen bil å kjøre nå:) går mye reinere og bedre.. glede seg til søndag:rolleyes:

http://forum.vccn.no/img-dump/2010/07/1464.jpg

lasse940
16/07/10, 21:36
Grattis med fint tall!
Blir gøy å se bilen på rudskogen. Blir ikke noe kjøring på meg da, men skal dit å se med guttungen :) Håper jeg har fått tettet oljelekasjen nå så vi kan kjøre volvo dit :)

J.A.S
17/07/10, 01:50
takk:).. Ja da skal dere vel kansje itte dra så tidlig da, om du skulle slå følge med oss, vi drar jo halv 8 ca.. :)

lasse940
17/07/10, 06:55
takk:).. Ja da skal dere vel kansje itte dra så tidlig da, om du skulle slå følge med oss, vi drar jo halv 8 ca.. :)
Jeg får ta noen prøveturer med bilen i dag og se om han holder tett, dere møtes på bjørklangen eller?

Moseby Racing
17/07/10, 09:49
Da var tanken montert ja.skumfylt eller?
dem skal møte meg på tangen kl 8. også drar vi ned til bjørkelangen og møter noen flere så får vi håpe folk henger seg på jo lengre ned vi kommer!;)

J.A.S
17/07/10, 13:44
Ja skumfylt 45L tank:) Har akkurat kommet hjem fra Stefan, du hadde rett han prater fælt, tror vi sto å prata i godt over 1 time, hehe:) momentstaga dine var straks klare:) Han har mye gromt på gang, med di bremsene å div :) blir nokk ett slikt sett på meg å ja:D

Skal i verksted å montere coilovera bak nå ;)

Moseby Racing
17/07/10, 19:15
ja hvordan blei bilen og kjøre med de ny beina?

J.A.S
17/07/10, 19:29
det blei bra syns jeg, stiv å fin nå, litt mer gocart følelse:).. får vel skru et par hakk stivere på denmperne:)

Moseby Racing
18/07/10, 21:11
moro i dag!?takk for at jeg fikk sitte på når bilen min takket for seg!var ordentlig moro, blei overrasket over hvor godt den bilen din gikk jeg.;)

Per Turbo
19/07/10, 06:58
Utrolig grisefet denne bilen din, det skal du ha for :D GT look slår alltid an :) :)

J.A.S
19/07/10, 10:06
Moseby: Jeg syns det var årntli morro, bare trivli det, takk for at jeg fikk bruke opp dekka dine;) Ja det klarer seg jo til leking sånn som den er nå:)

Per Turbo: Takker ! morro å høre ! :) gt-look er en slager vettu. Er lekker bilen din å ;)

Moseby Racing
19/07/10, 10:56
Skulle jo bare mangle om du ikke skulle få bruke opp dekka mine, jeg fikk jo ikke brukt dem opp:).tar jo ikke med bra dekk hjem igjen fra en dag på banen, det blir feil!!!;)

J.A.S
20/07/10, 22:41
Skulle jo bare mangle om du ikke skulle få bruke opp dekka mine, jeg fikk jo ikke brukt dem opp:).tar jo ikke med bra dekk hjem igjen fra en dag på banen, det blir feil!!!;)

Ja det blir jo helt feil, skulle ha brukt opp det siste paret også om motorfestet hadde holdt.. nå har jeg polert bakskjerma å parkert i garasjen. :D lurer på hva som feiler sperra mi, eller om det er den i det heletatt.. :/.. noe rart er det vaffal..

Moseby Racing
22/07/10, 08:42
du fikk bort gummien?!satt det fælt eller?
Er ikke sperre helt god?

J.A.S
22/07/10, 22:33
du fikk bort gummien?!satt det fælt eller?
Er ikke sperre helt god?

ja;) vaska,polerte det bort med colour cleaner! gikk greit det :)
sperra funker jo, men den får jo helt raptus iblant ved nedgiring osv. den ble jo helt forvirra når det dekke blåste seg opp, dem er kansje sånn! :) vert hos Stefan å henta deg deler eller?..

Gazoline
22/07/10, 23:57
Grom bil! Er de ''gt'' stripene mala på? Gratulerer med gode bremse tall og;)

Moseby Racing
23/07/10, 09:36
Trur kansje den sperra er sånn blir jo forskjell på rulle omkretsen på hjulene når det blåser seg opp.
Nei snakket med han på mandeg men da hadde han ikke fått moment stagene fra eloksering enda!:( dem har jo så klart semester på fabriken det skal elokseres på!fint!!! hehe så jeg får bare vente jeg.

J.A.S
25/07/10, 23:41
Trur kansje den sperra er sånn blir jo forskjell på rulle omkretsen på hjulene når det blåser seg opp.
Nei snakket med han på mandeg men da hadde han ikke fått moment stagene fra eloksering enda!:( dem har jo så klart semester på fabriken det skal elokseres på!fint!!! hehe så jeg får bare vente jeg.

ja.. får vel bare leve med det :) ahaa, det var dumt, bare å vente da.. :)
har litt lyst til å dra på rudskogen 7.august på ford! treff å kjøre:) en kompis fra matrand skal kjøre så lurten på om je skulle være med... er vist for alle å kjøre på treffa dems:).. være med??

J.A.S
25/07/10, 23:42
Grom bil! Er de ''gt'' stripene mala på? Gratulerer med gode bremse tall og;)

takk:D stripene er lakkert på =)

4life
26/07/10, 05:13
ja.. får vel bare leve med det :) ahaa, det var dumt, bare å vente da.. :)
har litt lyst til å dra på rudskogen 7.august på ford! treff å kjøre:) en kompis fra matrand skal kjøre så lurten på om je skulle være med... er vist for alle å kjøre på treffa dems:).. være med??

er bare et vist antal andre bilmerker som får kjøre:) kommer en go gjeng fra voss som ska kjøre, er forhåndspåmeldingen får andre bilmerker mener eg de sto på siden deres.

J.A.S
26/07/10, 14:42
er bare et vist antal andre bilmerker som får kjøre:) kommer en go gjeng fra voss som ska kjøre, er forhåndspåmeldingen får andre bilmerker mener eg de sto på siden deres.

okei, er det volvor dere kommer med eller?..

4life
26/07/10, 14:46
er vell kun eg som kommer med volvor, resten er cosworth

Moseby Racing
03/08/10, 14:20
ja.. får vel bare leve med det :) ahaa, det var dumt, bare å vente da.. :)
har litt lyst til å dra på rudskogen 7.august på ford! treff å kjøre:) en kompis fra matrand skal kjøre så lurten på om je skulle være med... er vist for alle å kjøre på treffa dems:).. være med??

ford treff!?HMM kansje det, har vært borte på ferie så har ikke fått byttet motor feste enda.men kan se hva er litt lat kjenner jeg:o!hehe
har ikke plass du da?:)

J.A.S
04/08/10, 00:32
blei ikke kjøring på meg likavel, blir hamnfestival i Arvika istede hehe.. :D er vel mer kjøring utover

Joakim-G_R
04/08/10, 02:15
Deilig vogn! Har endel bilder fra skogen, men de har du vel sett alt. :D

Moseby Racing
04/08/10, 22:19
blei ikke kjøring på meg likavel, blir hamnfestival i Arvika istede hehe.. :D er vel mer kjøring utover

ok den er god!ja vi må vell prøve og få luftet skutene en runde til på banen før vinteren!:D

Haugen
05/08/10, 12:48
digger Gt looken på bilen!:) så ut til at den fungerte bra på banen gitt!!
er vel også noe track day snart?? også er det jo muligheter og få leid ringbanen hvis mange nok går sammen?? så en får kjørt litt før vinter`n:)

J.A.S
05/08/10, 18:47
digger Gt looken på bilen!:) så ut til at den fungerte bra på banen gitt!!
er vel også noe track day snart?? også er det jo muligheter og få leid ringbanen hvis mange nok går sammen?? så en får kjørt litt før vinter`n:)

Ja fungerte ganske bra bortsett fra at turbon løsna fra grenrøret etter 4 runder hehe, men satte på nye sprengskiver og koppermuttrer med låsing nå:) virker som det sitter :)

Ja det hadde vert morro å leid ringbanen en dag før vinteren, vet du ca. pris på å leie der eller ? vi blir jo fort en gjeng :D.. tatt en lørdag eller søndag med kjøring å grilling f.eks..
er ikke track day kun rundetid kjøring nesten?hmm..

Joakim-G_R
05/08/10, 18:57
Trackday er det engelske ordet for banekjøring, og er ganske vidt.. :p

Moseby Racing
05/08/10, 22:57
vist det er de trackdayene som rud arrangerer er det bare runde tider!:(
ringbanen har jeg hørt det koster 1200kr og leie en hel kveld!og det er jo billig som fy!:)

J.A.S
05/08/10, 23:01
1200 spenn ja, det var jo veldig billig da :D må se etter å få en kveld der snart da vel :)

Per Turbo
05/08/10, 23:13
Koster litt mer enn 1200 på Gardermoen, men vi i klubben snakker om å ta ett treff eller to der i høst, men begynner å bli få datoer igjen.

Moseby Racing
06/08/10, 09:05
Hadde vårt knall om dere hadde fått til det da!:)

Joakim-G_R
06/08/10, 14:27
Koster litt mer enn 1200 på Gardermoen, men vi i klubben snakker om å ta ett treff eller to der i høst, men begynner å bli få datoer igjen.

Gjør det det...?


Priser gjelder kun dragracebanens bremsestrekning (område 1.) med parkeringsareal på yttersiden av vegbom!
Ved leie av område 2 eller 3 må priser avtales.

Midtuke, 16.30-20.00, samling, trening etc. 1000,-
Midtuke, 16.30-20.00, media, kurs etc. 2000,-
(En kveld kan strekkes til kl. 22.00, men all motor / dekk- "støy" SKAL opphøre kl. 20.00.)

Midtuke, 07.00-16.30 ( 15. oktober til 14. april ) 3000,-
Midtuke, 07.00-16.30 (15. april til 14. oktober ) 3500,-
Midtuke, 1 dag, kommersielt arrangement 8000,-
Helg, 1 dag, 09.00-18.00 ( 15. oktober til 14. april ) 2500,-
Helg, 1 dag, 09.00-18.00 ( 15. april til 14. oktober ) 3500,-
Helg, 1 dag, motorsport / klubb arrangement 5000,-
Helg, 1 dag, kommersielt arrangement 14.000,-

Gebyr for rebooking av faste leieavtaler (pr. gang) 800,-
Omvisning / Møte / Tilrettelegging / Rydding / Konsulentvirksomhet (pr. time) 500,-
Administrasjon / faktura gebyr 60,-

Per Turbo
06/08/10, 14:42
Helg, 1 dag, 09.00-18.00 ( 15. april til 14. oktober ) 3500,-


Men nå tar vi ikke mer av det her, denne tråden skal handle om noe helt annet :)

J.A.S
30/08/10, 15:26
Da har jeg begynt med litt service innfor treffet 1 okt. har plokka ned bakstillinga å bestilt justerbare momentstag og pannhardstag fra myranes som hentes til helga.
Har også bestilt nye polyforinger til bærebruene.
Har byttet topplagring på venstre side da den ikke tålte en svær dump på vei til hytta :D
Har så smått bynt å lage meg noen betar til hydrauliks håndbrekk, blir ikke no brekk før treffet men.

Moseby Racing
31/08/10, 21:42
jasså fått bestilt deg momentstag du og ja!blir bra det!!var hos stefan på fredag og da tegna vi rørbærearmer til 240 som skal i produksjon straks.det blir gromt. da går det ann og få litt grommere vinkler på hjula:cool:
blir moro den 1oktober trur jeg!:)

gaupe
31/08/10, 21:42
jasså fått bestilt deg momentstag du og ja!blir bra det!!var hos stefan på fredag og da tegna vi rørbærearmer til 240 som skal i produksjon straks.det blir gromt da går det ann og få litt grommere vinkler på hjula:cool:
blir moro den første trur jeg!:)

Framme eller bak? spennande:D

Joakim-G_R
31/08/10, 23:15
Framme, Gaupe :)

Moseby Racing
01/09/10, 12:18
Framme eller bak? spennande:D

framme ja.har tegnet dem sånn så det går og justere når dem sitter på bilen.
sellholm sine må du jo skru ned for og justere når dem sitter på bilen og det er jo veldig tungvint!:)

J.A.S
01/09/10, 12:21
jasså fått bestilt deg momentstag du og ja!blir bra det!!var hos stefan på fredag og da tegna vi rørbærearmer til 240 som skal i produksjon straks.det blir gromt. da går det ann og få litt grommere vinkler på hjula:cool:
blir moro den 1oktober trur jeg!:)

Ja det blei det også ettersom han hadde ferdige så.. hehe:) rørbærearmer blir gromt :cool:

Sliter med at turbon løsner for meg jeg gitt, satte på ny pakning låseskiver og koniske koppermuttrer etter treffet på rudskogen. Nå smeller pinnboltene av istede... er vel vibrasjoner som gjør det, tenkte å lage ett stag for å støtte opp turboen, noen andre tips ?..

Dan Bay-Johansen
01/09/10, 16:09
Ja det blei det også ettersom han hadde ferdige så.. hehe:) rørbærearmer blir gromt :cool:

Sliter med at turbon løsner for meg jeg gitt, satte på ny pakning låseskiver og koniske koppermuttrer etter treffet på rudskogen. Nå smeller pinnboltene av istede... er vel vibrasjoner som gjør det, tenkte å lage ett stag for å støtte opp turboen, noen andre tips ?..

Har du sånn flexiledd på eksosen ? om ikke så kan kanskje det være noe å vurdere ? Tar jo opp endel vibrasjoner og vridninger...

Karl
01/09/10, 16:09
Prøvd slike: http://www.verktoy-industri.no/Nord-lock/Fakta/laasfunksjon.htm ?

Joakim-G_R
01/09/10, 17:18
Prøvd slike: http://www.verktoy-industri.no/Nord-lock/Fakta/laasfunksjon.htm ?

De var fine :)

J.A.S
02/09/10, 21:46
har prøvd norlock skiver og jeg har flexirør nederst på downpipen... :rolleyes:
er ikke problem at muttrene løsner lengre, men pinnboltene knekker nå..

Joakim-G_R
02/09/10, 22:04
12.9 pinnebolter da? :p

Hva med bolter med norlock-skiver da?

J.A.S
02/09/10, 22:26
12.9 pinnebolter da? :p

Hva med bolter med norlock-skiver da?

hmm, hadde ikke vert dumt å prøvd det da :) 12.9 bolter norlock skiver og koniske koppermuttre så burde det holde.. skuddsikkert.. men hvor får man 12,9 8mm pinnbolter da tru

Joakim-G_R
03/09/10, 00:53
Er det ikke gjenger i grenrøret da? Eller husker jeg feil ?

Vil tro Tools eller Würth har det, evt kan skaffe. :)

J.A.S
03/09/10, 17:14
det er gjenger i grenrøret ja.. :) så på 940in til en kompis her at han hadde et stag som sitter fra blokka å ut til grenrøret i nedkant, så orginalt ut, det staget har ikke jeg (sett før), det hjelper sikkert litt det å vil je tru..

Moseby Racing
03/09/10, 19:27
lag deg ei støtte du jonas!hehe både på grenrør og turbo.;)
Har du tenkt deg på midnight klubb treffet på skogen til helga eller?:)

J.A.S
03/09/10, 22:44
lag deg ei støtte du jonas!hehe både på grenrør og turbo.;)
Har du tenkt deg på midnight klubb treffet på skogen til helga eller?:)

ja får nokk gjøre det ;) hadde vert morro å tatt en tur men, veit ikke gitt, sparer meg til 1.okt.. du da?

Joakim-G_R
03/09/10, 22:58
Ja, det sitter en avstiver der orginalt ja. :)

Vil tro kanskje 12.9 bolter med norlock-skiver er bedre enn pinnebolter, da pinneboltene har 2 steder å løsne ?

Men med et stag i tillegg så hjelper det nok litt. :)

Moseby Racing
04/09/10, 08:14
har lyst men trur jeg må spare meg jeg også!veit hvordan det blir.helt proppel også skjer det sikkert noe.....hehe:)skal ikke være med på street meet på skedsmo hallen i kveld da!?få med deg joakim og flere!

J.A.S
04/09/10, 09:27
har lyst men trur jeg må spare meg jeg også!veit hvordan det blir.helt proppel også skjer det sikkert noe.....hehe:)skal ikke være med på street meet på skedsmo hallen i kveld da!?få med deg joakim og flere!

samme her :p hmm kansje det, når byner det som værst da?..

Joakim-G_R
04/09/10, 10:59
Streetmeet i kveld? Lenge siden sist.
Men fra før av så vet jeg vel egentlig at politiet står og stenger av plassen minimum en time før det er blitt sagt at det skal starte :p

Moseby Racing
04/09/10, 13:31
det skulle vell begynne kl 19.men dem har jo hatt meet på ingjerstrand først også kommer dem til skedsmo hallen etter på er nedre romeriket gatebil klubb som har ordnet det!er jo ikke ulovlig og stå parkert så politi har jo ikke noe og si!:)Det er mange som har sagt dem kommer er vell ca 500 som har sagt dem kommer!:D

J.A.S
04/09/10, 14:21
da har man vert å henta seg no godsaker:D
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/294.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/295.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/296.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/09/297.jpg

Moseby Racing
04/09/10, 14:45
se her ja godis fra stefan!hehe blir gromt og få på detta før 1 oktober!:D

J.A.S
04/09/10, 16:46
se her ja godis fra stefan!hehe blir gromt og få på detta før 1 oktober!:D

ja, blir morro å prøve :) har satt dit det meste nå mangler bare brekk wirene å lufte bremser + skru fast alt :) men nå blir det pils i sola på meg gitt :D
gjøre meg ferdig bak der i morgen så får jeg byne å lage meg stag til turbon :)

Moseby Racing
06/09/10, 09:22
høres bra ut!har du malt opp igjen aksel og bruer eller blir det seinere?:)

J.A.S
06/09/10, 13:17
høres bra ut!har du malt opp igjen aksel og bruer eller blir det seinere?:)

Det blir seinere.... blir oppfriskning der til vintern håper jeg :p

Euro-96
06/09/10, 18:32
Hva slags grenrør har du?
Og blokk?
Jeg har flere originalstag fra 230 fk liggende,og hvis det passer kan du få en.

J.A.S
06/09/10, 19:41
Hva slags grenrør har du?
Og blokk?
Jeg har flere originalstag fra 230 fk liggende,og hvis det passer kan du få en.

940 grenrør og b23et blokk. ja hvis det passer på b23 blokka så er jeg veldig takknemlig for det :D

Euro-96
06/09/10, 19:50
ja da passer det,for jeg har b23et med 940-rør og den originale støtta i bilen min.
til hvilken adresse skal jeg sende den?

"edit" jeg bruker ikke den støtta lenger,var nede i verkstedet å sjekka nå..men jeg har brukt den tidligere..vet ikke hvorfor jeg ikke har montert den igjen..

J.A.S
06/09/10, 20:26
ja da passer det,for jeg har b23et med 940-rør og den originale støtta i bilen min.
til hvilken adresse skal jeg sende den?

"edit" jeg bruker ikke den støtta lenger,var nede i verkstedet å sjekka nå..men jeg har brukt den tidligere..vet ikke hvorfor jeg ikke har montert den igjen..

du har PM.

ok, og du har ikke hatt no problemer med at det løsner?..

Euro-96
06/09/10, 20:48
jo,det har jeg faktisk hatt,men jeg tok 4 nye mutre i stikka,syrefaste vel å merke og presset de litt ovale og dro til det jeg turte...
og det har sittet i to år uten problemer...bank i bordet.

Moseby Racing
07/09/10, 18:54
Jonas du må skaffe deg pvc pressening!!!!!!var vist noen nye regler på at vi måtte ha det under bilene i depoet!:(

J.A.S
07/09/10, 21:55
Jonas du må skaffe deg pvc pressening!!!!!!var vist noen nye regler på at vi måtte ha det under bilene i depoet!:(

:confused: pressening i depo.. vert ford treff der nå el :p

J.A.S
07/09/10, 22:04
har til grei pris på feiltema:) http://www.biltema.no/no/Fritid/Hage/Netting-og-presenning/Presenning/

Joakim-G_R
07/09/10, 23:31
Dummeste jeg har hørt.. skal absolutt alle biler kjøre på presenning da eller?

Moseby Racing
08/09/10, 08:12
hehe trur det har vært opel treff jeg!
ja alle som skal kjøre må ha med seg pressening og stille bilen på!

Joakim-G_R
08/09/10, 18:56
Så biler som kommer for å parkere lekker ikke olje? :D

J.A.S
08/09/10, 19:46
hehe=) det var sånn på råner`n for 2 år siden også husker jeg.. har vel blitt påbudt på alle treff nå da.. koster jo litt sånne pvc presenninger da..

Moseby Racing
08/09/10, 20:05
ja men når man driver og bygger bil er vell ikke 800kr så mye!?:p

saabfaen
08/10/10, 15:51
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/635.jpg

saabfaen
11/10/10, 18:09
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/948.jpg

saabfaen
11/10/10, 18:10
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/949.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/950.jpg

rogern
12/10/10, 23:21
ser ut som det går ann og ha det artig med 283hk på banen :)

håp for meg og da :)

Joakim-G_R
12/10/10, 23:24
Hva girkasse har du ?

Moseby Racing
13/10/10, 12:18
han kjører med ZF:D jeg kan med sikkerhet si at det er moro med 283 hester på banen ble skikkelig overrasket over denne bilen på volvo treffet i sommer spola på 4 ned langsletta:eek:!!!ikke dårlig det:D

J.A.S
13/10/10, 22:26
kule bilder jokkis=) 283hk er morro som bare det på banen så det trenger du ikke bekymre deg for rogern:D men blir nok noen nye duppedingser iløpet av vintern for det :p

saabfaen
14/10/10, 18:21
har flere au :)

J.A.S
15/10/10, 13:20
har flere au :)

bare øus på du :) legger noen je å pär tok i sommar jeg :
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1194.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1195.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1196.jpg

den beige skal selges.

ettersom det nermer seg vinter og is på sjøen (håper på vaffal) må jeg legge ut et bilde av x isbilen som nå er skrot! hehe, maks letta 91 mod. 240 med esab diff!.. tøft bilde da :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2010/10/1197.jpg

Moseby Racing
18/11/10, 17:33
måtte legge inn et innleg her nå jonas.prosjektet ditt lå jo på side 9 så nesten så jeg ikke fant deg igjen!hehe:)
fått ut gir kassa enda eller har du tatt det lungt i det siste?:p

J.A.S
31/01/11, 16:48
måtte legge inn et innleg her nå jonas.prosjektet ditt lå jo på side 9 så nesten så jeg ikke fant deg igjen!hehe:)
fått ut gir kassa enda eller har du tatt det lungt i det siste?:p

hehe, har vert ganske lungt ja.. Tok ut girkassa forige helg, så venter på deler.
Blir nytt grenrør, insug, ny kam og bremsing igjen før sessongen starter er planen. :rolleyes:

Moseby Racing
31/01/11, 19:18
se der ja...fått krypi ut i garasjen og fått skrudd litt nå:)
var clutshen filler eller?

J.A.S
31/01/11, 22:10
Ja, på tide å få gjort no.. clutchen var ikke bra nei, mellomplata hadde kilt seg fast. Bøyd seg. Har vert Skikkelig varmt der.. tåler ikke pen kjøring di clutcha sier stensbøln. :rolleyes:

Moseby Racing
01/02/11, 20:35
nei nei da er det bare en ting og gjøre!!!!GI FULL GASS:D:p

J.A.S
06/02/11, 14:45
jepp:D har du fått di nye fjørbeina enda???? så je får kommi å sett på dom... vil ha slike je å gitt....

saabfaen
01/03/11, 18:45
Fått gjort noa mer ell? Vøri stille lenge nå :)

Joakim-G_R
01/03/11, 20:35
Stille før stormen? :D

J.A.S
02/03/11, 10:59
det er litt stille ja.. står her uten girkasse å clutch med samme hjula fra vccn treffet ifjor:) men fått deler så skal skrus sammen igjen til neste uke :)
skal itte gjøre så mye heller, nytt grenrør, insug og kam. å en tur i bremsebenken. skal klare det før juli vaffal :)

Bella6
20/03/11, 21:12
Veeldig flott bil du har;) Denne må du ta vare på!

J.A.S
11/04/11, 10:37
en liiiten oppdatering da, bare for å vise att det skjer litt vaffal :)

fått i nye lameller og floater i clutchen:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1041.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1042.jpg

hydrauliks brekk fra kollevold;
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1043.jpg

vert hos Moseby å fått meg topplagringer:
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1044.jpg

Driver også å monterer motorn til en kompis om dagen,
b230fk fra 96 med h-råder, venolia stempler, topp fra kg, osv osv :) blir vel en prosjekt tråd om den bilen ettervert.
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1045.jpg

og om noen er intresert i en recaro stol med el-justering i hue å ræva, kompressor, varme og ventilasjon så er denna veldig billig:p står i veien hele tia......
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1046.jpg

Kodja
11/04/11, 13:34
hør med Volvo-Power ang den stolen der ;)

andersg
11/04/11, 14:32
Hør med meg! Min er knekt og er desp etter ny! Sitter som en gammal overkjørt b-mor med aktiv leddgikt. Sitter faktisk på ett skrallesett under høyre rumpeball for å vatre opp litt.

J.A.S
12/04/11, 17:08
Hør med meg! Min er knekt og er desp etter ny! Sitter som en gammal overkjørt b-mor med aktiv leddgikt. Sitter faktisk på ett skrallesett under høyre rumpeball for å vatre opp litt.

Hehehe:) hvor mye får jeg før den da? :)

J.A.S
15/04/11, 00:28
har laga meg feste til brekket idag. :)

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1432.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1433.jpg

http://forum.vccn.no/img-dump/2011/04/1434.jpg

bare få på en färg så blire bra =)

J.A.S
16/04/11, 12:20
var hos mr.moseby en dagen her å jugde litt i verkstan. Bynte å prate om e85 å hvorfor jeg ikke kjørte på det, er jo bare fordeler med det, eller?
mer effekt, bedre kjøling billigere enn bensin ++ jaja bruker mer drivstoff men det kan man ikke tenke på på en slik bil!
så har jo veldig lyst til å mappe om bilen til e85 da, men da må jeg legge opp nye tur/retur rør, en pumpe til + nye dyser. hvor stor innerdiameter bør det være på tur/retur røra? holder vel med 8mm innvendig? og ca 40% større dyser? eller? noen e85 folk her som kan gi meg no fakta her ? =)

Magnum
16/04/11, 15:58
burde holde fint det..
Hørte du skulle ha på litt nye deler også. tommy luhr nevte det ;) blir bra

245 gl
17/04/11, 11:18
Hva slags girkule er det du har? var tøff ! :)

Moseby Racing
17/04/11, 12:24
brekket blir jo knall da jonas........skal du bruke plast dekselet mellom setene eller tar du det bort?:) for du skal feste den plata i bunn der orginal brekket satt festet eller?

J.A.S
17/04/11, 16:14
magnum: ja tenkte det da, prøve å få litt mer effekt :) han hadde porta toppen til drifting biln deres el? fornøyd?

245 gl: det er bare en jeg har dreid selv :)

moseby: jeg har tatt bort plast dekselet, å festet den plata i org infestinga til brekket ja :) tror det blir bra jeg :) har tatt bort alt i mellom seta der, blir 4-punkt seler..

Moseby Racing
17/04/11, 21:43
ohhhh går for ræcerbil sælar ja!!!!HAHAHA :D kan hende jeg stjeler litt av den brekk patenten din.men skal prøve og beholde plast dekselet.har moped bil jeg veit du så trenger ikke 4-punkts.....hehe:)

J.A.S
17/04/11, 22:18
det blir ræserbil sælar ja,hehe.. hvis je tar meg tid så kommer je til å setta inn halvburet som jeg har hatt stående i fler år her å, da blir det ræserbil da!! :eek:

Moseby Racing
18/04/11, 06:52
næmen næææ!:eek:
skrudd bur fra pedersen eller?

J.A.S
18/04/11, 09:29
det stemmer :)

Moseby Racing
29/04/11, 17:03
hvordan går det med brekk hos deg?:) og har du montert topp lagringa?

J.A.S
01/05/11, 16:54
ikke gjort noe mer.. driver å restaurerer hus, å har drivi med det hele påsken. men blir litt skruing denna uka her, for skal levere bilen hos tommy neste helg..
:) skulle væra klar på 1 uke trodde han ...

J.A.S
01/05/11, 19:02
skal bestille meg alu rør til bensina nå, klarer det seg med 8mm rør om jeg skal kjøre e85?

edit: mente an8 rør det er jo 1/2 rør å 12,7mm det må vel holde det?

Moseby Racing
02/05/11, 20:08
ok... snart senong klar du da!:D moro...

Joakim-G_R
02/05/11, 22:19
Mye skal du haw for stolen da? Har du 1 ell 2?

J.A.S
03/05/11, 19:45
bare 1.. 1500kr, gi bort pris..

minstemann moseby
04/05/11, 18:51
Det blir e85 ja.. hihi

J.A.S
04/05/11, 23:25
ja, er jo kortere vei for å fylle e85 enn 99oktan for meg så er vel itno å lure på =)

minstemann moseby
11/05/11, 22:00
Det er sant:)

J.A.S
01/06/11, 23:49
da har tommy luhr laga grenrør å insug til meg, insuget er ikke helt klart da jeg fikk fuelrail til en 5er først, men fått riktig nå så gjenstår bare å lage fester til den :)
så blir det ny bremsing i slutten av juni håper jeg!
Det som er gjort siden forige bremsing er nytt grenrør + insug med 3" spjeldhus, custom kam fra KMCAMS, 40mm hks(ekte:p) wastegate, og fuelcell. forige bremsing fikk vi problemer pga hull i orginal tanken... blir spennende å se hva resultatet blir :) kommer med noen bilder ettervert..

Karl
03/06/11, 17:14
Høres lovende ut. Bare øs på med bilder, får aldri nok av den bilen din:)

Moseby Racing
03/06/11, 18:25
krysser alt av fingre for deg og bilen din jonas blir moro og se hva effekten blir nå:D:D

J.A.S
22/06/11, 13:50
Åssen bil sitter edis4 tenninga på? Må ha nye pluggledninger!

J.A.S
26/06/11, 11:35
ett bilde som bevis på att det skjer ting i garaget :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/06/3014.jpg

lasse940
26/06/11, 13:38
Dette her så skikkelig bra ut :D
Er bilen å se på veiene her ute eller?

J.A.S
26/06/11, 22:39
ja har vert ute å lufta den litt idag.... :) går litt på 3 sylindere å kødder iblant, men je dro filler av en pluggledning som ikke er bra så håper det er den.. men finner jo ikke ut hva jeg skal kjøpe til som passer til den edis coilen :p

lasse940
26/06/11, 22:46
Kult får holde en utkikk etter den langs veia her da.
Kjedlig med sånn fjusking a gitt. Får håpe det bare er pluggledning da, og at du finner en som passer ;)

J.A.S
26/06/11, 23:49
ja... passer fra gammal ford escort 1,6i får bestille det i morgen.. får tru det er det ja..

Moseby Racing
04/07/11, 20:55
når blir det bremsing da jonas?

saabfaen
10/07/11, 09:47
Klar snart el? hehe

J.A.S
19/08/11, 00:20
står litt rolig for tiden ja! blir litt nedprioritert pga hus renovering...
var ute å mappa litt en dagen, å går greit nå på 1bars trøkk.. skal lage meg nye motorfester, bygge om åndinga på motoren ++ før det blir bremsing utpå høsten en gang.. Blir mest crusing egentlig! :o

slenger inn ett sommers bilde
http://forum.vccn.no/img-dump/2011/08/1650.jpg

Øygard
19/08/11, 15:32
Det gjer no ingen ting at det ikkje blir gjort so mykje med bilen når han er so flott, det er vel ikkje nødvendig å gjera meir med han no vel.

J.A.S
19/08/11, 16:33
Det gjer no ingen ting at det ikkje blir gjort so mykje med bilen når han er so flott, det er vel ikkje nødvendig å gjera meir med han no vel.

nei, bilen skal få være som den er. men småting som må gjøres før bremsing bare. :)

MGP
22/09/11, 19:40
skal klare 340-360hk på hjul med E-46'n på en frisk motor :)

blir morro og se

J.A.S
28/09/11, 15:53
hadde vert morro å fått ut noe mellom der ja, hvor mye ladetrykk må jeg opp i tro om alt henger med?

MGP
28/09/11, 20:25
rundt 1.6-1.7bar er E-46'n rimelig tom, så på 1.4-1.5bar skal d ligge litt effekt :)

Zeeker
16/11/11, 17:46
Den her var jo bare grym :) hvis min blir like fin å se på en dag skal jeg være fornøyd.
Hvor pleier du å kjøre på isen?

J.A.S
16/11/11, 19:43
din er da like fin å se på den!
har brukt å kjørt på en sjø like ved svenskegrensa. ellers er det flere sjøer inni värmland det kjøres :) hadde vert morro å tatt seg en tur til Losna i vinter, er der du pleier å kjøre eller?

Zeeker
16/11/11, 21:10
nja.. bare vent til du ser alle krigsskadene du. hehe
Jeg kjører stort sett på Losna ja. Der pleier det å være 3 baner som de roterer ispigg og vanlig hjul på.
Ellers kjører jeg nede på Tørråssjøen på Braskereidfoss (våler)

bakterius
08/01/12, 19:38
Nice :-) var ei god lese stund, morsomt med litt bane bilder o.l.

Har du noen flere bilder på hvordan du har koblet opp hydraulisk brekket ? Kommer sikkert til å kopiere patenten på brakketten også :-)

Hvem som laga plenum, pris?

Stå på :-)

J.A.S
09/01/12, 17:33
har ikke koblet opp brekket ennå faktisk!.. men kommer til å blende ene kretsen bakover og kjøre kun 1 krets fra fordelingsblokka forran gjennom brekket og t-skjøt bak og ut til kalipterne:)

plenumet er laget av Tommy Luhr. www.overboostracing.se
mitt kom vel på 8000SEK da er det fullradie tratter innvendig. veldig fornøyd med passform og sveisejobben!

banebilder er altid kos :cool:

bakterius
10/01/12, 10:11
har ikke koblet opp brekket ennå faktisk!.. men kommer til å blende ene kretsen bakover og kjøre kun 1 krets fra fordelingsblokka forran gjennom brekket og t-skjøt bak og ut til kalipterne:)

plenumet er laget av Tommy Luhr. www.overboostracing.se
mitt kom vel på 8000SEK da er det fullradie tratter innvendig. veldig fornøyd med passform og sveisejobben!

banebilder er altid kos :cool:

Ok. hadde tenkt på det samme :) har laget en tråd med "Forslagskasse" til forskjellige løsninger med hydralisk/mekanisk håndbrekk :)

Nice! Fin utforming, Ser ut som det flow'er bra til alle innsugskanaler har dem datasimulert dette?
Så det var bare å fortelle hvordan type dyser, TB, fuelrail du sku bruke så fixa dem biffen for 8000 sek?

VolvoR-Sport
10/01/12, 23:22
Hva betalte du for innsuget? :)

J.A.S
11/01/12, 00:56
Ja, han bor bare en liten time unna, så hadde bilen min hos han mens han laga det. Jeg hadde kjøpt inn fuelrail, gasspjeld på forhånd og dyser hadde jeg. Om det er datasimulert vet jeg ikke. Men komplett ferdig insug bygd til bilen og min motor for 8sek. Grei pris for et gromt insug det!

Zeeker
11/01/12, 07:23
Da har jeg begynt med litt service innfor treffet 1 okt. har plokka ned bakstillinga å bestilt justerbare momentstag og pannhardstag fra myranes som hentes til helga.



Dette er leeeeenge siden. Men husker hvor mye du skrudde inn momentstagene?

J.A.S
11/01/12, 10:11
Dette er leeeeenge siden. Men husker hvor mye du skrudde inn momentstagene?

har dem like lange som orginal stagene nå. hvis man skal kjøre time attack så kortes di inn litt! :)

Zeeker
11/01/12, 12:32
Okey.
Så du har ikke forska på hvor mye og slikt? Tenkte på glader på pinjongen.
Har sinnsykt lyst på justerbare bare å få litt mere pulver ned i bakken :)
Hvor mye ga du for pakka med momentstag og panhardstag ?

J.A.S
11/01/12, 16:01
har ikke forska no på det nei. har bare kjørt et banetreff etter det blei montert. staga har jeg kjøpt av Myranes. priser finner du her: http://www.finn.no/butikk/himyr/
:)

stereoboy
12/01/12, 11:36
kjempe fin bil du har!! ^^

J.A.S
12/01/12, 12:52
kjempe fin bil du har!! ^^

Takk takk!! Bra du likern ;-)

Har bestilt litt småtteri til bilen idag:-)

Moseby Racing
12/01/12, 14:36
trudde du bare pussa opp hus om dagen jeg jonas? hehe skal du bli med og kjøre på rudskogen lørdag 11 februar?vi skal nedover med en subaru og teste litt.... ;)

J.A.S
12/01/12, 15:48
Ja, det er riktig det.. Er ikke ferdig der ennå:p men har bestilt no fjører til wg og eksos deler sånn att jeg kan gjøre klart til bremsing iallfall:p det bekymrer meg att jeg ikke har fått gjort det ennå...
Ja kanskje det, ta en tur med quattron kanskje :) hva er det for no arrangement?

Moseby Racing
12/01/12, 22:39
stemmer må jo få bremsa dyret snart.hehe. ja ta med deg auda`n er trackday som arangerer men sladding var lov sto det.er vell litt vanskelig og ikke skrense på snøføre. :) da må du bli med veit du moro for unga det da!

Zeeker
12/01/12, 22:40
Når og hvor skal du benke?
Blir det mapping av sprut samtidig eller?

J.A.S
12/01/12, 22:56
marius: stemmer! på tide nå hehe.. ja det er gøy det da! tenkte meg på vålerbanen 21. januar også. autofil som arrangerer:) plage auda`n litt:)

zeeker:
har ikke avtalt noen tid ennå, men blir nokk hos tore østlie på braskreidfoss sammen med "ms gurun" Anders som skal mappe sprutet ja :) da er det bare å håpe att vi klarer å dra ut det vifta orker!=) resten skal i teorien holde med opp dit... hehe =)

Frigstad Racing
12/01/12, 23:08
Tøft prosjekt!! Hvor mye måtte du ut med for det innsuget om jeg tør spørre? :)

J.A.S
15/01/12, 22:19
Tøft prosjekt!! Hvor mye måtte du ut med for det innsuget om jeg tør spørre? :)

8sek;) koster å væra kar...

Zeeker
16/01/12, 17:00
8sek;) koster å væra kar...

Det er jo morro da :) Ikke når kortet er så varmt at det må ligge litt for seg selv, men når man pakker opp dela og monterer.. Og når'n etterhvert får kjørt litt så glemmer man hva det koster :)

Zeeker
23/01/12, 21:45
Er bilen sånn at den fungerer om dagen eller?
Og blir det noe iskjøring på deg?

J.A.S
24/01/12, 09:45
varmeapparat vifta har tatt kvelden, så må få bytta den før jeg drar den ut i kulda.. ellers så fungerer den! frister å ta en tur til tørråssjøen en helg det passer seg :) vert å kjørt der du? åssen er forholda?

Zeeker
24/01/12, 11:38
Det er kjett :( Jeg bytta mitt for noen uker siden, så jeg føler med deg.
Jeg var på Tørråssjøen helga som var og det var knall. Det ble veldig trikkeskinner etterhvert men morro var det.

Jeg tenkte meg opp til Losna til helga hvis isen er tykk nok :)

bakterius
24/01/12, 12:35
URK!

Blir dårlig vær gang jeg kikker innom tråden din og ser det innusget xD

Gleder meg til å få min opp og gå nu. håper jeg får kjørt litt på is i år :)

Phillip
31/01/12, 14:04
Å steike her er jo bilen jeg har leitet lenge etter siden jeg fant bilde på google:p liker den utrolig godt! Lurer på om du har noe bilder fra lakkeringen?

J.A.S
02/02/12, 15:18
[QUOTE=Phillip;516452]Å steike her er jo bilen jeg har leitet lenge etter siden jeg fant bilde på google:p liker den utrolig godt! Lurer på om du har noe bilder fra lakkeringen?[/QUO

morro å høre ;) eneste bildene jeg har her å nå er disse 2:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/78.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/79.jpg

J.A.S
02/02/12, 15:26
her er et bilde av coiloverne forran http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/80.jpg

bakterius
02/02/12, 19:54
Nice! :)

Kjøpt ferdig eller lagd selv?

J.A.S
03/02/12, 02:21
Dem er kjøpt ferdig:)

Ekren
03/02/12, 19:17
Rå bil du har! :)
har fulgt med denne siden den kom på bilforumet:)

J.A.S
09/02/12, 13:25
Rå bil du har! :)
har fulgt med denne siden den kom på bilforumet:)

Bra den faller i smak;) har byttet varmeapp vifte idag, dritt jobb:p

Zeeker
13/02/12, 12:44
Kremjobb :D
Har du trua på at du vil være med på isen den 25. feb på Losna Isbane? På Tretten
Da er det ett litt større arrangement som heter Fun On Ice (https://www.facebook.com/#!/groups/55801867025/) der det kommer mye snadder :D Alm, KRB, Øversveen var innom sist jeg var der.

J.A.S
13/02/12, 15:38
25 februar arrangeres det motordag "prosjekt hestekraft" på magnor pluss att jeg skal på ylvis show med dama... så det passa jo max dårlig...

det var noen som ønsket nærmere bilder av lista på framfangeren så legger ut noen her:
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/718.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/719.jpg
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/720.jpg

mangler en list her som irriterer meg, noen som har en liggende kansje??? (oljetemp måleren mangler også her da)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/721.jpg

ellers har jeg bygd om intercooler røret på eksos siden litt å fått litt bedre "passform" på det hele. har også dreid meg nye foringer til dynamofestet, dem gamle hadde krympet å blitt harde så var jo helt løs :p skal få på noen fester til pluggledningene også så ser det litt bedre ut :)
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/722.jpg

skal prøve å få tatt noen bilder av kjøring den 25. :) kansje litt film, har fått meg gopro kamera :cool:

Zeeker
13/02/12, 15:49
Nice :)
Hvordan ble det med benking og sånn? Skulle ikke du gjøre det i disse tider?

J.A.S
13/02/12, 15:53
hehe, ja det ja.. det drar ut.. har ingen fast dato på det ennå. men må jo prøve å få gjort det før sommarn en gang :) blir gøy å se iforhold til deg da, har jo ganske likt oppsett ;)

Moseby Racing
13/02/12, 15:56
jonas mener jeg skal ha ei sånn list liggende har vell også sånn "hylle" som du kan sette på i stedet for lista også... :)

J.A.S
13/02/12, 16:01
knall=) da får jeg komma innom en dag, perm ennå el?

Zeeker
13/02/12, 16:08
Sånn hylle er gull verdt :) Kjekk til mobil og sånt. Den hylla man "klikker" på den kan være litt slapp, men det finner du ut av :)
Det finnes også den varianten som jeg har der hylla er integrert i plastikken til midtkonsollen.

Jeg driver å sparer penger til benking til våren :D Venter også på en porta topp som en kompis driver med. Det blir morro å se på begge bila ja :D

J.A.S
16/02/12, 11:09
ja=) du har turbo og dyser som orker mer, så det spørs vel åssen det går! hehe =) skal du kjøre 530 topp eller ?

Zeeker
16/02/12, 15:51
Jeg skal kjøre med en 530 som er porta litt av en kompis :D Den er ikke ferdig enda, og det er eneste som mangler nå. Pluss litt penger. hehe
Det ligger en KG2T kam og justerbart kamdrev her å venter på å få bo i den nye toppen.

Du kjører autoslalom og sånt med bilen eller ?

J.A.S
20/02/12, 23:21
Jeg skal kjøre med en 530 som er porta litt av en kompis :D Den er ikke ferdig enda, og det er eneste som mangler nå. Pluss litt penger. hehe
Det ligger en KG2T kam og justerbart kamdrev her å venter på å få bo i den nye toppen.

Du kjører autoslalom og sånt med bilen eller ?

det blir knall ;) morro å se hva effekten blir :) har ikke kjørt no autoslalom, bare kjørt på rudskogen jeg, hehe.. har kjørt på gardemoen å, men ikke autoslalom.. får vel prøve seg litt på autoslalom iår :)

Zeeker
21/02/12, 05:27
Da må du bli med på autoslalom. Det er grisemorro :)
VCCN har satt opp 4 datoer nå så det er bare å krysse av i kalenderen.
Jeg skal prøve å få med meg alle :D

Søndag 22 april 10:00 - 20:00
Fredag 1 juni 16:30 - 20:00
Søndag 26 august 10:00 - 20:00
Søndag 30 september 10:00 - 20:00

http://forum.vccn.no/showthread.php?21598-VCCN-Autoslalom-SS1-Gardermoen-Raceway-2012-Datoer-SATT!!

J.A.S
26/02/12, 19:34
blei dårlig med kjøring i helga pga av mildvær fikk jeg ikke kjøre så mye med piggsvina, men fikk kjørt noen runder og det holdt til att motorfestet røyk og turboen banka seg i innerskjermen så grenrøret sprekte.... :/ men hele opplegget var kjempe bra, så er bare å komma seg i verkstan å skru å få det bedre til sommeren :) blei dårlig med bilder denne dagen, eneste jeg har funnet er dette: http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1691.jpg

Zeeker
26/02/12, 23:47
Blei dårlig med kjøring i helga pga av mildvær fikk jeg ikke kjøre så mye med piggsvina, men fikk kjørt noen runder og det holdt til att motorfestet røyk og turboen banka seg i innerskjermen så grenrøret sprekte.... :/
Men hele opplegget var kjempe bra, så er bare å komma seg i verkstan å skru å få det bedre til sommeren :) blei dårlig med bilder denne dagen, eneste jeg har funnet er dette
http://forum.vccn.no/img-dump/2012/02/1691.jpg

Naise :) (Bilde altså, hehe)
Da er det bare å skru.
Skal du sveise grenrøret eller kjøper du nytt?

J.A.S
27/02/12, 10:38
prøver vel å sveise det :) burde vel gå bra det?.. åssen motorfester bruker du Zeeker?

Zeeker
27/02/12, 13:24
Regner med at det går bra :)
Har hørt at det lønner seg å plane flensen mot blokka etterpå i tilfelle grenrøret vrir seg.
Det er også sikkert lurt å spenne det opp på en motor eller tilsvarende når det skal sveises slik at det ikke får vridd seg så lett.

Jeg kjører med "forsterka" motorfester. De som sitter på diesel 6'ern. Kjøpt på BCB (www.bcb.no)

J.A.S
27/02/12, 13:32
Regner med at det går bra :)
Har hørt at det lønner seg å plane flensen mot blokka etterpå i tilfelle grenrøret vrir seg.
Det er også sikkert lurt å spenne det opp på en motor eller tilsvarende når det skal sveises slik at det ikke får vridd seg så lett.

Jeg kjører med "forsterka" motorfester. De som sitter på diesel 6'ern. Kjøpt på BCB (www.bcb.no)

ja.. skal dra til Luhr og høre hva han mener..

Dem har jeg prøvd, tror dem holdt 1 uke! men tror det er fordi jeg kjører med 2 skiva tilton, den røsker å river så fælt :p skulle jo hatt vanlig forsterka clutch vettu, men kjører med tilton fordi jeg FIKK den av en rallykar herifra :) nå har jeg brukt noen motorfester fra land rover v8 noe ala gruppe a fester, dem har holdt lenge, men nå blir det alu ! :o

Zeeker
27/02/12, 13:45
Ahh.. Det er kjett
Er det venstre feste som pleier å ryke eller?'
Jeg kjører med 6-pucka sinter og TP763. Men jeg har kun kjørt med dette på vinter'n

V20T hadde dette forslaget til meg:


Men om jeg får komme med et forslag nå, så er det at du demonterer hele venstre motorfeste.
brakett i både travers og blokk, med gummipute. La det sitte sammen. bor hull på 8,5 mm tvert igjennom begge brakettene og puta mens det sitter sammen. tre igjennom en M8 "vognbolt, montere stoppskive, og låsemutter. dra det akkurat innat.
Da demper motorfeste fortsatt vibrasjon, men du river ikke motorfeste i filler, slår grenrør og turbo i fjærtårnet på høyre sida. Jeg snakker av erfaring her.
Har rykket i filler noen motorfester;) når du river tvert av en M8 bolt, så har du lykkes i å bygge deg rå motor ;)

J.A.S
27/02/12, 14:13
det er på eksos siden det har ryki nå. eller det har blitt "mykt" og "lagt seg ned", ikke stivt lenger. har m8 bolt gjennom motorfeste på insug siden, det er nokk derfor det har holdt såpass lenge, for det var på insug siden det har ryket før ja.

må si det var morro å få kjørt litt igjen, bilen fungerer meget bra sånn ellers :p Så var det gøy att jeg fikk en innbydelse til tur ned å kjøre på Nürbürgring (skriveleif?).. Med transport for bilen, flybillett og opphold der nede en langweekend.. bare synd jeg ikke har tid eller økonomi til det akk nå, pga kjøkken kjøp og rørlegger regning og att jeg ikke har tid til å gjøre klar bilen..

Zeeker
27/02/12, 14:29
Det er morro :)

Du kan jo ringe å høre med BCB om de har noen forslag på høyre side. Jeg har ikke vært borte i at det ryker så lett der.

Jeg tenkte jeg skulle ta turen nedover til Magnor, men ble aldri så jeg kontakta deg :/ Noe jeg skulle gjort, for det klødde litt i fingra kan en si. hehe
Var Thomas242 du prata med ang Nurburgring?

J.A.S
27/02/12, 14:46
ja var overaskende bra arrangemang egentlig :) du får ta turen neste år ;) Nei det var O.M Billerud jeg snakka med om Nurburgring :) Han er ikke medlem i vccn så vidt jeg veit. han har flere goe volvos :)

gaupe
27/02/12, 15:05
det er på eksos siden det har ryki nå. eller det har blitt "mykt" og "lagt seg ned", ikke stivt lenger. har m8 bolt gjennom motorfeste på insug siden, det er nokk derfor det har holdt såpass lenge, for det var på insug siden det har ryket før ja.

Meinar orginalturboane hadde varmeskjold rundt motorfestet på eksossida, verdt å sjekke ut.

Zeeker
27/02/12, 15:07
Fikk du kjørt mye eller? og med eller uten ishjul?
Du må bare si fra neste gang det er noe kjøring der :D

Zeeker
27/02/12, 15:13
Meinar orginalturboane hadde varmeskjold rundt motorfestet på eksossida, verdt å sjekke ut.

Evt pakke inn hele motorfestet med alu-tape.
Det kan vel ikke være noe annet enn varme som tar knekken på motorfestet?

gaupe
27/02/12, 15:15
Evt pakke inn hele motorfestet med alu-tape.
Det kan vel ikke være noe annet enn varme som tar knekken på motorfestet?

Varme og olje brukar å gjere sitt.

J.A.S
27/02/12, 17:23
Fikk du kjørt mye eller? og med eller uten ishjul?
Du må bare si fra neste gang det er noe kjøring der :D

ikke så mye, kjørte med ishjul. kjørte på travbanen som dem hadde satt opp shikaner + 1 innerbane som vi med ishjul fikk kjøre så mye vi ville, men blei så veldig oppkjørt der. så fikk kjøre egne "heat" på ytterbana innimellom biler med vanlige dekk :) hadde det vert kaldere og bedre is hadde vi fått kjørt mer. var på innerbana jeg tok grenrøret, etter å ha kjørt i et høl. skal si ifra neste gang ja :)

J.A.S
27/02/12, 17:24
Meinar orginalturboane hadde varmeskjold rundt motorfestet på eksossida, verdt å sjekke ut.

takk for tips :)

MGP
27/02/12, 18:32
Alu fester er gull :)

Du kan merke deg raskere respons på gassen også fordi motoren vrir seg ikke før den sender krafta bakover, jeg ble sjokka over hvor stor forskjell d ble, men skal sies at mine gummi fester var så mjuk at turbon slo bulk i tårnet når jeg gassa haha :) d var sånn alu feste greien starta hehe

Zeeker
27/02/12, 18:40
Alu fester er gull :)

Du kan merke deg raskere respons på gassen også fordi motoren vrir seg ikke før den sender krafta bakover, jeg ble sjokka over hvor stor forskjell d ble, men skal sies at mine gummi fester var så mjuk at turbon slo bulk i tårnet når jeg gassa haha :) d var sånn alu feste greien starta hehe

Hvor får man kjøpt sånn?
Og vil ikke sånt riste og banke en hel del i karosseriet?

MGP
27/02/12, 19:23
Les min tråd, står mye der :)

rister ingen ting med balansert motor

AKL
27/02/12, 21:45
Flott bil.
Satt på esso skotterud og spiste is første gang jeg så bilen.. Gled rolig forbi og svingte til høyre og ut av synsfeltet.. Hørte bare lyden når du begynte å lage "S" oppover der.. Tror jeg satte isen i halsen.. :cool:

J.A.S
27/02/12, 22:00
Flott bil.
Satt på esso skotterud og spiste is første gang jeg så bilen.. Gled rolig forbi og svingte til høyre og ut av synsfeltet.. Hørte bare lyden når du begynte å lage "S" oppover der.. Tror jeg satte isen i halsen.. :cool:

Hehe:) morro å høre! Di svingene er farlig fine å leke seg i :) er du herifra eller? Bare tilfeldigvis ?

AKL
27/02/12, 22:41
Jobbet for Espen Melby.. Så da ble det noen helger på skotterud.. =)
Kommer fra Bjørkelangen opprinnelig.. =)

J.A.S
01/03/12, 18:25
Noen som har øvre å nedre motorfester liggende jeg kunne få kjøpt ? Begge sider :) lettvint om noen har det liggende løst..

H.Ihle
01/03/12, 20:07
lest gjennom hele tråden nå, bra jobba:) skal følge med her

Zeeker
11/03/12, 11:25
Fått tak i motorfeste ?

J.A.S
12/03/12, 19:18
Fått tak i motorfeste ?

nei. haru?

Marius Skau
12/03/12, 20:02
Dette er rått :)

Gleder meg til og følge med videre :)

Zeeker
12/03/12, 20:39
nei. haru?

Dessverre ikke :(
Du må nok bare bite i det sure eple å sette bukk under motoren og plukke av dine :)

Teigen
09/05/12, 18:18
Tror jeg har no org fester i poly kansje.. skal glane etter neste gang. Blir det no e85 til gatebil?

J.A.S
09/05/12, 19:16
hør der, hadde jo vert gulle godt det! nee, blir nokk ikke no e85. 98 og gatebil kansje. må ta meg i nakken nå å gjøra bilen klar for missbruk..

J.A.S
10/05/12, 20:32
Faktisk fått ut fingern idag å rødda verksted å laga ny gasswire til govogna. Til uka blir det å få laga skuddsikre motorfester. Nå blir det en helg med jobbing.

Moseby Racing
12/05/12, 19:42
har du fått bremsa`n på nytt enda eller?

J.A.S
12/05/12, 22:22
neei... blir bare veimapping, en god veimapping blir bra det også :p

J.A.S
14/05/12, 22:04
kjekt med dreibenk :cool:

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1345.jpg

Zeeker
15/05/12, 16:21
neei... blir bare veimapping, en god veimapping blir bra det også :p
Hvordan går min sammenlignet med din egentlig? er litt rar bane å "teste" på nedpå gardermoen kanskje.
Du har vel en bedre turbo enn det jeg har så din er har sikkert litt bedre respons?
Jeg må få blitt med deg neste gang du har med bilen på treff :D


kjekt med dreibenk :cool:

http://forum.vccn.no/img-dump/2012/05/1345.jpg

Nice :) Hvis motoren din flytter på seg nå er det noe rart. hehe.
Hvor mye betalte du for å balansere motoren din btw?

bakterius
15/05/12, 17:39
Pene feste :D

Tar du på deg å lage flere? ;)

MGP
15/05/12, 21:01
Se der ja, ble d fester gitt :)

Frigstad Racing
15/05/12, 22:25
Ser bra ut :)

J.A.S
15/05/12, 23:33
zeeker: nå har jeg ikke fått testet dette oppsettet no særlig enda egentlig, ikke prøvd på bane, da det er der man virkelig får testet. så vi får gjøre en vurdering på det senere. hehe. motoren min blei mye heitere på toppen etter att jeg bytta kam, det tror jeg nokk du kommer til å merke stor forskjell på når du får på porta topp og nye kammen! :)
Angående balanseringen så kosta det vel 1200,- for å balansere veiva+svinghjul, en på oslo motorteknink som gjorde den jobben. rådene og stemplene vektjustere jeg selv med ei brevvekt:cool:
håper motoren blir stående iro nå ja ;)

bakterius: takk, er vel ikke umulig å få til det. men har mye å henge fingra i om dagen, skulle du hatt dem igår helst eller?

tosk: jepp! blei bra nå, måtte tenke 2 ganger når jeg skulle montere dem, att orginalfestet på insugsiden har jo ikke bolten montert sentrert i motorfestet :rolleyes: så skjønte hvorfor du bruker umbrakoskrue ja, blir tight imot blokka :)

takk frigstad =)

Daruu
16/05/12, 01:23
Knallfin bil!
Åssen var effektkurven med 940 grenrøret? Mye "ketchup"? :)