PDA

Vis full versjon : Ulyd i bremser foran - bremseskjold?



Blåmann
28/04/15, 11:15
På min -81 244 har jeg en h... ulyd når jeg bremser i sakte fart, gjerne hvis jeg svinger litt samtidig. Det meste er nytt i bremsene (kloss, skiver, kalippere). Det som er merkelig er at i vinter når jeg kjørte på original 14" stålfelg var lyden borte. Når jeg nå har lagt om til sommerdekk (14" Volvo turbinfelg) er jaggu lyden kommet tilbake igjen Noen som har vært borti lignende? Kan det være et bremseskjold som subber?

sekse
28/04/15, 11:19
Kan være bremseskjold, en stein som ligger imellom skive/kloss, kanskje du ikke har brukt noe kobberpasta f.eks. mellom kloss og kaliper?

Blåmann
29/04/15, 07:55
Kobberpasta har jeg brukt. Tror ikke det er stein mellom skive/kloss, siden det ser ut til at lyden kun er der når jeg bruker sommerdekkene. Kan være at sommerfelgene er litt bredere enn de originale stålfelgene, og derfor subber borti bremseskjoldene.

volvo_wizard
04/05/15, 14:08
Hadde det problemet når jeg hadde turbinfelger på 140.
Det viste da at felgen skurret mot bremseskjoldet ved caliper bak.
På min så jeg en liten stripe/ripe på innsiden av felgen der det tok borti. Slipte bare litt på skjoldet.

Blåmann
06/05/15, 07:39
Får låne meg en løftebukk, og ta en kikk på de bremseskjoldene.

Svirre
06/05/15, 07:57
Hvis det ikke er bremseskjoldet, og kalipperne ikke går tregt, så ville jeg ha fjernet all kobberpastaen og erstattet den med noe som er kobberfritt. Det er sikkert mange som reagerer på det jeg sier, men min erfaring er at kobber har lettere for å sette seg enn f.eks. aluminiumsfett.