PDA

Vis full versjon : Ny bil div spørsmål



ola normann
26/04/15, 22:11
Byttet ut den gamle v70`n med en som er nyere og da har jeg noen spørsmål. Objekt: 2005 v70 2,0t 250000km

1: har noen vært borte i at vinduet på sjaførsiden kun virker på auto ned (helt ned trykkt)?

2: bilen kan gi noen små rykk i 70-80km/t, 2000-2500 rpm, merkes best i svak akselerasjon i oppoverbakke, kan virke som bilen drar bedre etter rykket.
Har lest litt rundt og det virker som at TCV kan gi lignende symptomer, er det noen mulighet for å kontrolere om TCV krangler?

3: Har en forsvunnet oljelekasje (eller hvertfall drastisk redusert), to dager etter kjøp finner jeg "inntørket" olje på asfalten ca håndflate i størrelse, kjører bilen inn og ser at det er mye olje på
rammen under motor høyre side, tar av dekselet rundt registeret og ser ar det er litt grisete der. I de to påfølgende dager blir det lagt papp under bilen om natten og da lekker det to dråper pr natt. Demonterer deksler rundt registeret dagen etter og gjør rent, lar bilen gå en halv time uten at jeg klarer å se noe olje.

Bilen har stått de siste 5 mnd, kan det være simringer som har brukt litt tid på seg for å få igjen spensten?

ola normann
29/04/15, 10:23
Olje lekkasjen er ikke borte, jeg klarte ikke å finne ut hvor den kommer fra bare ved å ta av dekselet over registeret.
Kan jeg kjøre motoren uten reimhjulet til multireima (veiv)? Sitter reg. reim hjulet og den andre "dingsen" fast uten multireimhjulet?