PDA

Vis full versjon : Frontlykter - manuelt til elektrisk justerbare?



TurboNoob
26/04/15, 15:35
Er det mulig å bygge om frontlykter med manuell høydejustering til elektrisk? Og eventuelt hvordan sitter justerings-enheten fast?
Lurer på å bytte frontlykter på R'n min, som her elektrisk justering av høyden. Har et sett med frontlykter med manuell justering liggende.

mrstfu
26/04/15, 16:57
Den elektriske justeringa er kun tiltenkt mye last baki, eller tung vogn på hengeren, som får nesa til å heve seg og blende motkommende trafikk. Fra nominell posisjon kan man altså kun justere ned, og de må fremdeles justeres manuelt i forhold til hverandre.

degocostly
26/04/15, 17:00
Du kan ta av den elektriske enheten og flytte dem rett over til de andre lyktene dine

TurboNoob
26/04/15, 19:42
Den elektriske justeringa er kun tiltenkt mye last baki, eller tung vogn på hengeren, som får nesa til å heve seg og blende motkommende trafikk. Fra nominell posisjon kan man altså kun justere ned, og de må fremdeles justeres manuelt i forhold til hverandre.

Joda, jeg vet det.
Men når jeg først har slik elektrisk justering, så gidder jeg ikke å sette på lykter som ikke har det....

TurboNoob
26/04/15, 19:42
Du kan ta av den elektriske enheten og flytte dem rett over til de andre lyktene dine

Vet du hvordan de sitter fast på lyktehuset?

degocostly
26/04/15, 20:31
Nå ser jeg at du har 850 og ikke V70.. Men om det er som på v70, så er det lett å skifte om. Lenge siden jeg har gjort dette, men når du har lykta ut så ser du lett hvordan du skal løsne den manuelle og sette inn den elektriske.

Svirre
30/04/15, 17:20
Jeg tror det er dytt og vri- løsning på 850 også. Motorene skal være overflyttbare på orginalutformede lykter (ikke såkalte stylinglykter).

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

TurboNoob
30/04/15, 20:15
Ja, har finni ut at den skal vris, men då sitter den fast i en klips eller noe på reflektoren....😟
Er det noen måte å få av den uten å ødelegge den tro?

degocostly
30/04/15, 21:32
http://media.skandix.de/pimg/1024702.jpg
helt til venstre på dette bildet er det en kule i enden på akslingen som sitter fast i noe plast i reflektoren. Husker ikke hvordan jeg løsnet dette, men husker at jeg sleit litt med den :P