Vis full versjon : Lambdasensor, hjelp med koblingsskjema?
Lambdalampa på 960'n (91) har begynt å lyse, og når jeg sjekker feilkoder får jeg opp kode 2-1-2: feil på signalet fra lambdaen.
Dro ut kontakten til lambdasonden med motoren i gang for å se, og den reagerte ikke det minste.
Jeg har et eksosanlegg fra en 96-modell med 4.4 liggende, men sensoren der har fire ledninger i stedet for tre, og jeg aner ikke hvilken av ledningene som skal ha hva.
Noen som kan hjelpe?
Ingen som vet noe? Jeg har koblingsskjema men må ærlig innrømme at de like gjerne kunne vært skrevet med hieroglyfer, jeg skjønner ikke bæret.
Det å bare bytte sensoren kan jeg nok glemme, den sitter som sveiset og jeg må godt mulig sveise inn en ny boss for å noen gang kunne skru fast en ny sensor der...
medbakhjulstrekk
27/04/15, 17:56
Dersom du søker opp hva de fire ledningene brukes til og spenningsnivå kan du komme langt på veg. EVt spør på flere forum jagrullar turboperformanceclub etc.
medbakhjulstrekk
27/04/15, 18:25
Lambdalampa på 960'n (91) har begynt å lyse, og når jeg sjekker feilkoder får jeg opp kode 2-1-2: feil på signalet fra lambdaen.
Dro ut kontakten til lambdasonden med motoren i gang for å se, og den reagerte ikke det minste.
Jeg har et eksosanlegg fra en 96-modell med 4.4 liggende, men sensoren der har fire ledninger i stedet for tre, og jeg aner ikke hvilken av ledningene som skal ha hva.
Noen som kan hjelpe?
Signalfeil kan bety enten feil på ledninger, feil på lambdasonde eller begge i prinsippet. Du kan kanskje begynne med å studere ledning nært lambdasonden grundig, er den skadd?
Det virker som du må ta av eksosanlegget. Om lambdasonde fra 4.4 fungerer er det enkelt ellers må du vel få tak i en annen likevel...
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.