PDA

Vis full versjon : Lambdasensor, hjelp med koblingsskjema?



Brisendal
24/04/15, 20:44
Lambdalampa på 960'n (91) har begynt å lyse, og når jeg sjekker feilkoder får jeg opp kode 2-1-2: feil på signalet fra lambdaen.

Dro ut kontakten til lambdasonden med motoren i gang for å se, og den reagerte ikke det minste.

Jeg har et eksosanlegg fra en 96-modell med 4.4 liggende, men sensoren der har fire ledninger i stedet for tre, og jeg aner ikke hvilken av ledningene som skal ha hva.

Noen som kan hjelpe?

Brisendal
26/04/15, 16:40
Ingen som vet noe? Jeg har koblingsskjema men må ærlig innrømme at de like gjerne kunne vært skrevet med hieroglyfer, jeg skjønner ikke bæret.

Det å bare bytte sensoren kan jeg nok glemme, den sitter som sveiset og jeg må godt mulig sveise inn en ny boss for å noen gang kunne skru fast en ny sensor der...

medbakhjulstrekk
27/04/15, 17:56
Dersom du søker opp hva de fire ledningene brukes til og spenningsnivå kan du komme langt på veg. EVt spør på flere forum jagrullar turboperformanceclub etc.

medbakhjulstrekk
27/04/15, 18:25
Lambdalampa på 960'n (91) har begynt å lyse, og når jeg sjekker feilkoder får jeg opp kode 2-1-2: feil på signalet fra lambdaen.

Dro ut kontakten til lambdasonden med motoren i gang for å se, og den reagerte ikke det minste.

Jeg har et eksosanlegg fra en 96-modell med 4.4 liggende, men sensoren der har fire ledninger i stedet for tre, og jeg aner ikke hvilken av ledningene som skal ha hva.

Noen som kan hjelpe?

Signalfeil kan bety enten feil på ledninger, feil på lambdasonde eller begge i prinsippet. Du kan kanskje begynne med å studere ledning nært lambdasonden grundig, er den skadd?

Det virker som du må ta av eksosanlegget. Om lambdasonde fra 4.4 fungerer er det enkelt ellers må du vel få tak i en annen likevel...