PDA

Vis full versjon : '00 mod. V70 Tdi: Timing-problemer med dieselpumpa



Svirre
24/04/15, 13:35
Berit går ikke helt som hun skal. Har skiftet pumpereim som var helt i fillebiter, så det gjorde seg veldig! Har justert dynamisk med VIDA for å treffe akkurat, men er usikker på om verdiene/gradene jeg har funnet stemmer. Fant -0,5c på en VW-side, men nå starter ikke motoren på første runde på kaldstart. Det gjorde den før, og opplevde den som mye kvikkere. Har lest litt i VIDA og finner ingenting om hvor mange grader den skal stilles inn på (mulig jeg har sett feil/oversett noe), og saumfart nettet etter informasjon. -0,5c er det eneste jeg har funnet som er relevant til 2.5d motoren fra vag.
Forbruket er også gått opp en del pga. dette, så noe er feil.

Noen steder finner jeg 0,5c, 1,2c, 3,0c etc. Jeg vil nærliggende tro at 0,5 er bedre og mer riktig, enn -0,5c siden den er tungstartet allerede ved 2+ ute. Noen som veit hva pumpa skal justeres til?

konso
24/04/15, 19:42
Får du opp graf under justering?
Søkte kjapt rundt og fant 0.5 BTDC til 1.6 ATDC ved 30°c drivstofftemp. Er du utenfor så får du høyere forbruk og tungstartethet.

Svirre
24/04/15, 19:48
Mulig jeg kan gjøre det, men får kun opp et vindu med motortemp, drivstofftemp og innsprutsvinkel (altså grader). Skal sprette opp VIDA hvrrt øyeblikk så skal jeg lete litt.

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!