PDA

Vis full versjon : freshe opp plast-støtfangere



jerognal
23/04/15, 20:42
Vasket og bonet XC'en i dag og da ser man plutselig hvor fælt fangerne ser ut.
De er jo mørk blå (tror eg) i utgangspunktet.
Finnes det et stoff med farge som fresher opp blåfargen?
biltema har jo noe stoff men det er kun svart eller grå å velge mellom....

Svirre
23/04/15, 20:52
Rubbing og polering er vel det jeg veit om som gir nytt liv i gammel lakk :) gå også over med Owatrol på den grå plastikken på fangerne. Da får du ny bil igjen :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

volvoRsport
23/04/15, 21:04
Rubbing og polering er vel det jeg veit om som gir nytt liv i gammel lakk :) gå også over med Owatrol på den grå plastikken på fangerne. Da får du ny bil igjen :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

Det er jo det han spør om, hva han skal bruke på den blå plasten på bilen ;) Men ja, Owatrol Polytrol vil gi nytt liv til plasten.

jerognal
23/04/15, 21:16
hehe lakken på bilen er fresh og fin den.
og Owatrol finnes i garasjen. Da slipper man å handle noe som helst da.... :p

mrstfu
23/04/15, 21:20
Kan bekrefte at Owatrol Polytrol funker på den blå plasten på XC70, ja.. gjorde det på balja til fatters i fjor sommer, ser fremdeles nydelig ut, bare legg på et par tynne strøk, la det trekke inn mellom strøka i ti minutter, og tørk av. Og hold det unna lakken, det der er sticky saker.

ola normann
24/04/15, 21:44
Funker det på tak railsen og?

mrstfu
24/04/15, 22:23
Blir ikke samme. Ettersom plasten er ulakkert plastikk trekker Polytrol inn i fangerne, railsen derimot er lakkert aluminium, vil kun legge seg som et seigt lag på utsida.

jerognal
25/04/15, 12:06
Da har XC'en fått et par runder med Polytrol. FY FLATE dette var go'e greier. All oksidasjon forsvant i fillen på første runde. Etter 2. runde ser bilen ny ut!
Tenker kona blir fornøyd etter bytur i dag...:o

Takk for tipset!

Stig-Arne
25/04/15, 12:29
Owatrol er solide greier. Langt bedre enn denne kremen som mange firmaer selger, som legger seg som en støvmagnet utenpå plasten