PDA

Vis full versjon : Skal kjøpe 940 med D24tic, noe spesielt å se etter?



E.Winjum
22/04/15, 18:47
Som tittel sier skal jeg kjøpe meg en 940 med D24Tic, og lurte på om det var noe spesielt å se etter på de motorene? :)

daihatsu93
22/04/15, 21:47
Om den starter lett er vel greit å finne ut av :P sist service på reimer og olje osv.. er jo vag tross alt :P

Svirre
22/04/15, 23:22
Sjekk om den starter momentant på kaldstart og går reint da. Gjør den ikke det så kan det være alt i fra en dyse, til noe mer dramatisk. Men oftest bare litt dårlige dyser ;)

Sjekke når reg.reima ble bytta sist. Veldig viktig at denne ikke kjøres over tida si pga. påkjenninga reima har på den motoren. Ellers er det bare å se etter lekkasjer og andre kjente 940 feil :)

Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!

E.Winjum
23/04/15, 22:15
Den starter visstnok med engang og ikke no problemer når den er kald. Er bare litt sei når den har stått en stund, var bare å holde gassen inne litt så kom den med engang. Han trur kanskje dieselen renner tilbake?

Olje og filter var bytta rett før jul, reimer visste han ikke helt. Så blir å bytte reimer så fort som mulig :)

kenta68
26/04/15, 13:17
Som tittel sier skal jeg kjøpe meg en 940 med D24Tic, og lurte på om det var noe spesielt å se etter på de motorene? :)
Hej kolla om den går någorlunda rent vid kallstart.Även kolla olja o vatten så det inte är nåt med block packning .Kolla även vevhuskomp .För mycket tyder på sliten motor.
Kolla även på ställ skruv till diesel mängd .
Men du har kanske redan köpt bilen;)
Med vänlig hälsning kenta

E.Winjum
26/04/15, 13:28
Takk for info! :)

Nei det ble ikke noe kjøp da bilen var skikkelig dårlig stand! Men skal muligens kjøpe en D24Tic fra en på jobben :) Den veit jeg er i orden :)