Vis full versjon : Skal kjøpe 940 med D24tic, noe spesielt å se etter?
Som tittel sier skal jeg kjøpe meg en 940 med D24Tic, og lurte på om det var noe spesielt å se etter på de motorene? :)
daihatsu93
22/04/15, 21:47
Om den starter lett er vel greit å finne ut av :P sist service på reimer og olje osv.. er jo vag tross alt :P
Sjekk om den starter momentant på kaldstart og går reint da. Gjør den ikke det så kan det være alt i fra en dyse, til noe mer dramatisk. Men oftest bare litt dårlige dyser ;)
Sjekke når reg.reima ble bytta sist. Veldig viktig at denne ikke kjøres over tida si pga. påkjenninga reima har på den motoren. Ellers er det bare å se etter lekkasjer og andre kjente 940 feil :)
Sendt fråm may talatut. Derav skriveleifer!
Den starter visstnok med engang og ikke no problemer når den er kald. Er bare litt sei når den har stått en stund, var bare å holde gassen inne litt så kom den med engang. Han trur kanskje dieselen renner tilbake?
Olje og filter var bytta rett før jul, reimer visste han ikke helt. Så blir å bytte reimer så fort som mulig :)
Som tittel sier skal jeg kjøpe meg en 940 med D24Tic, og lurte på om det var noe spesielt å se etter på de motorene? :)
Hej kolla om den går någorlunda rent vid kallstart.Även kolla olja o vatten så det inte är nåt med block packning .Kolla även vevhuskomp .För mycket tyder på sliten motor.
Kolla även på ställ skruv till diesel mängd .
Men du har kanske redan köpt bilen;)
Med vänlig hälsning kenta
Takk for info! :)
Nei det ble ikke noe kjøp da bilen var skikkelig dårlig stand! Men skal muligens kjøpe en D24Tic fra en på jobben :) Den veit jeg er i orden :)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.