PDA

Vis full versjon : Få svar på hva du spør om!



940pearl
28/06/10, 12:02
Når en person stiller ett spørsmål som er f.eks. :

"Hvordan forsterke en stiv bakaksel?"

Hvor ofte er det man kan få svar på ett slikt spørsmål?

Nei, kommentaren vil være "bygg om til multilink så slipper du alle problem her i verden"


Mulig du gjør, men det må da gå ant til å få svar på det du spør om. Er dritt lei all diskusjon om multilink osv her på forumet, må gå ant til å være litt voksen å gi ett svar på det trådstarter spør om.

"Hvordan overhale en 13C?"

Kan vedde på svaret ville aldri kommet.
Også her ville sikkert det blitt en diskusjon på ett par sider..

Så fra nå av håper jeg all offtopic rundt dette vil bli slettet.
Vil bli ett mye mere ryddi forum.

Og til slutt, la ikke dette ble en diskusjon rundt Multilink, KKK27 turbo osv!

Tore
28/06/10, 12:06
Ser poenget ditt, men på en annen side må vet jo være lov å komme med tips om alternative løsninger også. Kan jo være at trådstarter noen ganger har sett seg litt blind på løsningene og kjørt seg litt langt opp i ett hjørne?

940pearl
28/06/10, 12:08
Ser poenget ditt, men på en annen side må vet jo være lov å komme med tips om alternative løsninger også. Kan jo være at trådstarter noen ganger har sett seg litt blind på løsningene og kjørt seg litt langt opp i ett hjørne?

Viss en søker litt på forumet, er det mange tråder rundt om som handler om turbo, så det burde ikke være ett problem.

TeamBørnOut
28/06/10, 12:26
Hvordan lappe en pungtering? Bytt hjul?
Hvordan forsterke en stiv bakaksel = bytt den ut.
Jeg ser ikke forskjellen. for trådstarter vil i 99% av tilfellene ikke koste på seg dyre stikkaksler fra sellholm uansett :)

Trådene som omhandler at man bør bytte til større turbo en 19T er i tråder hvor man i utgangspunket har bedt om mer effekt. Hvor folk som perl faktisk anbefaller (HAHAHAHA) å montere på 19T turbo :D
dette er i tråder hvor man har snakket om rødblokk på 2.3 liter +. ikke en moderne 4ventils motor. At noen som perl føler seg tråkket på da kan jo ikke andre som har lyst til å komme med et innspill ta hensyn til.
De som svarer vil jo egentlig bare at trådstarter skal bli fornøyd å få hjelp.
Å komme med idiotiske svar som "monter på en 19T , 3" lmm og R dyser så får du 300hk" er ikke et bra svar. Det er et svar som er 100% BS. et lite PEAK med krefter før motoren får vondt og mottrykket kommer å brenner olje og ringer er som sagt, et dårlig svar. folk sprenger jo faktisk blokkene sine fordi noe anbefaller dette.
Rådene er solide. men de har et bristepunkt de også.
Hva ville skjedd om samme person hadde anbefalt et slikt oppsett til noen med en ET motor? tror ikke det hadde fungert mange timene gitt :) Men folk som perl sier ofte " kast et motoren, kjøp en FK FT isteden".
Selv om de ikke ser at det er akkurat samme svar som " kast den stive akselen å kjøp noe som er bedre" så er det akkurat det samme poenget :)
Men selv om jeg ikke leser alle trådene på forumt her. Hvor er det alle trådene om multilink er hen? jeg vet om ML sin tråd. min. "jeg tror stiv bakaksel er best på ulent terrengt tråden (HAHAHA det måååå være dette forumets beste tråd noen gang!!! ). er det fler? Vi har jo noen som skal bygge om til multilink sine tråder også.
men er det så mange fler? noen som har linker?

TeamBørnOut
28/06/10, 12:28
Viss en søker litt på forumet, er det mange tråder rundt om som handler om turbo, så det burde ikke være ett problem.


akkurat det om overhaling av turboer finner man jo også hvis man søker :)
har selv linket til flere forhandlere av lagre etc når noen har spurt om dette. men samtidig kommet med forslag om at det er litt dyrere å mye bedre å kjøpe en litt større turbo. ;)

940pearl
28/06/10, 12:33
jeg har da aldri motret 19T på min motor, eller anbefalt det...

Det jeg mener er at man kan få svar på det man selv lurer på.

*end of discussion*

TeamBørnOut
28/06/10, 12:52
Det har jeg aldri opplevd at de ikke får. Jeg har bare sett mange skriver " men svar nå karn på det han spør om".. noe som oftest står skrevet lengre opp men ingen har fått med seg fordi kun bryr seg om "den alternative løsningen". å det går faktisk igjen veldig ofte her ;)

Tore
28/06/10, 13:05
Viss en søker litt på forumet, er det mange tråder rundt om som handler om turbo, så det burde ikke være ett problem.

Drar men den der lenger kan man jo si at om man kan søke hvorsomhelst så finner man svaret - således vil det være unødvendig at trådstarter finner på å stille spørsmålet overhode. Det jeg mener er at har man først satt seg fast opp i ett hjørne er det ikke sikkert man hvet hvor man skal søke; at du nevner turbo her blir veldig konkret - tror nok i mange tilfeller spørsmålene/problemstillingene er mer abstrakt enn som så.

henrik940
29/06/10, 16:13
Hvordan lappe en pungtering? Bytt hjul?
Hvordan forsterke en stiv bakaksel = bytt den ut.



Bytter du hjul til et annet viss du har pungtert? Du får det ikke plugga eller noe? Går ikke ann å fikse kanskje..

Karlsen88
29/06/10, 23:17
Holder med trådstarter her gitt.. Ikke alle som ser på KKK27 og Multilink som eneste løsning i verden...

Gjør ikke noe om man får ryddet litt opp i diverse på forumet her..

TeamBørnOut
30/06/10, 01:20
Bytter du hjul til et annet viss du har pungtert? Du får det ikke plugga eller noe? Går ikke ann å fikse kanskje..

ja... har ikke hjul så mange ukene uansett.

henrik940
30/06/10, 05:46
ja... har ikke hjul så mange ukene uansett.

Sant, du har jo KKK27 og multilink.

TeamBørnOut
30/06/10, 05:53
ja det må være det som gjør det...
Ikke det at jeg har "bil" og ikke turgåing i skau som hobby :)

ChrML
30/06/10, 21:33
Noen som har et konkret eksempel på en tråd hvor trådstarter ikke fikk svar på spørsmålet sitt? Hvertfall når jeg svarer så prøver jeg å svare på spørsmålet hvis jeg kan og så hender det jeg kommer et et alternativt forslag som er en bedre løsning.

Karl
30/06/10, 22:41
Er enig med trådstarter men synes at det er greit om man kommer med en liten anbefaling i tillegg, (på en ordentlig måte og uten å være kjepphøy og frekk i kjeften).

Angående multilink siden dette er fryktelig i vinden for tiden og løsningen på alle verdensproblemene; er det noen som kan bevise at hjemmemekkmontering av multilink blir godkjent av biltilsynet? Å sveise nye fester til bakstilling osv på en gammel bil uten å vite nøyaktig hvor lite urenheter som skal til før en sveis blir dårlig osv er hakket værre enn å kappe fjærene. Om ikke multilink er en godkjent ombygning fra stiv bakaksling vil jeg hevde at dette hører hjemme under §6 i regler for bruk av VCCN-forum sammen med kapping av fjærer så fremst det ikke kun er ment for bruk utenfor offentlige veier.

En annen ting; er det noen som har tatt noen rundetider på bane og sammenlignet før/etter multilink? Tror du kan spare faen så mye mer sekunder på et lite kjørekurs og gode dekk. Billigere og mindre arbeid er det også.

Ser at noen hevder at det blir så fryktelig mye bedre komfort med multilink. Samme folkene mener selvfølgelig at dekkene skal ha så lav profil som overhodet mulig. Sa jeg komfort?

Stiv bakaksling er gammel og velprøvd teknologi, ja, men om man på død å liv vil ha en topp moderne bil så kjøper man ikke 940. Man kjøper heller ikke en 960.

Når det gjelder turbo så er det svært mange her inne som bruker bilene sine til daglig. Da er det en stor fordel at man slipper å risikere å må møte opp til etterkontroll hver gang man blir stoppet i teknisk. Det er i grunn en stor fordel at man kjører rundt med sånn høvelig godkjent effekt også. Er bilen godkjent med 200hk og man har det doble så er man på tynn is om det skjer noe. Dette er også hakket værre enn kappede fjærer.

Hvor utrolig det enn høres ut for enkelte kan det jo også være slik at mange er fornøyd med å ha 13c eller annen original turbo og slippe å skru bilen i småbiter før hver EU-kontroll.

ChrML
30/06/10, 22:53
Er enig med trådstarter men synes at det er greit om man kommer med en liten anbefaling i tillegg, (på en ordentlig måte og uten å være kjepphøy og frekk i kjeften).

Angående multilink siden dette er fryktelig i vinden for tiden og løsningen på alle verdensproblemene; er det noen som kan bevise at hjemmemekkmontering av multilink blir godkjent av biltilsynet? Å sveise nye fester til bakstilling osv på en gammel bil uten å vite nøyaktig hvor lite urenheter som skal til før en sveis blir dårlig osv er hakket værre enn å kappe fjærene. Om ikke multilink er en godkjent ombygning fra stiv bakaksling vil jeg hevde at dette hører hjemme under §6 i regler for bruk av VCCN-forum sammen med kapping av fjærer så fremst det ikke kun er ment for bruk utenfor offentlige veier.

En annen ting; er det noen som har tatt noen rundetider på bane og sammenlignet før/etter multilink? Tror du kan spare faen så mye mer sekunder på et lite kjørekurs og gode dekk. Billigere og mindre arbeid er det også.

Ser at noen hevder at det blir så fryktelig mye bedre komfort med multilink. Samme folkene mener selvfølgelig at dekkene skal ha så lav profil som overhodet mulig. Sa jeg komfort?

Stiv bakaksling er gammel og velprøvd teknologi, ja, men om man på død å liv vil ha en topp moderne bil så kjøper man ikke 940. Man kjøper heller ikke en 960.

Når det gjelder turbo så er det svært mange her inne som bruker bilene sine til daglig. Da er det en stor fordel at man slipper å risikere å må møte opp til etterkontroll hver gang man blir stoppet i teknisk. Det er i grunn en stor fordel at man kjører rundt med sånn høvelig godkjent effekt også. Er bilen godkjent med 200hk og man har det doble så er man på tynn is om det skjer noe. Dette er også hakket værre enn kappede fjærer.

Hvor utrolig det enn høres ut for enkelte kan det jo også være slik at mange er fornøyd med å ha 13c eller annen original turbo og slippe å skru bilen i småbiter før hver EU-kontroll.
Sa ikke trådstarter akkurat dette i førsteposten?

Og til slutt, la ikke dette ble en diskusjon rundt Multilink, KKK27 turbo osv!

Nå har du akkurat skrevet en halv side om hvorfor stiv aksel er bedre enn multilink. Det er jo akkurat det du gjør nå som denne tråden handler om at man ikke skal gjøre...

Karl
30/06/10, 23:42
ChrML: Gjør du deg dum nå?

Dette er en avdeling for forslag om forbedringer. I en slik avdeling diskuterer man nettopp forslag til forbedringer. Slikt piss som du kommer med nå er akkurat det mange begynner å bli dritt lei av.

Om trådstarter synes innlegget mitt var helt på trynet så sier han sikkert i fra, det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.

For øvrig så startet jeg med innlegget med å si at jeg var enig med trådstarter men at jeg synes det var greit med tilleggsopplysninger om disse kommer i en grei tone.

I resten av innlegget mitt kom jeg med en del alternativer til "standardsvarene" som ofte kommer og noen spørmål rundt dette. Tror du skal lese gjennom det en gang til.

Du må tåle å høre at ikke alle er enige i alt som blir dradd fram og anbefalt av ulovlige ombygginger.

Synes heller du kan prøve å svare på spørsmålene jeg stiller istedet for å ta en slik eplekjekk tone for å prøve å unngå fakta.

Tenker vi ser bilen din på autodb når tiden for EU-kontroll nærmer seg.

TeamBørnOut
01/07/10, 00:47
Er enig med trådstarter men synes at det er greit om man kommer med en liten anbefaling i tillegg, (på en ordentlig måte og uten å være kjepphøy og frekk i kjeften).

Angående multilink siden dette er fryktelig i vinden for tiden og løsningen på alle verdensproblemene; er det noen som kan bevise at hjemmemekkmontering av multilink blir godkjent av biltilsynet? Å sveise nye fester til bakstilling osv på en gammel bil uten å vite nøyaktig hvor lite urenheter som skal til før en sveis blir dårlig osv er hakket værre enn å kappe fjærene. Om ikke multilink er en godkjent ombygning fra stiv bakaksling vil jeg hevde at dette hører hjemme under §6 i regler for bruk av VCCN-forum sammen med kapping av fjærer så fremst det ikke kun er ment for bruk utenfor offentlige veier.

En annen ting; er det noen som har tatt noen rundetider på bane og sammenlignet før/etter multilink? Tror du kan spare faen så mye mer sekunder på et lite kjørekurs og gode dekk. Billigere og mindre arbeid er det også.

Ser at noen hevder at det blir så fryktelig mye bedre komfort med multilink. Samme folkene mener selvfølgelig at dekkene skal ha så lav profil som overhodet mulig. Sa jeg komfort?

Stiv bakaksling er gammel og velprøvd teknologi, ja, men om man på død å liv vil ha en topp moderne bil så kjøper man ikke 940. Man kjøper heller ikke en 960.

Når det gjelder turbo så er det svært mange her inne som bruker bilene sine til daglig. Da er det en stor fordel at man slipper å risikere å må møte opp til etterkontroll hver gang man blir stoppet i teknisk. Det er i grunn en stor fordel at man kjører rundt med sånn høvelig godkjent effekt også. Er bilen godkjent med 200hk og man har det doble så er man på tynn is om det skjer noe. Dette er også hakket værre enn kappede fjærer.

Hvor utrolig det enn høres ut for enkelte kan det jo også være slik at mange er fornøyd med å ha 13c eller annen original turbo og slippe å skru bilen i småbiter før hver EU-kontroll.
haha jævlig bra at det er alle andre å ikke "multilink" fantastene som starter alle multilink trådene :P
Men jeg er med jeg :D Om jeg spyttet på bilene med stiv aksel på rudskogen med min 940? ja. virkelig. det var kjedelig å ikke ha en jævla bakhjulstrekker å kunne knive med i svingene. enten om man tok de på innern eller yttern.
Godkjenning av multilink har jeg vært med på!
Om man kjører med lavprofilshjul og multilink gir det mye mye mye bedre komfor en hva stiv aksling med litt gummi gir.
Men hvordan kan jeg sitte å uttale meg om dette? Kanskje fordi jeg til daglig bruker min 940 turbo med stivaksel og automat? 13c turbo og 3" jt?

Men herregud! det er jo alt jeg er i mot på forumet her? hvordan kan jeg kjøre rundt i noe sånt?

enkelt.... Jeg vet hvor kjedelig den bilen er å kjøre. jeg vet hvor mye bedre det andre "oppsettet mitt fungerer". Men denne 940n med bilstein clubsport understell. lesjøfors. polly foringer. redstuff klosser. 13c, 3" jt og grove whiteline krenghemmere er "drømme" oppsettet til mange her inne. Å jeg skjønner det ikke.
Skal man ha en moderne bil så kjøper man ikke en 940 nei. heller ikke 960. men heller ikke en ny volvo :) skal man ha volvo som det går å leve med som gir litt kjøreegenskaper og moro så må man dessverre på 960 / s90...

Om man sparer noen sekunder på et "kjørekurs og Rdekk" med stiv aksel kan jo hende. men hvorfor gidde når man kan kjøre med de billigste sharif dekkene som finnes og alikevell kjøre fletta av de andre 940ne på rudskogen.( og gnager møkka volvo lager).

jeg skrev vell egentlig dette innlegget for pur F fordi jeg syns det er litt moro at alle andre skal dra i gang multilink diskusjoner når andre ting blir diskutert haha :D

TeamBørnOut
01/07/10, 00:49
ChrML: Gjør du deg dum nå?

Dette er en avdeling for forslag om forbedringer. I en slik avdeling diskuterer man nettopp forslag til forbedringer. Slikt piss som du kommer med nå er akkurat det mange begynner å bli dritt lei av.

Om trådstarter synes innlegget mitt var helt på trynet så sier han sikkert i fra, det tror jeg ikke du skal bekymre deg for.

For øvrig så startet jeg med innlegget med å si at jeg var enig med trådstarter men at jeg synes det var greit med tilleggsopplysninger om disse kommer i en grei tone.

I resten av innlegget mitt kom jeg med en del alternativer til "standardsvarene" som ofte kommer og noen spørmål rundt dette. Tror du skal lese gjennom det en gang til.

Du må tåle å høre at ikke alle er enige i alt som blir dradd fram og anbefalt av ulovlige ombygginger.

Synes heller du kan prøve å svare på spørsmålene jeg stiller istedet for å ta en slik eplekjekk tone for å prøve å unngå fakta.

Tenker vi ser bilen din på autodb når tiden for EU-kontroll nærmer seg.

er jo du som drar i gang her nå. ikke Ml...
MkII aksel er ikke ulovlig :) har vært med å godkjent dette jeg. null stress!
At han har smelt på en stor turbo gjør ikke eu godkjenning umulig. kan godkjenne bilen for han jeg hvis han skulle få problem :p

Joakim-G_R
01/07/10, 01:50
Som vanlig på forumet, så dras detta ut til turbo og multilink.

Jeg er enig med trådstarter, og begynner å bli lei av disse trådene rundt forbi jeg også. Både de som ikke får svar, og de som går ut i OT ang temaene vi har pratet om.

Men kan vi IKKE diskutere, i denne tråden OGSÅ, om hvordan multilink er å kjøre med?


Og forøvrig, å "spytte på", tror jeg var i vinden i tidlig 2000. :)

Heller ikke noe sjokk at du har vært med å godkjent dette..
Pics or it didn't happen.

TeamBørnOut
01/07/10, 03:48
Å hvem drar i gang som vanlig? ingen av de som har dette :D
240 740 940 var i vinden på 70-80-90 tallet. funker enda.
jeg gidder heller ikke fly rundt å ta bilder av alt mulig for å "bevise" ting. det ender bare i masse piss diskusjoner hvor de som "ikke tror" alltid får et bilde eller bevis slengt i tryne når jeg går lei å vil "spyttepå" igjen. (funka fortsatt:)).
Men de som er så lei at ting går igjen. hvorfor maser de å drar opp de samme tingene hele tiden? er som ML sier, andre som starter dette :D
jeg syns heller forumets moderatorer burde fjerne innlegg som henrik940 kommer med i 98% av tilfellene hvor man prøver å spore ut diskusjonen ved å komme med innlegg som "Du er litt smartere en meg å monterte multilink på en bil fra 90 tallet. derfor skal jeg prøve å spore ut denne tråden også"
Men hvilke tråder er det folk mener at noen ikke har fått svar på ting og "multilink og kkk27" har blitt diskutert? (og hvem har startet dette ;))

Spar alt klaginga deres å suttringa til dere blir 70-90år å ikke har annet å drive med..

At man ikke er enige i ting er jo bare bra! da blir det diskusjon. men slutt å dra inn multilink vs stiv aksel i alt som er. Folk må være dritt lei. Skjønner ikke at jeg selv gidder å "forsvare" delt hjuloppheng. burde jo egentlig bare sagt meg enig med dere å smilt når jeg får kjøpt billige deler fra B stolpene deres og bakover :)

skal lage en morsom tråd nå snart (bare jeg får opp videoene på youtube) hvor jeg tester ut dobble krenghemmre på en 940 (mange her tror jo at jo større grenghemmer man har jo bedre er det). jeg tror den diskusjonen blir morsom :D tipper henrik940 kommer med et god gjennomtenkt innlegg i 3-4post. vet ikke om det vil handle om 4" eksosanlegg eller multilink. men blir vell noe i den duren :D

Karl: husk at selv om man ikke rengjør under bilen en gang å klarer å sveise med rennende tektyl over sveisen. så sitter nok det bedre en de tynne skruene som holder multilinken orginalt ;)(en av innfestningene er faktisk den skruen som holder fast bremserøret og slangen :D)

940pearl
01/07/10, 09:53
en ting jeg lurer på litt TBO, hvorfor må alle gjøre som du sier?
For bytter man ikke ut 13C turboen med en KKK27, så har man jo en lat bil som bestefar kjører til og fra jobb hver dag.

Sånn helt til slutt, multilink blir ikke godkjent på 940....

Christian
01/07/10, 10:00
Jeg vet om en 940 godkjent med multilink.
Jeg har selv sett vognkortet.

Karl
01/07/10, 11:06
Å hvem drar i gang som vanlig? ingen av de som har dette :D
Karl: husk at selv om man ikke rengjør under bilen en gang å klarer å sveise med rennende tektyl over sveisen. så sitter nok det bedre en de tynne skruene som holder multilinken orginalt ;)(en av innfestningene er faktisk den skruen som holder fast bremserøret og slangen :D)


Jeg bare MÅTTE ha med noe om mulitilink, da ble det full fyr hos TBO&Co tenkte jeg;) Beklager trådstarter, min feil.

Jeg har kjørt bedre rundetider med vår gamle 740 enn biler med mer avansert hjuloppheng enn mulitilink MK2 og langt mer power under huven. Ble i grunn litt trist over at det ikke var en eneste 960 å se utpå banen. 960 er vel en av de få volvomodellene som aldri har vært brukt i noen form for motorsport, lurer på hvorfor...

Bare sånn for the record- jeg har kjørt og eid biler med multilink og kjører stort sett topp moderne biler hele tiden.

Når det gjelder sveisingen så har jeg litt greie på det og jeg skulle ha fått det rimelig bra tror jeg. Problemene begynner om en som ikke har særlig greie på det skal begynne å sveise på hjuloppheng på bil. Om det er noe som ryker under høy hastighet, (gjerne under innspilling av en youtube-video;)), så er man i deep shit.

OG- uansett hva jeg sier, tror eller gjør så er det biltilsynet som må godkjenne ombygging. Om det er riktig som Cristian sier at noen har fått det godkjent så beror det nok på at noen har gjort en feil. Om du har regnr på bilen dette ble godkjent på så kan man jo sende en mail til biltilsynet å få oppklart om det er tilfelle at de godkjenner ombygging til MK2 på 940. Det vil isåfall sette en ny presedens som jeg tviler på at de har baller på å gjennomføre.

940pearl
01/07/10, 11:13
Som Karl sier, meget vanskelig å godkjenne multilink uten å gjøre det på "rette" måten.

her på Fauske, var det ikke sjangs å ombygge en 940 97 med Mk2 bakstillig som godkjent.

MEN nok om mulitilink nå.:)

Over til topic, bra det er flere enn meg som er enig.

Karl
01/07/10, 11:21
Om jeg spør om noe så setter jeg pris på at folk svarer på en enkel og ordentlig måte, gir meg tips og gjerne at de slenger med en link om de har.
Om man får et svar som indirekte forteller deg for en idiot du er så blir man bare provosert. Det er unødvendig selv om spørmålet ikke er av superkvalitet eller om spørsmålstiller har glemt søkefunksjonen.

JP_Ra©ingTeam
01/07/10, 13:49
Som Karl sier, meget vanskelig å godkjenne multilink uten å gjøre det på "rette" måten.

her på Fauske, var det ikke sjangs å ombygge en 940 97 med Mk2 bakstillig som godkjent.

MEN nok om mulitilink nå.:)

Over til topic, bra det er flere enn meg som er enig.

pøh! for å få godkjent noe slik må du søke..,
og ser ingen grunn til å ikke skal få det godkjent
er jo ikke snakk om di store modifikasjonene.. !

940pearl
01/07/10, 13:53
skrev jo ikke søknad, var bare i kontakt med dem når jeg var der.

og da sa en kar som jobber der at siden akslingen har annet inpress enn originalt, nye festepungter måte sveises, så var det ikke noe han ville godkjenne, uten godkjenne papirer fra Volvo. Så har man det så er det greit.:rolleyes: Viss ikke prøv annen trafikk stasjon.

Joakim-G_R
01/07/10, 14:11
Tråden her beviser jo bare hva første posten var om. Plutselig ble det en diskusjon om man får godkjent multilink eller ikke..

940pearl
01/07/10, 14:16
Jepp, var det jeg ville få frem også:)

ChrML
01/07/10, 14:48
Tråden her beviser jo bare hva første posten var om. Plutselig ble det en diskusjon om man får godkjent multilink eller ikke..
Og man ser jo hvem som startet den diskusjonen.. Det er som TBO sier at det er somregel ingen av oss som har multilink eller KKK27 som starter med de diskusjonene, men det er alltid noen andre som skal prøve å være morsomme og så er off-topic diskusjonen igang.

Men er det noen som er berørt av dette problemet som kan hostet frem eksempler som vi kan se på? Altså tråder hvor trådstarter ikke får svar på spørsmålene sine fordi han blir fortalt hva han ellers burde gjordt eller at han burde bygge om til multilink og ferdig med det?

TeamBørnOut
01/07/10, 17:06
Jeg bare MÅTTE ha med noe om mulitilink, da ble det full fyr hos TBO&Co tenkte jeg;) Beklager trådstarter, min feil.

Jeg har kjørt bedre rundetider med vår gamle 740 enn biler med mer avansert hjuloppheng enn mulitilink MK2 og langt mer power under huven. Ble i grunn litt trist over at det ikke var en eneste 960 å se utpå banen. 960 er vel en av de få volvomodellene som aldri har vært brukt i noen form for motorsport, lurer på hvorfor...

Bare sånn for the record- jeg har kjørt og eid biler med multilink og kjører stort sett topp moderne biler hele tiden.

Når det gjelder sveisingen så har jeg litt greie på det og jeg skulle ha fått det rimelig bra tror jeg. Problemene begynner om en som ikke har særlig greie på det skal begynne å sveise på hjuloppheng på bil. Om det er noe som ryker under høy hastighet, (gjerne under innspilling av en youtube-video;)), så er man i deep shit.

OG- uansett hva jeg sier, tror eller gjør så er det biltilsynet som må godkjenne ombygging. Om det er riktig som Cristian sier at noen har fått det godkjent så beror det nok på at noen har gjort en feil. Om du har regnr på bilen dette ble godkjent på så kan man jo sende en mail til biltilsynet å få oppklart om det er tilfelle at de godkjenner ombygging til MK2 på 940. Det vil isåfall sette en ny presedens som jeg tviler på at de har baller på å gjennomføre.
Lurer du helt seriøst på hvorfor en bil med en lat 3liters motor og gubbe oppsett ikke er brukt i racing? selv om bakstillinga på bilen er av bedre kaliber en mye annet. Å hvilken bil har du kjørt fra som har bedre hjuloppheng bak en 960n? corvetten? er ikke mange andre biler med like lett hjuloppheng.. Men nok om den diskusjonen.
Hvorfor har noen gjort en fel fordi noen har sveiset fast en brakett isteden for å skru? Sier du at alle som ettermonterer "m3" plater på e36ne sine kjører rundt i ulovlige biler fordi de har sveiset i hjulopphenget?
Smart :D
å ikke heng deg opp i at man må sveise for å få på en MkII aksel. det går å bore opp hullene som er markerte opp. men går mye raskere å sveise den på :)

TeamBørnOut
01/07/10, 17:08
en ting jeg lurer på litt TBO, hvorfor må alle gjøre som du sier?
For bytter man ikke ut 13C turboen med en KKK27, så har man jo en lat bil som bestefar kjører til og fra jobb hver dag.

Sånn helt til slutt, multilink blir ikke godkjent på 940....

Multilink blir ikke godkjent på 940? Hvordan kan du si sånn? Du kan ikke uttale deg om ting du ikke vet en dritt om. Da bør du poengtere det!

TeamBørnOut
01/07/10, 17:10
skrev jo ikke søknad, var bare i kontakt med dem når jeg var der.

og da sa en kar som jobber der at siden akslingen har annet inpress enn originalt, nye festepungter måte sveises, så var det ikke noe han ville godkjenne, uten godkjenne papirer fra Volvo. Så har man det så er det greit.:rolleyes: Viss ikke prøv annen trafikk stasjon.

Han karn som sa man måtte sveise inn fester var nok "lassie".
Har du navnet på han? jeg må nesten ringe han å fortelle hva du har sagt! så kan jeg legge ut info om hva han sier etterpå! hvis du ikke vil skrive navnet hans her. så send det på pm.

TeamBørnOut
01/07/10, 17:19
Og man ser jo hvem som startet den diskusjonen.. Det er som TBO sier at det er somregel ingen av oss som har multilink eller KKK27 som starter med de diskusjonene, men det er alltid noen andre som skal prøve å være morsomme og så er off-topic diskusjonen igang.

Men er det noen som er berørt av dette problemet som kan hostet frem eksempler som vi kan se på? Altså tråder hvor trådstarter ikke får svar på spørsmålene sine fordi han blir fortalt hva han ellers burde gjordt eller at han burde bygge om til multilink og ferdig med det?

nei det er ikke det. fordi de av oss som kan slenge inn et "hett tips om at det orginalehjulopphenget suger" ALLTID svarer på det trådstarter spørr om først! (hvis det ikke er blitt svart på alt ;) men som regel gjentar vi det også :D)

Men hva mente perl over her? startet han tråden for å finne ut om man får godkjent MkII aksel? Kunne han ikke bare laget en slik tråd da? Så kunne jeg fortalt han det...
Det er så bra at noen gidder bruke tiden sin på å "motsi" ting som andre har 0 problem med å gjennomføre / få godkjent.
Vi dro ned til biltilsynet i sarp, som er kjent som sssarpsborg og godkjente multilink + 3liters motor i en gammal 940. bilder å dokumentasjon på alt ble levert. Merklig nok så sa de ikke noe på at hjula blir flyttet ut litt. Men de ligger jo ganske så midt under bilen bak orginalt. Hvis du vil krangle mere på dette perl. så kan jeg få personen som fikk dette godkjent til å ringe deg. å forklare steg for steg hvordan det ble gjort til. Så kan du få han til å lese opp fra vognkoret sitt til deg også! (noe han ikke fikk godkjent var M3 speil faktisk)..

Christian
01/07/10, 17:22
(noe han ikke fikk godkjent var M3 speil faktisk)..

Takke faen for det! :D

A.Finstad
01/07/10, 17:42
haha det tenkte jeg også Christian :p

kermitt
01/07/10, 17:50
føler dette er som ungene i barnehagen ved siden av jobben som krangler om hvem sin pappa som er sterkest. det er ingenting å krangle om, kameraten til TBO har sterkest pappa og kan dokumentere det.

TeamBørnOut
01/07/10, 17:56
han er 210høy å sterk som et udyr selv. tror han driter i far sin ;) Men kanskje du kan sende meg telefon nret ditt så kan jeg få han til å ringe deg å fortelle deg det selv?

volvoRsport
01/07/10, 18:01
Stenger denne tråden nå siden de som pleier å spore av tråder med off-topic har vist at de har klart det igjen.