PDA

Vis full versjon : V70n ulyd - servo?



eris
18/04/15, 16:45
Jeg har fått en ulyd som merkes i lav hastighet, spesielt ved sving. Begge veier. Og den følger turtallet. Derfor mistenker jeg servo, sjekket olje, den var over minimum. Men det svetter rundt selve beholderen, men dette har jeg forstått er en vanlig feil, som ikke skal ha noe med ulyden å gjøre.
I tillegg er det litt olje på servopumpe, se bilde, så lurer på om den kan være i ferd med å ryke. Har lest om at evt lager i hjulet som driver pumpa kan være gåent, er dette greit å bytte, eller må hele pumpa byttes? Den ser forholdsvis grei å få ut. http://forum.vccn.no/img-dump/2015/04/849.jpg
Noen som har tips til meg?


Sent from my iPhone using Tapatalk

64PV
19/04/15, 00:42
Hvis lyden er der kun når du svinger/rører på rattet, så er det sannsynligvis servopumpen som er synderen. Den er iallefall såre enkel å bytte.
Koster et par tusenlapper uorginal (det dobbelte hos Volvo).
Byttet min i gårkveld. Gjort på en times tid, inkl bytte av strammehjulet for multireima.
Det verste med jobben er å få på reima igjen. Litt trangt nedi der.....

eris
22/04/15, 17:26
Jeg fylte på litt mer olje, og da forsvant lyden... Er vel bare å bytte tanken da.


Sent from my iPad using Tapatalk

jerognal
22/04/15, 19:52
Prøv å bytte slangeklemme på slangen under tanken først...

-Jørn-
13/05/15, 21:06
Jeg har også litt plunder med dette,har merket i en stund nå at når motoren er kald (2006 D5 185hp) så er det litt kvitrelyder av multireima...varer i ca 10km så er det helt stille.
Byttet reima idag og merket at det svetter litt og kommer nok litt oljedamp ut fra inngående aksel til servopumpa,reimhjulet kaster dette så rundt i dekslet og det er nok reima som slurer i dette.